جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مرگ بهنام محجوبی زندانی حکومت اسلامی تایید شد!

درویش گنابادی زندانی که روز شنبه ۲۵ بهمن‌ماه در پی مسمومیت دارویی از زندان اوین به بیمارستان منتقل شده بود، امروز یکشنبه ۳ اسفندماه در بیمارستان لقمان تهران درگذشت. روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه نزدیکان این زندانی به نقل از پزشک بیمارستان از توقف علائم حیاتی او خبر داده بودند. در همان روز سازمان کل زندان‌ها در اطلاعیه ای مدعی شد که آقای محجوبی کماکان «تحت مراقبت های ویژه پزشکی» قرار دارد. اکنون نزدیکان این زندانی ضمن تایید خبر مرگ وی گفته‌اند که پیکر او به زادگاهش در کرمان منتقل خواهد شد

درویش گنابادی زندانی که روز شنبه ۲۵ بهمن‌ماه در پی مسمومیت دارویی از زندان اوین به بیمارستان منتقل شده بود، امروز یکشنبه ۳ اسفندماه در بیمارستان لقمان تهران درگذشت. روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه نزدیکان این زندانی به نقل از پزشک بیمارستان از توقف علائم حیاتی او خبر داده بودند. در همان روز سازمان کل زندان‌ها در اطلاعیه ای مدعی شد که آقای محجوبی کماکان «تحت مراقبت های ویژه پزشکی» قرار دارد. اکنون نزدیکان این زندانی ضمن تایید خبر مرگ وی گفته‌اند که پیکر او به زادگاهش در کرمان منتقل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، مصطفی دانشجو، درویش گنابادی و وکیل دادگستری با اعلام خبر درگذشت آقای محجوبی در صفحه شخصی خود نوشته است: «درویش زندانی، بهنام محجوبی شب‌های بلند قفس را با شعله بیدار عشق سر کرد و با تنی خسته و قلبی مالامال از غم یار پر کشید. نام و یادش در مکتب عشاق جاودانه باد! ۳ اسفند ۱۳۹۹.»

گفته می‌شود پیکر این درویش گنابادی به فرودگاه مهرآباد تهران منتقل و به وسیله هواپیما به کرمان، زادگاه وی منتقل خواهد شد. به گفته یک منبع مطلع خانواده آقای محجوبی نیز به در راه کرمان هستند. این منبع نزدیک به خانواده اعلام نگرانی کرده است که خانواده به موقع به کرمان نرسند و نیروهای امنیتی خود مراسم خاکسپاری را انجام دهند.

آقای محجوبی  روز شنبه ۲۵ بهمن‌ماه در پی مسمومیت دارویی از زندان اوین به بیمارستان منتقل شده بود. یک منبع نزدیک به خانواده آقای محجوبی در خصوص آخرین وضعیت وی به هرانا گفته بود: «آقای محجوبی جمعه شب به بهداری منتقل شد اما به دلیل نبود پزشک به او داروی خواب آور داده شد، امری که منجر به وخامت حال و کاهش سطح هشیاری وی شد و نهایتا روز یکشنبه یکی از ماموران زندان اوین، در بیمارستان به خانواده وی گفته است سطح هوشیاری آقای محجوبی به شدت پایین آمده و به کما رفته‌اند.»

پیشتر پزشک معالج به بستگان آقای محجوبی گفته بود سطح هوشیاری او ۳ بوده و تنها با دستگاه قادر به تنفس است. به گفته او «کادر بیمارستان همه تلاش خود را انجام داده و برگشتن بهنام فقط با معجزه امکان‌پذبر است.»

روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه پوریا نوری، عکاس خبری و از دراویش گنابادی که پیشتر در زندان تهران بزرگ تحمل حبس می‌کرد نیز با انتشار توئیتی خبر درگذشت این زندانی را تائید کرده و گفت: «بهنام محجوبی، متولد ۱۳۶۶ از دراویش زندانی، چشم از جهان فرو بست.»

همچنین ابراهیم الله بخشی، درویش گنابادی و زندانی سابق و از نزدیکان بهنام محجوبی ساعاتی پیش از اعلام خبر صفر شدن علائم حیاتی بهنام محجوبی و مرگ وی، در توئیت دیگری گفته بود که «منابع موثقی از مسئولان بیمارستان لقمان اطلاع دادند که بهنام محجوبی فوت کرده اما دستور داده‌اند تا سه روز دستگاهها به صورت نمایشی به او وصل باشد.»

همزمان سازمان کل زندان‌ها در اطلاعیه ای مدعی شد که آقای محجوبی کماکان «تحت مراقبت های ویژه پزشکی» قرار دارد. این سازمان همچنین در اطلاعیه خود افزوده بود که «تمام مراقبت‌های مورد نیاز پزشکی در طول دوران حبس و همچنین اقدامات ویژه درمانی در زمان بستری شدن متهم در بیمارستان، به صورت کامل انجام شده و وی هم اکنون نیز تحت مراقبت های ویژه پزشکی است.»

از سوی دیگر صالحه حسینی، همسر بهنام محجوبی در گفتگو با خبرگزاری امتداد گفته بود: «فقط می‌خواهم بدانم بهنام در چه وضعیت بسر می برد و چه شده که اجازه نمی دهند او را ببینیم.» وی همچنین در مورد ملاقات مادر بهنام محجوبی با فرزنش نیز گفت: «بعد از سه روز و کلی رفت و آمد حدود دو دقیقه توانست پسرش را ببیند و به پایش دست بزند و سریع بیرونش کردند. اصلا نگذاشتند نزدیک برود. ما می خواهیم بهنام را ببینیم و بدانیم او در شرایطی به سر می برد، مرده یا زنده است؟ چرا جواب ما را نمی دهند و اجازه نمی دهند او را ببینیم.»

روز گذشته ابراهیم الله بخشی، درویش گنابادی از انجام تراکستومی به معنای ایجاد راه تنفسی به غیر از مجرای عادی آن خبر داده بود.

گفته می‌شود بنا بر صدور قرار تعویق اجرای حکم آقای محجوبی، محمدی، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی برای این زندانی قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی صادره کرده بود و ایشان جهت آزادی و رسیدگی مناسب پزشکی در انتظار تودیع قرار بود.

بهنام محجوبی در زمستان ۹۶ در جریان حوادث گلستان هفتم توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۷ مردادماه ۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق ارتباط گیری با سایرین و فراهم ساختن تجمع غیرقانونی” به به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب، گروه ها و دسته جات سیاسی یا اجتماعی محکوم شد.

آقای محجوبی در تاریخ ۳۱ خرداد ۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد. بازداشت وی در حالی بود که این درویش گنابادی تحت نظر روانپزشک قرار داشت و پزشکی قانونی تشخیص به عدم تحمل کیفر برای وی داده بود.

بهنام محجوبی که به بیماری اعصاب مبتلا بود، تابستان سال گذشته به جای انتقال به بیمارستان و معاینه توسط پزشک، به بیمارستان روان پزشکی امین آباد منتقل شده بود. آقای محجوبی پیشتر در خصوص ایام بستری شدن خود در بیمارستان روان پزشکی گفته بود که به او داروهایی تزریق کردند که مشخص نیست محتوای آن‌ها چه بوده است.

بهنام محجوبی، فرزند علی و متولد ۱۳۶۶ بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=104793 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x