پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال؛ سکه بی سکه!

جام حذفی فوتبال

چهاردهمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی والیبال، سه‌شنبه ۹ مهر ماه به میزبانی کشور ژاپن آغاز می‌شود.

رقابت‌های جام جهانی والیبال ۲۰۱۹ ژاپن چهاردهمین دوره این مسابقات است که از روز ۹ مهر ماه ۱۳۹۸ به میزبانی سه شهر هیروشیما، فوکوئوکا و ناگانو با حضور ۱۲ تیم آغاز و به مدت ۱۵ روز پیگیری خواهد شد.

آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، مصر، ایران، ایتالیا، ژاپن، لهستان، روسیه، تونس و آمریکا ۱۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها هستند که باید به مصاف یکدیگر بروند.

جایگاه تیم‌ها در این مسابقات ابتدا بر اساس بردها و باخت‌ها، سپس امتیازات و پس از آن با توجه به ست‌های برده و باخته مشخص می‌شود.

مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال
صعود پرسپولیس در دقیقه ۱۰۱

مصاف ماشین‌سازی تبریز و پرسپولیس در چارچوب رقابت‌های جام حذفی با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان کالدرون به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، در جریان مرحله یک شانزدهم رقابت‌های جام حذفی فوتبال، دو تیم ماشین‌سازی تبریز و پرسپولیس به مصاف هم رفتند که این بازی در دقیقه ۱۰۱ با گل وحید امیری به سود پرسپولیس به پایان رسید.

کارت زرد: محسن ربیع خواه (دقیقه ۶۹) برای پرسپولیس و محمد مسلمی‌پور (دقیقه ۹۴) برای ماشین‌سازی

کارت قرمز: رسول خطیبی (دقیقه ۸۲) برای ماشین‌سازی

گل‌ها: وحید امیری (دقیقه ۱۰۱)

گزارش بازی

نیمه اول

ین بازی که قضاوتش را کوپال ناظمی برعهده داشت، با حملات اولیه شاگردان گابریل کالدرون در جریان بود. در دقیقه ۲، ارسال محمد نادری از سمت چپ،‌ واکنش حامد لک را به دنبال داشت که در ادامه موجب شد دروازه‌بان ماشین‌سازی لحظاتی با آسیب‌دیدگی مواجه شود.

پاس بشار رسن به مهدی عبدی در دقیقه ۹، بازیکن جوان پرسپولسی را صاحب موقعیت کرد که با برخورد با مدافعان ماشین‌سازی، بی‌ثمر ماند که در ادامه بازیکنان پرسپولیس اعتقاد به پنالتی داشتند.

دقیقه ۱۰،‌ ارسال وحید امیری به محوطه جریمه ماشین‌سازی، واکنش ناقص دروازه‌بان ماشین‌سازی را به همراه داشت و برخورد توپ به سر جونیور براندائو،‌ موقعیت حساسی را به وجود آورد که  توپ با اختلافی کم از دروازه‌ ماشین‌سازی به بیرون رفت.

تا دقیقه ۲۰، بازی در میانه میدان در جریان بود که مهدی ترابی ضربه کرنر را از سمت چپ به محوطه جریمه ماشین‌سازی ارسال کرد که در ادامه ضربه سر نصفه و نیمه شجاع خلیل‌زاده را به همراه داشت و حسین کنعانی زادگان،‌ با ضربه قیچی برگردان،‌ موقعیت حساسی برای پرسپولیس ایجاد کرد که توپ با اختلاف از دروازه ماشین‌سازی به بیرون رفت.

اولین موقعیت مهم ماشین‌سازی در دقیقه ۲۸ اتفاق افتاد که ضربه شوت محکم عیسی آل کثیر در محوطه جریمه پرسپولیس بی‌ثمر به کنار دروازه‌ علیرضا بیرانوند رفت.

ارسال مهدی شیری از سمت راست محوطه جریمه ماشین‌سازی، ضربه سر نصفه و نیمه مهدی عبدی را به همراه داشت و در ادامه بشار رسن در پشت محوطه جریمه، ضربه‌ای روانه ماشین‌سازی کرد که واکنش حامد لک را بر عهده داشت.

ضربه آزاد پرسپولیس در دقیقه ۳۸، شوت محکم مهدی ترابی را به همراه داشت که واکنش حامد لک توپ را به کرنر برد و در ادامه کرنری که ترابی روانه دروازه پرسپولیس کرد، ضربه قیچی برگردان شجاع خلیل‌زاده را به دنبال داشت که بی‌ثمر از کنار دروازه ماشین‌سازی به بیرون رفت.

در ادامه تلاش دو تیم برای گل زدن در نیمه اول ثمری نداشت تا نیمه اول دیدار ماشین‌سازی و پرسپولیس با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم

در نیمه دوم بازهم شاگردان کالدرون بودند که حملات خود را روی دروازه ماشین‌سازی آغاز کردند اما موفق نشدند نقشه خود را در اویل نیمه دوم هم عملی کنند.

در دقیقه ۵۶، جونیور براندائو، در محوطه جریمه ماشین‌سازی قرار گرفت و شوتی محکم روانه دروازه ماشین‌سازی کرد که حامد لک مانع این شد تا دروازه شاگردان رسول خطیبی باز شود.

پرسپولیس در دقیقه ۵۹ روی ارسال وحید امیری و ضربه سر شجاع خلیل‌زاده،‌ حسین کنعانی زادگان را صاحب موقعیت کرد و این مدافع پرسپولیس توانست با ضربه پای راست دروازه ماشین‌سازی را باز کند اما چون او در موقعیت آفساید قرار داشت، گل مردود اعلام شد.

تا دقیقه ۷۰، بازی بیش‌تر در میانه بازی در جریان بود و موقعیت‌های نصفه و نیمه دو تیم راه به جایی نبرد تا این که در دقیقه ۷۵ ضربه آزاد پرسپولیس و حرکت ترکیبی این تیم، بشار رسن را در پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت کرد و شوت این بازیکن بازهم واکنش حامد لک را به همراه داشت و توپ را روانه کرنر کرد.

دقیقه ۷۹، برخورد علی علیپور با مدافعان ماشین‌سازی، در محوطه جریمه، موجب شد داور نقطه پنالتی را اعلام کند و علی علیپور در نهایت نتوانست پنالتی را گل کند و حامد لک ضربه علیپور را مهار کرد.

بعد از پنالتی علیپور و حاشیه‌هایی که در امتداد این پنالتی شکل گرفت، کمک داور مسابقه یازده دقیقه زمان تلف شده اعلام کرد و در این مدت نیز پرسپولیس و ماشین‌سازی نتوانستند کاری از پیش ببرند اما در دقیقه ۱۰۱، پرسپولیس گل پیروزی بخش این بازی را به ثمر رساند. بشار رسن در سمت راست محوطه جریمه ماشین‌سازی پاس عرضی روانه تیر دوم ماشین‌سازی کرد و وحید امیری با ضربه پای چپ گل پیروزی بخش این بازی را به ثمر رساند.

در پایان تلاش ماشین‌سازی برای جبران نتیجه ثمری نداشت تا این بازی با یک گل به سود پرسپولیس به پایان برسد.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، محمد نادری (دقیقه ۶۵- محمد انصاری)، شجاع خلیل‌زاده، محمد حسین کنعانی‌زادگان، محسن ربیع‌خواه، بشار رسن، مهدی ترابی، وحید امیری، مهدی عبدی (دقیقه ۶۳- علی علیپور) و جونیور براندائو (دقیقه ۷۳- احمد نوراللهی).

ترکیب ماشین‌سازی: حامد لک، ادواردو دوسانتوس، شاهین توکلی، محمد سهراب‌نژاد، محمد مسلمی‌پور، احمدرضا زنده‌روح، سید محمد خرم‌الحسینی (دقیقه ۶۲- محمد قادری)،  بابک مرادی،‌ شاهین ثاقبی (دقیقه ۴۳- عزیز معبودی)،  سامان نریمان‌جهان و علی آل‌کثیر.

یک شانزدهم جام حذفی فوتبال؛
اولین شگفتی رقم خورد/ فولاد به فجر باخت و حذف شد

تیم فوتبال فولاد خوزستان با قبول شکست مقابل فجر سپاسی در ضربات پنالتی از رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی بازماند.

تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و فجر شهید سپاسی در ادامه رقابت های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی از در شیراز به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم فجر سپاسی در ضربات پنالتی پیروز شد.

این بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه با نتیجه تساوی ۲ – ۲ تمام شده بود. در ضربات پنالتی هم تیم فجر توانست با نتیجه ۳ بر ۲ (در مجموع ۵ بر ۴) پیروز شود.

در این دیدار ابتدا فولادی ها توسط امیر حسین باقر پور در دقیقه ۲۵ به گل رسیدند و فجری ها تنها یک دقیقه بعد این گل را توسط محمد حسین کریم زاده پاسخ دادند.

حسن بیت سعید در دقیقه ۳۵ یکبار دیگر تیم میهمان را به گل رساند تا شاگردان جواد نکونام در تیم فولاد نیمه نخست را با پیروزی ۲ بر یک به رختکن بروند.

در نیمه دوم شاگردان مهابادی در دقیقه ۵۵ توسط میلاد غریبی به گل رسیدند تا این بازی در این دقیقه مساوی شود.

بازی دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه با همین نتیجه به پایان رسید تا بازی در دو وقت ۱۵ دقیقه ای دنبال شود. در پایان ۱۲۰ دقیقه هم تلاش دو تیم ثمری نداشت و کار به ضربات پنالتی کشیده شد.

گل ریحان ۱ – ۳ استقلال تهران
اولین لبخند استراماچونی/ حرکت از تاریکی به روشنایی

استقلال موفق به کسب پیروزی ارزشمند برابر گل ریحان شد.

تیم فوتبال استقلال در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف گل‌ریحان البرز رفت و شاگردان استراماچونی موفق شدند با نتیجه ۳-۱ بر گل ریحان غلبه کنند و به مرحله بعد راه پیدا کنند.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، عارف غلامی، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، مهدی قائدی، داریوش شجاعیان، علی دشتی و مرتضی تبریزی.

 ترکیب گل ریحان: حجت صدقی، علی محمدی، علیرضا ارجمندیان، محمد پاپی، محمدحسین مهرآزما، حمیدرضا دیوسالار، مصطفی اکرامی، کیانوش میرزایی، محمد امین درویشی، سید امین نظامی پور و سید محسن حسینی

کارت زرد

علی محمدی، محمد حسین مهر آزما( گل ریحان البرز) علی دشتی( استقلال تهران)

دقایق حساس:

دقیقه ۱۵: ارجمندیان با حرکت پا به توپ خود وارد محوطه جریمه شد و پس از آنکه دفاع استقلال را بر هم زد به سمت دروازه شلیک کرد که ضربه این بازیکن به آسمان رفت.

دقیقه ۲۱: شوت مهدی قائدی از پشت محوطه جریمه توسط صدقی مهار شد

دقیقه ۲۶: با اشتباه مدافعین گل ریحان توپ به داریوش شجاعیان رسید و این بازیکن در موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار گرفت و ضربه این بازیکن پس از برخورد به مدافعین به کرنر رفت.

دقیقه ۳۸: (گل اول گل ریحان ) پرتاب اوت بازیکنان گل ریحان با ضربه سر توسط مهدی قائدی برگشت داده شد تا توپ در پشت محوطه جریمه به محمد پاپی رسید و این بازیکن با شلیکی محکم دروازه استقلال را باز کرد.

دقیقه ۴۱: فرشید اسماعیلی در موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار گرفت که ضربه این بازیکن با واکنش خوب حجت صدقی به کرنر رفت.

دقیقه ۴۳: ( گل اول استقلال) کرنر ارسالی بازیکنان استقلال به محمد دانشگر رسید و ضربه این بازیکن توسط حمیدرضا دیو سالار مدافع گل گهر وارد دروازه خودی شد.

دقیقه ۵۵: روی فرار مهدی قائدی، حجت صدقی روی این بازیکن مرتکب خطا شد و داور اعلام ضربه پنالتی کرد و این بار مرتضی تبریزی نیز موفق به گل زدن ضربه پنالتی نشد.

دقیقه ۶۲: شوت پای چپ فرشید اسماعیلی در محوطه جریمه با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۵: ضربه سر تبریزی روی ارسال شجاعیان که با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰+۴: روی ارسال عارف غلامی و خروج اشتباه حجت صدقی، مهدی قائدی با یک ضربه سر می توانست دروازه را باز کند، اما صدقی به خوبی توپ را مهار کرد.

دقیقه ۹۳: (گل دوم استقلال) حرکت خوب فرشید اسماعیلی در محوطه جریمه و پاس عرضی او در موقعیتی بسیار عالی به سجاد آقایی رسید و او دروازه خالی گل ریحان را گشود.

دقیقه ۱۱۳: (گل سوم استقلال)سجاد آقایی با یک پاس بسیار زیبا، فرشید اسماعیلی را صاحب یک فرصت خوب کرد و این هافبک خلاق استقلال، گل سوم را به ثمر رساند.

وزیر دیگر اشرفی نمی‌دهد!
خبر تکان‌دهنده برای ورزشکاران ایران

وزیر ورزش رسما پایان دوران اهدای سکه به ورزشکاران بعد از کسب مدال در میادین بین‌المللی را اعلام کرد.

به گزارش “ورزش سه”، دردسرهایی که وزارت ورزش برای پرداخت پاداش مدال آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ به خاطر افزایش نرخ سکه کشید، برای وزیر و معاونانش درس عبرت شده تا دیگر به هیچ وجه قول اهدای سکه به قهرمانان ندهند.

البته که در آخر هم دولت نتوانست به قهرمانان بازی‌های آسیایی سکه اهدا کند و معادل آن را با قیمتی پایین‌تر در قالب یک حواله به مدال آوران داد که برای آن ها خیلی هم راضی کننده نبود!

شاید بیراه نباشد اگر بگوییم هر روز مصاحبه‌های گلایه آمیز را از زبان یک یا چند ورزشکار می‌شنویم و می‌خوانیم که انتظار توجه بیشتر و دریافت پاداش از سوی مسئولان ورزش دارند و معتقدند به آنها کم توجهی می شود.  

البته اساسا این اتفاقات به خاطر روح ورزش آماتور است که همیشه به دولت‌ها وابسته بودند. ورزشکاران هم وقتی بالادستی خودشان و فدراسیون‌شان را وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می‌دانند، از آن‌ها انتظار دارند که حمایتشان کنند و از بودجه دولتی به آن‌ها پاداش بدهند.

درباره پاداش‌هایی که ورزشکاران طلب می‌کنند، ‌بارها وزیر ورزش و معاونانش توضیح دادند که آیین نامه‌ای وجود دارد و وزارت ورزش باید طبق آن پاداش‌ها را پرداخت کند. البته بارها شاهد بودیم در رشته‌های مختلف به ویژه رشته‌های تیمی وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و حتی شخص رییس جمهور پاداشی را خارج از آیین نامه هم به ورزشکاران اهدا می کنند.

امروز هم وزیر ورزش از اصلاح این آیین نامه خبر داده است. سلطانی فر در این باره می گوید: «ما در حال بازنگری آیین نامه‌ پاداش مدال آوران در بازیهای آینده هستیم.‌ باید در آیین نامه جدید بررسی کنیم که چقدر امکان پرداخت پاداش به مدال آوران خود داریم و شرایطی ایجاد کنیم که از نظر تامین اعتبارات، پاداش مدال آوران را بتوانیم پرداخت کنیم.»

اشاره وزیر ورزش هم به وعده های سرخرمن برخی از مسئولان در گذشته بوده که یا عملی نشده یا خیلی دیر این اتفاق افتاده و باعث گلایه ورزشکاران و در نهایت ایجاد حاشیه شده است.

اما خبر مهم سلطانی فر امروز حذف سکه طلا از آیین نامه پاداش ورزشکاران بود: «با توجه به نوسانات نرخ سکه در سالهای گذشته دیگر امکان پرداخت پاداش به قهرمانان  و مدال آوران در تمام رشته‌ها به صورت سکه وجود ندارد. باید تکلیف را برای تمام ورزشکاران مشخص کنیم که پاداش‌ها متکی به سکه نباشند.»

او بار دیگر روی این موضوع تاکید کرده و می گوید: « متاسفانه با توجه به نوسانات نرخ سکه ما با محدودیت منابع مالی مواجه بودیم و دیگر قادر به پرداخت سکه به مدال آوران خود نیستیم.»

شاید اهدای سکه در بازار این سال‌های ایران یک دل خوشی برای ورزشکاران بود. اینکه مثلا آن‌ها اگر پاداش خود را دیر تحویل بگیرند، حداقل به خاطر بالا رفتن قیمت سکه می‌توانند سود کنند. این اتفاق دقیقا در ماجرای اهدای پاداش به قهرمانان بازی‌های آسیایی رخ داد. وقتی موضوع میزان پاداش به مدال آوران این بازی ها تصویب شد، سکه حدود ۲ میلیون تومان قیمت داشت، اما در نهایت هر سکه با قیمت ۳ میلیون تومان به ورزشکاران اهدا شد تا سود قابل توجهی در جیب آن‌ها برود.

شاید قطع شدن سکه‌های اهدایی به ورزشکاران خبر تلخی برای آن ها باشد و حتی با واکنش خیلی از چهره های مطرح مواجه شود. یادمان نرفته که بر سر اهدای پاداش مدال آوران بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ چند بار از سوی قهرمانان مصاحبه‌های تند صورت گرفت، نامه‌ای نیز خطاب به مسئولان ارسال شد و حتی کار به تجمع جلوی در وزارت ورزش هم کشید!

https://akhbar-rooz.com/?p=6199 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x