پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مرگبارترین روز کرونا در ایران؛ ۲۰۰ نفر جان خود را از دست دادند

ايران مرگبارترين روز خود را گذراند. دويست نفر در بيست و چهار ساعت گذشته جان خود را از دست دادند. اين در حالی است که محدوديت های اجتماعی به حداقل رسيده و حکومت همچنان بر رونق «کسب و کار» تاکيد دارد

ایران مرگبارترین روز خود را گذراند. دویست نفر در بیست و چهار ساعت گذشته جان خود را از دست دادند. این در حالی است که محدودیت های اجتماعی به حداقل رسیده و حکومت همچنان بر رونق «کسب و کار» تاکید دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد ۲هزار و ۶۳۷ بیمار کووید۱۹ در شبانه‌روز گذشته شناسایی شده و ۲۰۰ تن از بیماران جان خود را از دست دادند.

دکتر سیما لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۷ تیر بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که از این تعداد هزار و ۴۵۵ مورد بستری شده‌اند.

وی با بیان این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر رسیده، ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسیده است.

به گفته لاری، ۳۲۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: همچنین تاکنون ۲۰۷ هزار نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

لاری ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، لزوم استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و شست‌وشوی مکرر دست‌ها گفت: استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی گفت: استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان، زنجان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: افزایش آمار فوتی‌ها برای همه ما دردناک است و این موضوع نتیجه رفتار و عملکرد همه ما در گذشته بوده است؛ به طوری که در یکی از شهرستان‌ها در چند روز گذشته ۵۰ مراسم عروسی برگزار شده و به دنبال آن شاهد افزایش آمار ابتلا و بستری در این استان بوده‌ایم.

وی همچنین گفت: عاجزانه می‌خواهیم ماسک را به عنوان یکی از وسایل ضروری که از خانه خارج می‌شوید همراه داشته باشید. امیدواریم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم شاهد کاهش آمار کووید۱۹ در کشور باشیم.

https://akhbar-rooz.com/?p=39434 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x