پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مربیان و فوتبالیست های دروغگو و بی ادب؛ بی حرمتی هنرپیشه به زنان وزنه بردار

نازک بین: انسانها به مرور زمان تغییر و تحول می کنند و این تغییرات اندازه های کمی و شاخصی دارد ولی در موضوع تغییرات کیفی میزان و اندازه ی مشخصی نیست بلکه آن چه وجوددارد در آئینه کردار و رفتار آدمی معلوم است. افرادی هستند که در گذشته اشتباه و خطاهائی کم و بیش فردی داشته اند که تاثیر اجتماعی نیز بر جای گذاشته است.اما به مرور زمان این افراد آن اعمال و رفتار را کنار زده و تلاش کرده اند که با تغییرات در افکار و رفتار در صدد جبران خطا و اشتباه خود برآیند و برای سازگاری و مقبولیت اجتماعی آن را اصلاح کنند.در مقابل نیز افرادی هستند که یا از بد حادثه و یا بخاطر شرایط و موقعیت جامعه و نگرشهای خرد و کلان از موقعیت شاخص اجتماعی و عمومی برخوردار شده اند.اما این افراد به مرور زمان نه فقط نتوانسته اند آین حرمت ها را حفظ و پاسداری کنند بلکه آن را زیر پا گذشته و تنزل فاحشی در افکار،رفتار و کردار خود کرده اند،تا جائی انزجار و بیگانگی شدید اجتماعی را بر علیه آنان بوجود آورده است. فیروز کریمی افسر سابق شهربانی و مربی فوتبال و خداداد عزیزی فوتبالیست سابق از جمله افرادی هستند که بر گذشته خود و احترام عمومی، لگد زده و به افرادی تبدیل شده اند که شاید گروههای حامی دیروزشان اکنون به دشمنان و مخالفان وجودی شان تبدیل شده اند. در نگاه دورتر داریوش ارجمند نقال بی مرام و بی معرفت نظام جمهوری اسلامی ،که نخود هر آش حکومتی است با حمله به شخصیت و حقوق بانوان کارنامه ننگین اش را سیاه تر کرده است.نقال بی معرفت هنر دولتی نظام ولایت فقیه در مهملاتی گفته : وزنه زدن زنان باعث افتادگی رحم و از دست دادن قدرت باروری آن‌ها می‌شود.! یا در آن برنامه مزخرفی به اسم-خندوانه- که دلقکی بنام رامبد جوان لمپن کانادا نشین ،مجری آن است »،در برنامه ای که کارگردان اصلی اش به اصطلاح بخش فرهنگی سپاه پاسداران است: از خداداد عزیزی و فیروز کریمی سوال  میکند نام سه نویسنده ایرانی را بگویند، خداداد عزیزی در پاسخ به این سوال گفت نویسنده از کجایم بیاورم و فیروز کریمی در تکمیل جواب خداداد عزیزی، عنوان کرد: «نویسنده‌های ایرانی بیکارند و از بیکاری می‌نویسند و ما با آن‌ها کاری نداریم.» این  مجری دلقک نیز با قهقه‌های تنش آور،به فرهنگ این سرزمین می خندد!

در شبکه های مجازی حملات و انتقادات تندی بر علیه این جماعت  انجام گرفت و از جمله -سهراب- نوشته:

نویسندگان بیکار و شومن های پرکار
فرض بر این که تلویزیون بابت این کار نابخردانه اش عذرخواهی کند. که چه شود؟ چه مشکلی از نویسندگان این مملکت حل می شود؟ فکر می کنید در دیگر برنامه ها به نویسندگان توهین نمی شود؟ این موسیقی های مبتذل،‌ این سریال های بی مخاطب،‌این مجریان بی مایه و پرمدعا، این کارشناسانِ فرمایشی و نمایشی،‌ همه و همه توهین… بر خداداد عزیزی و فیروز کریمی حرجی نیست. به حکم، از کوزه همان برون تراود که در اوست. از آن ها انتظاری جز این نمی رود. مشکل سیستم ریاکارانه ایست که سعی می کند در کنار دلقک بازی سهمی را هم به فرهنگ اختصاص دهد. چه کار فرهنگ دارید؟ کار خودتان را بکنید و بار خودتان را ببرید. نویسنده ایرانی در خلوت خود غریبانه می نویسد. آن هم برای دل دیوانه خود و آن اندک مخاطبی که در این روزگار وانفسا هنوز دردِ فهمیدن دارد. شما که مظهر بی دردی هستید چه کار به اهل درد دارید؟ بروید پول پارو کنید و به ریش ملت ایران و ساده دلانی که شما را هنرمند می نامند بخندید.

بهار، نیز واکنش تندی نشان داده و نوشته:

سلبریتی ها و فوتبالیست های پر مدعایی که با مردم اومدند بالا اما از مردم نیستند. همشون دروغگو هستند و درد مردم دردشون نیست. بی سواد هستند و به فرهنگ این سرزمین توهین می‌کنند. چرا نباید یک فوتبالیست این سرزمین اسم ۳ تا نویسنده رو بدونه؟ چرا یک مجری بیسواد و خودفروش باید اینطور به فرهنگ خودش بخنده؟
بچه های اینها چی بشوند؟ مملکت رو در ده دقیقه می‌فروشند. البته وقتی بچه هاشون خارج از ایران به دنیا می آیند معلومه ایران براشون ارزشی نداره.
دوستان، اگر ما کتاب نمیخوانیم ایراد از ماست، اگر ما اسم زحمت کشان برای فرهنگ و هنر این سرزمین رو نمی دونیم ایراد از ماست. اتفاقا این فوتبالیست ها و سلبریتی ها باید الگوی سواد و فرهنگ باشند نه نماد بی شعوری.

محمده م می نویسد:

حداقل این دو میهمان فوتبالیست، شرم داشته باشند و با عذرخواهی بگویند بلد نیستیم، نه اینکه جوری پاسخ بدهند که هیچ نشانه ی خجالت نباشد.
مشکل نویسندگان این نیست که آنها را نشناسند، مشکل اینجاست که زشتی، بی مسئولیتی و خودخواهی و فرصت طلبی اینگونه علنی تبلیغ بشه، مشکل اینجاست که آدم های مسئول و دردمند نمی توانند بی تفاوت بنشینند و ببیند عده ای با بی مسئولیتی و افتخار به نادانی، سرنوشت نسل های بعد این سرزمین رو به تاریکی ببرند.
کشوری که بی ریشه و بی فرهنگ و بی تاریخ بشه، قطعا نابود خواهد شد و مردمانش  رو چه خوب و یا چه بد، با هم در آتش درختان خشک، می سوزاند.

۱۴سال بعد از مرگ بهترین دونده تاریخ بانوان

 مهدی حداتپور-توران شادپور، بانوی قهرمان دوومیدانی در رشته سرعت و پرش ایران و نایب رییس فدراسیون دوومیدانی در ۲۷ اردیبهشت ۸۶ و در سن ۵۶ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد. توران شادپور قهرمان دوومیدانی ایران در ماده های ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر و پرش طول و دو۴ در ۱۰۰ متر امدادی بود و صاحب قدیمی ترین رکوردها در تاریخ دوومیدانی ایران محسوب می شود.توران شادپور متولد سال ۱۳۳۰ بود. او پیشگام نزدیک شدن رکورد های دوومیدانی ایران به استانداردهای آسیایی در دهه ۵۰ بود که توانست رکورد هایی را ثبت کند که بعد از این همه سال پابرجا مانده است. قدیمی ترین رکورد باقی مانده ایران در ورزش های رکوردی موبوط به اوست که در سال ۱۳۵۶ یعنی ۴۴ سال قبل ثبت شده است، او به جز این یک رکورد قدیمی تر هم دارد که تیمی و مربوط به دوی ۴ در ۱۰۰ متر است که در گروه ثبت شده این رکورد خانم زهرا حسینی هم حضور داشت، سهیلا لمپانی و ناهید اچاک هم در گروه رکورد شکن او بودند. توران شادپور در سال ۵۶ توانست در هر ۴ ماده اختصاصی مربوط به خودش قهرمان ایران شود.

                 رکورد توران شادپور از معتبر ترین رکوردهای تاریخ دوومیدانی ایران بود

او در دهه ۸۰ دبیر فدراسیون دوومیدانی شد و در روز ۲۷ اردیبهشت ماه این سال در حالی که درگیر بیماری سرطان شده بود بعد از ماه ها تلاش تسلیم مرگ شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد در حالی که رکورد هایش که از زمان خودش در ایران بالاتر بود هنوز در تاریخ ورزش ایران باقی مانده است و رکورد های او افتخاری برای تاریخ ورزش ایران محسوب می شود. زمانی که او به رکورد ۶متر و ۱۴ سانتیمتر در دو و میدانی رسید، هنوز در آسیا رکورد پرش طول از ۶ متر و ۳۰ سانتیمتر عبور نکرده بود.یاد معروف ترین بانوی تاریخ دو و میدانی ایرا ن را گرامی  باد.

لستر دیگر شگفتی‌ساز نیست، خودش یک غول است

 لسترسیتی پنج سال بعد از آنکه دنیای فوتبال را شگفت‌زده کرد و قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد، با پیروزی بر چلسی در فینال جام حذفی انگلیس به یک افتخار بزرگ دیگر رسید.روباه‌ها» بعد از دستاورد باشکوه‌شان در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ در باد موفقیت‌های‌شان نخوابیدند. آنها هوشمندانه سرمایه‌گذاری کردند، تجربه فوتبال اروپایی را به دست آوردند و حالا جایگاه خود را به عنوان یکی از تیم‌های تراز اول لیگ برتر تثبیت کرده‌اند. تیم برندان راجرز شاید یکی از «بیگ سیکس» جزیره نباشد و شاید برای ملحق شدن به پروژه سوپرلیگ اروپا دعوت نشده باشد اما در این چند سال اخیر ثابت کرده‌اند هرچه باشند از آن تیم‌های شگفتی‌ساز نیستند که یک فصل می‌آیند و اتفاقی شگرف پدید می‌آورند و بعد سرنوشتی نامعلوم پیدا می‌کنند.لستر بعد از قهرمانی ابتدا نتوانست انتظارات را برآورده کند و در دو فصل بعدی به ترتیب دوازدهم و نهم شد اما در تابستان ۲۰۱۹ باشگاه تصمیم گرفت فلسفه‌اش را تغییر دهد و راجرز را به عنوان مربی انتخاب کند. او پیش از آن، سلتیک را به دو قهرمانی لیگ، دو جام حذفی و سه جام اتحادیه اسکاتلند رسانده بود.راجرز در لستر یک تیم جوان هیجان‌انگیز درست کرد که در فصل اولش پنجم شد و این فصل شانس خوبی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دارد. البته لستر در دو بازی باقی‌مانده خود در لیگ کار بسیار سختی در پیش دارد، سه‌شنبه باید دوباره با تیم توماس توخل که از شکست فینال جام حذفی زخم خورده است و نمی‌خواهد جایگاه چهارم و سهمیه لیگ قهرمانان را از دست بدهد، روبه‌رو شود. بعد از مسابقه در استمفوردبریج، لستر میزبان تاتنهام است؛ دیگر تیمی که به دنبال سهمیه اروپایی است. لستر که با ۶۶ امتیاز و دو امتیاز بالاتر از چلسی در رده سوم قرار دارد، برای قطعی کردن سهمیه لیگ قهرمانان باید هر دو بازی را ببرد اما اگر سایر نتایج به نفعش باشد، با یک برد و یک تساوی هم به هدفش می‌رسد.

منبع: مارکا، پانوس کاستوپولوس   

لیست آرژانتین اعلام شد

به نقل از فدراسیون فوتبال آرژانتین،   «لیونل اسکالونی» سرمربی تیم ملی این کشور،  نفرات مدنظر خود برای حضور در ۲ دیدار برابر شیلی و کلمبیا در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی قطر را اعلام کرد که در آن نام «پائولو دیبالا» و «مائورو ایکاردی» به چشم نمی‌خورد.  سرخیو آگوئرو» یکی از جدیدترین موارد اضافه شده به این لیست است. مهاجم منچسترسیتی حدود یک سال و نیم دور از تیم ملی کشورش بوده است.لیست تیم ملی آرژانتین به شرح زیر است:مارکوس آکونا (سویا)، سرخیو آگوئرو (منچسترسیتی)، لوکاس آلاریو (بایرلورکوزن)، امیلیانو بوئندا (نوریچ سیتی)، آنخل کورا (اتلتیکو مادرید)، خواکین کورا (لاتزیو)، رودریگو دپال (اودینزه)، آنخل دی ماریا (پاری سن ژرمن)، نیکلاس دومینگوئس (بولونیا)، آلخاندرو گومس (سویا)، نیکولاس گونزالس (اشتوتگارت)، جیوانی لوسلسو (تاتنهام)، آگوستین مارکسین (پورتو)، امیلیانو مارتینس (آستون ویلا)، لاتارو مارتینس (اینترمیلان)، لیساندرو مارتینس (آژاکس)، لوکاس مارتینس کورتا (فیورنتینا)، لیونل مسی (بارسلونا)، ناهول مولینا (اودینزه)، گوییدو رودریگوئس (بتیس)، کریستیانو رومرو (آتالانتا)، لوکاس اوکامپوس (سویا)، نیکلاس اوتامندی (بنفیکا)، ازکوییل پالاچیوس (بایرلورکوزن)، خوزه لوئیس پالومینو (آتالانتا)، جرمن پتسلا (فیورنتینا) و نیکولاس تاگلیافیکو (آژاکس).تیم ملی فوتبال آرژانتین در روزهای ۱۳ و ۱۶ خرداد به ترتیب میزبان و میهمان شیلی و کلمبیا در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود.یاران «لیونل مسی» در حال حاضر با ۱۰ امتیاز در رده دوم جدول انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی قرار دارند و برزیل نیز با ۱۲ امتیاز در صدر قرار دارد.

قول رئیس جمهور آرژانتین برای برگزاری ایمن کوپا آمه‌ریکا

خبرگزاری فرانسه،گزارش داد که  آلبرتو فرناندز رئیس جمهور  آرژانتین علی رغم شیوع بیماری همه گیر کرونا که منجر به کشته شدن بیش از ۷۰ هزار نفر در کشورش شد تأیید کرد آرژانتین میزبان کوپا آمریکا است و به خوبی  و ایمن این رقابت ها را میزبانی خواهد کرد.فرناندز در بیانیه ای برای کانال تلویزیونی C۵N آرژانتین گفت: ما با کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی توافق کردیم که کوپا آمریکا را برگزار کنیم و قصد داریم این کار را با محدودیت های قابل اجرا انجام دهیم.کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی به لطف ۵۰ هزار دوز اهدایی توسط شرکت دارویی دولتی چین Sinovac واکسیناسیون فوتبالیست ها را برای مسابقات کوپا آمریکا آغاز کرده است.مسابقات در شهرهای کوردوبا، سانتیاگو دل استروو، مندوزا و بوینس آیرس آرژانتین و در بارانکیلا، مدلین، کالی و بوگوتا کلمبیا برگزار خواهد شد.بازی افتتاحیه کوپا آمریکا در بوینس آیرس بین آرژانتین و شیلی در تاریخ ۱۳ ژوئن برگزار می شود و فینال برای ۱۰ ژوئیه در ورزشگاه بارانکیلا متروپولیتن کلمبیا برنامه ریزی شده است.پیشتر الخاندرو دومینگس، رییس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی اعلام کرد کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۱ با حضور تماشاگران برگزار می‌شود. حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها می‌توانند میزبان هواداران باشند. این بازی‌ها قرار است در آرژانتین و کلمبیا برگزار شوند. 

وضعیت تیمها برای کسب سهمیه

آرمین زمانی-به نقل از اسکای، در حالی که مسابقات سری آ به پایان خود نزدیک می شود و قهرمان این مسابقات نیز مشخص شده است اما همچنان جدال جذابی بین تیم های بالانشین برای کسب سهمیه وجود دارد. در حال حاضر سه تیم میلان، ناپولی و یوونتوس برای دو جایگاه باقی مانده کسب سهمیه لیگ قهرمانان می جنگند. تنها یک هفته باقی مانده است و هنوز هر سه تیم برای صعود به مسابقات فصل بعد لیگ قهرمانان شانس دارند. در حال حاضر اینتر و آتالانتا حضور خود در لیگ قهرمانان فصل بعد را قطعی کرده اند و اسکای در گزارشی شرایط سه تیم دیگری که برای کسب سهمیه می جنگند را مورد بررسی قرار داده است که در ادامه می خوانید:

جدول سری آ بعد از ۳۷ بازی

۱- اینتر با ۸۸ امتیاز (قهرمان مسابقات و اولین سهمیه ایتالیا در لیگ قهرمانان)

۲- آتالانتا با ۷۸ امتیاز (دومین سهمیه ایتالیا در لیگ قهرمانان فصل بعد)

۳- میلان با ۷۶ امتیاز

۴- ناپولی با ۷۶ امتیاز

۵- یوونتوس با ۷۵ امتیاز

شرایط تاثیرگذار در صورت برابر شدن امتیازات

۱- امتیازات به دست آمده در دیدارها رو در رو

۲-تفاضل گل در دیدارهای رو در رو

۳- تفاضل گل کلی

۴- تعداد گل های زده

۵- تساوی ها

دیدارهای هفته سی و هشتم

آتالانتا- میلان

ناپولی – ورونا

بولونیا- یوونتوس

میلان صعود می کند اگر…

مقابل آتالانتا برنده شود.(صرف نظر از هر نتیجه ای که ناپولی و یوونتوس به دست بیاورند)

مقابل آتالانتا به تساوی برسد و دستکم یکی از دو تیم ناپولی و یوونتوس در دیدار خودشان به پیروزی نرسند.

مقابل آتالانتا شکست بخورد و یوونتوس نیز مقابل بولونیا به پیروزی نرسد

مقابل آتالانتا شکست بخورد و ناپولی به ورونا ببازد.

ناپولی صعود می کند اگر…

مقابل ورونا به پیروزی برسد.(صرف نظر از هر نتیجه ای که میلان و یوونتوس به دست بیاورند)

مقابل ورونا به تساوی برسد و  یوونتوس در برابر بولونیا برنده نشود.

مقابل ورونا به تساوی برسد و میلان به آتالانتا ببازد.

مقابل ورونا با کمتر از ۹ گل شکست بخورد و یوونتوس برابر بولونیا به پیروزی نرسد.(اگر ناپولی ۹ گل بخورد، در آن صورت تعداد گل های زده دو تیم اهمیت خواهد داشت که در حال حاضر ناپولی ۸۵ گل زده است و یوونتوس ۷۳ گل)

یوونتوس صعود می کند اگر… مقابل بولونیا به تساوی برسد و ناپولی با دستکم ۱۰ گل به ورونا ببازد.(اگر ناپولی ۹ گل بخورد، در آن صورت تعداد گل های زده دو تیم اهمیت خواهد داشت که در حال حاضر ناپولی ۸۵ گل زده است و یوونتوس ۷۳ گل)

نتایج دیدارهای رو در رو

ناپولی ۱-۳ میلان    میلان۰-۱ناپولی (به سود میلان)

میلان ۱-۳ یوونتوس    میلان ۳-۰ یوونتوس (به سود میلان)

یوونتوس ۲-۱ ناپولی    یوونتوس ۰-۱ ناپولی ( برابر. در صورت پیش آمدن این شرایط تفاضل گل کلی تعیین کننده خواهد بود)

تنها در یک شرایط سه تیم با امتیاز برابر ۷۶ فصل را به پایان خواهند رساند. در صورتی که میلان مقابل آتالانتا شکست بخورد، ناپولی مقابل ورونا شکست بخورد و یوونتوس مقابل بولونیا به تساوی برسد.اگر سه تیم در امتیاز ۷۶ برابر شوند، شرایط دیدارهای رو در رو و تفاضل گل ها به این صورت خواهد بود.

میلان: ۶ امتیاز و تفاضل ۲+

ناپولی: ۶ امتیاز و تفاضل ۱-

یوونتوس: ۶ امتیاز و تفاضل ۱-

در نتیجه میلان به لیگ قهرمانان صعود خواهد کرد و در مورد صعود کننده چهارم تفاضل گل کلی بین یووه و ناپولی تعیین کننده خواهد بود.(و سپس گل های زده بیشتر و تعداد تساوی ها تعیین کننده می شود.)

 کیکر مقایسه کرد!

روبرت لواندوفسکی مهاجم ۳۲ ساله و لهستانی باشگاه بایرن مونیخ با گلزنی در دیدار مقابل فرایبورگ به رکورد ۴۰ گل طی یک فصل بوندسلیگا رسید و حتی این شانس را دارد تا در مقابل آگزبورگ تعداد گل های زده خود را افزایش دهد. این رکورد پیش تر در اختیار گرد مولر بمب افکن فوتبال آلمان قرار داشت که در فصل ۱۹۷۱-۷۲ موفق به ثبت ۴۰ گل طی یک فصل بوندسلیگا شده بود. 

 « نه» زیدان به یوونتوس

با توجه به دلایلی که برای انصراف زیزو از ادامه کار به عنوان سرمربی رئال مادرید ذکر شده است، بعید به نظر می‌رسد که او فصل آینده بخواهد هدایت تیمی دیگر را برعهده بگیرد و به این ترتیب باید بازگشت او به یوونتوس برای قبول هدایت این تیم را هم منتفی دانست. یوونتوس با هدایت آندره‌آ پیرلو در این فصل بد نتیجه گرفته و به همین سبب احتمال برکنار شدن این مربی جوان وجود دارد و از زیدان هم به عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی او یاد می‌شود اما حالا بعید به نظر می‌رسد که چنین اتفاقی به وقوع بپیوندد و انتظار می‌رود که او حداقل یک سال به استراحت بپردازد و بعد از آن مربیگری را از سر بگیرد.

این گل و میلیونها یورو

گلزنی الیسون بکر در وقت های تلف شده بازی لیورپول برابر وست بروم یج در یکشنبه گذشته جهان فوتبال را در شگفتی فرو برد.قرمزها که تا آخرین دقایق وقت های تلف شده بازی به نتیجه ای بهتر از ۱-۱ برابر وست بروم دست نیافته بودند، تنها چند ثانیه با از دست رفتن امید رسیدن به رده ای در تاپ فور و حضور در فصل بعد چمپیونزلیگ فاصله داشتند.وقتی در دقیقه ۹۴ لیورپول یک ضربه کرنر به دست آورد،بیرون آمدن الیسون از دروازه خودی و حضور در محوطه جریمه حریف، ریسک خطرناکی به نظر می رسید که ممکن بود همان یک امتیاز را هم از چنگ قرمزها در بیاورد. ابه نظر می رسید که بازیکنان وست بروم فکر می کردند که دروازه بان لیورپول بی خطرتر از این صحبت ها است و او را بدون مراقب در محوطه جریمه رها کردند، اشتباهی مرگبار که تنها چند ثانیه بعد با ضربه سر بی نقص دروازه بان برزیلی که توپ را به تور دروازه دوخت، مجازات شد.این گل الیسون را تبدیل به ششمین دروازه بان تاریخ لیگ برتر کرد که موفق به گلزنی شده است. اولین دروازه بان تاریخ لیگ برتر که گل پیروزی تیمش را به ثمر می رساند!این سه امتیاز حساس لیورپول را در مسیر کسب سهمیه گرفت که گذشته از رقابتها میلیونها یورو را عاید این باشگاه خواهد کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=113647 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x