پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرکل: شرایط همه گیری کرونا در آلمان سخت است

صدراعظم آلمان با بیان اینکه شرایط همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در این کشور جدی‌است، بر لزوم اعمال تدابیر کرونایی بیشتر در سال جدید میلادی تاکید کرد.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز (سه شنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی از تدابیر جدید دولت برای کنترل همه گیری کرونا خبر داد. تارنمای نشریه دی ولت به نقل از مرکل نوشت: چهارشنبه هفته آینده دولت فدرال و مقامات ایالت ها باید تدابیری را تصویب کنند که تا پایان سال میلادی اعمال شود. وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه در سال جدیدی میلادی وضعیت کنترل همه گیری بهبود یابد، از جدی بودن شرایط کنونی در این کشور خبر داد.

در پایان ماه اکتبر(آبان) دولت فدرال و ایالت ها محدودیت های شدیدی را در زندگی عمومی و خصوصی اعمال کردند که باید تا پایان ماه جاری میلادی ادامه یاید، از این رو مقامات به دنبال برقراری نوعی تعادل در این محدودیت ها هستند.

به گفته مرکل، نخست وزیران ایالت های فدرال به دلیل بحران کرونا باید از محدودیت های اجباری جدید جلوگیری کنند. مرکل پس از مشورت با مقامات ایالتی در برلین گفت که اکثر ایالت های فدرال بر این عقیده اند قبل از انقضا مقررات فعلی تدابیر دیگری را اضافه نکنند.

مرکل با بیان این که از زمان اتخاذ تصمیمات جدید، وضعیت آلودگی به ویروس کرونا بهبود یافته، اذعان کرد که با این حال هنوز روند معکوس حاصل نشده است و شهرها با خط قرمز ۵۰ آلودگی در هر ۱۰۰ هزار نفر در یک هفته فاصله زیادی دارند.

صدراعظم آلمان از شهروندان خواست بیشتر خود را محدود کنند و تا آنجا که ممکن است از تماس با یکدیگر پرهیز کنند و اجتماعات خصوصی با آشنایان و اقوام باید محدود به یک مکان مشخص باشد. شهروندان همچنین باید از برگزاری جشن های خصوصی خودداری کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد از سفرهای غیرضروری و رفت و آمدهای روزانه با خودرو شخصی خودداری و تا آنجا که ممکن است از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. بر این اساس در صورت مشاهده شیوع خوشه ای کرونا در شرکت ها، جوامع مذهبی، جشن های خانوادگی و مانند آنها، باید به سرعت برای افراد متعلق به این گروه ها قرنطینه تعیین شود، حتی اگر برای شماری از آنها آزمایش های کرونا منفی باشد.

قرار است افرادی که به ویژه در معرض خطر هستند از ۱۵ دسامبر(۲۳ آبان)  ماسک سه لایه با تخفیف برای محافظت در برابر ویروس کرونا دریافت کنند. به طور کلی افراد مسن، بیمار یا افرادی که بیماری های زمینه ای دارند به ویژه در معرض خطر هستند.

دولت های فدرال و ایالتی پیش بینی می کنند که به احتمال زیاد حداقل یک واکسن تایید شده در سه ماهه اول سال آینده به بازار بیاید. از این رو مقامات فدرال باید اطمینان حاصل کنند که مراکز واکسیناسیون و ساختار آنها می توانند در مدت کوتاهی به بهره برداری برسند. ایالت های فدرال همچنین باید دولت فدرال را از تعداد واکسیناسیون روزانه مطلع کنند.

از آنجا که ردیابی کامل تماس ها غالباً امکان پذیر نیست، باید اقداماتی مانند قرنطینه را در صورت شیوع در یک گروه- مانند مدارس یا شرکت ها – حتی بدون نتیجه مثبت آزمایش انجام داد.

در این نشست تصمیم گیری درباره نحوه ادامه تحصیل در مدارس به تعویق افتاد، اما در کنفرانس بعدی، دولت های فدرال و ایالتی در مورد چگونگی کاهش خطر ابتلا به آلودگی در مدارس در مناطق خطر بحث خواهند کرد. کنفرانس بعدی در تاریخ ۲۵ نوامبر، همچنین باید چشم انداز آغاز سال جدید باشد. مرکل با بیان این مطلب گفت در این جلسه قطعاً تغییراتی در مقررات کنونی ایجاد خواهد شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=93545 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x