پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرگ و مصدومیت بیش از ۳۰ کارگر فقط در عرض کمتر از یک هفته

Bildergebnis für تصاویر حوادث برای کارگران

در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۳۲ کارگر در شهرهای مختلف ایران دچار حادثه شدند. در این حوادث ۱۳ کارگر مصدوم شد و ۱۹ کارگر دیگر نیز جان خود را از دست دادند. یقینا سقف این رقم بسیار بالاتر از این بوده و موارد ذکر شده زیر تنها گوشه ای از آن و رسانه ای شده است. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است :

مصدومیت یک کارگر در انفجار شارژ کپسول های اطفاء حریق

روز شه شنب ۶ اسفند ماه ۱۳۹۸، رییس اداره آتش‌نشانی بردسکن از مصدومیت یک کارگر در یکی از کارگاه شارژ کپسولهای اطفاء حریق در این شهرستان خبر داد.

مجتبی صادقی ادامه داد: “انفجار در یکی از کارگاههای غیراستاندارد شارژ کپسولهای اطفاء حریق، منجر به قطع دست یک فرد سالخورده در این محل شد”.

وی گفت: “شارژ کپسولهای اطفاء حریق در این کارگاه ناایمن با استفاده از تجهیزات غیر استاندارد صورت می‌گرفت و حتی متصدی آن فردی غیرمتخصص است”.

رییس اداره آتش‌نشانی بردسکن افزود: “این مکان غیراستاندارد برای دومین بار دچار حادثه انفجار شده است. پیش از این چندین بار به مسوول این کارگاه به صورت مکتوب تذکر داده‎ شده بود که با بی‌توجهی وی اینبار منجر به قطع دست متصدی کارگاه از ناحیه مچ شد”.

وی ادامه داد: “فرد حادثه‌دیده در این حادثه بلافاصله برای جراحی پیوند دست قطع شده‌اش به مشهد اعزام شد”.

مرگ یک کارگر در جغتای

براثر واژگون شدن تراکتور در مزرعه، کشاورز ۶۱ ساله جغتایی جان باخت.

بر اساس این گزارش، یک کشاورز در روستای زمندی شهرستان چغتای به علت واژگونی تراکتور جان خود را از دست داد.

این کشاورز مشهدی در حال شخم زدن باغ خود بوده که تراکتور به علت شیب زیاد واژگون می‌شود.

مرگ ۲ کارگر در کوهین 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: “حفاری غیر اصولی چاه آب در روستای بویینک از توابع بخش شهر کوهین باعث مرگ ۲ کارگر شد”.

حکمت الله هاشمی، افزود: “در پی تماس تلفنی اورژانس با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین مبنی بر اعلام گزارش سقوط به چاه در روستای بویینک، تیم امداد ونجات جاده‌ای پایگاه کوهین به همراه تیم تخصصی کوهستان شهرستان قزوین به محل حادثه اعزام شدند”.

وی بیان داشت: “نجاتگران جمعیت هلال احمر با کمک عوامل آتش نشانی و اورژانس موفق شدند اولین فرد را از چاه رها سازی کرده و بلافاصله برای کنترل علائم حیاتی و احیای قلبی و ریوی اقدام کنند که متاسفانه موفقیت آمیز نبود”.

هاشمی تصریح کرد: “عملیات نجات برای رهاسازی فرد دوم با توجه به بارش شدید باران در منطقه و خطر ریزش دیواره‌های چاه با رعایت اصول ایمنی و جلوگیری از وقوع حوادث بعدی به طول انجامید و در نهایت نجاتگران جمعیت هلال احمر به همراه نیروهای عوامل آتشنشانی پس از ۶ ساعت عملیات طاقت فرسا و دشوار فرد دوم را نیز رهاسازی کردند”.

 وی افزود: “این فرد نیز با توجه به حجم ریزش خاک و گل در چاه در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داده بود”.

مرگ و مصدومیت ۴ کارگر در عسلویه

روز چهارشنبه ۷ اسفند ماه ۱۳۹۸، فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه از مرگ یک کارگر و مصدومیت ۳ کارگر دیگر در شرکت پتروشیمی سبلان در این شهرستان خبر داد.

پیمان فتاحی گفت: “در پی تماس با مرکز فوریت های پلیس مبنی بر فوت فردی براثر سقوط از ارتفاع در شرکت پتروشیمی سبلان عسلویه بلافاصله عوامل انتظامی و امدادی در محل مورد نظر حاضر شدند”.

وی بیان کرد: “با حضور ماموران در محل مشخص شد، مسئول تست بازرسی خط لوله آب راکتور شرکت پتروشیمی سبلان عسلویه به همراه ۳ کارگر در حال انجام تست فشار بر روی لوله آب بوده و در پوش جوشکاری شده روی لوله ترکیده و با فشار آب خروجی وی از ارتفاع به پایین پرتاب و به زمین برخورد و در دم جان داده است و سه کارگر دیگر نیز مصدوم می شوند”.

فتاحی تصریح کرد: “مصدومان از سوی عوامل اورژانس به بیمارستان ابن سینا شیرینو اعزام و جسد متوفی نیز برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد”.

مرگ یک کارگر در پی آتش سوزی در کارگاه تولید کفش

روز سه‌شنبه ۶ اسفندماه ۱۳۹۸، یک کارگر در پی وقوع آتش سوزی در کارگاه تولیدی لوازم کفش مصدوم شد.

با گزارش شهروندان به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز و اعلام مشاهده شعله‌های آتش از یک باب سوله تولیدی لوازم کفش در جاده تبریز – آذرشهر، آتش نشانان ایستگاه شماره ۱۴ به محل حادثه اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، به دلیل گستردگی حریق، آتش نشانان ایستگاه شماره ۳ نیز به محل حادثه اعزام و با تلاش آتش نشانان آتش سوزی مهار شد.

در این حادثه یکی از افراد کارگاه دچار آسیب دیدگی و از طریق اورژانس به مراکز درمانی اعزام شد.

مرگ دو کارگر در آستانه اشرفیه

روز سه‌شنبه ۶ اسفندماه، حمید محمدی ‌نسب، فرمانده انتظامی آستانه‌ اشرفیه از مرگ دو کارگر در این شهرستان خبر داد.

فرمانده انتظامی آستانه‌ اشرفیه ضمن علام این خبر گفت: “۲ کارگر ۶۱ و ۶۵ ساله هنگام حلب زنی سقف یک آپارتمان، از بالای ساختمان سقوط کردند و جان خود را از دست دادند”.

وی افزود: “اجساد این کارگران به پزشکی قانونی منتقل شد”.

مرگ یک کارگر در بردسکن

سرهنگ عباس نظافتی، فرمانده انتظامی بردسکن اعلام کرد: “بر اثر انفجار یک مخزن نفت و گازوئیل در یک واحد معدنی، کارگری ۴۰ ساله جان خود را از دست داد”.

فرمانده انتظامی بردسکن گفت: “در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مبنی بر انفجار مخزن نفت و گازوئیل در یک واحد معدنی در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر «بردسکن»، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه نیروهای امدادی به محل اعزام شدند”.

وی افزود: “با حضور ماموران در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد که به علت جوشکاری، مخزن نفت و گازوئیل در این واحد معدنی دچار انفجار و یکی از کارگران آن به شدت دچار سوختگی شد”.

بر اساس این گزارش کارگر مصدوم شده به مراکز درمانی منتقل شد اما متاسفانه به رغم تلاش‌های تیم پزشکی به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد”.

مرگ ۵ کارگر در شهرستان مبارکه

روز سه شنبه ۶ اسفندماه، آتش سوزی یک واحد گلخانه‌ای در مبارکه پنج کشته برجای گذاشت.

حسین ابوطالبی، مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زیبا شهر ضمن اعلام این خبر گفت: “ساعت ۲ و ۴۴ دقیقه بامداد امروز با اطلاع یکی از شهروندان مبنی بر آتش سوزی یک واحد گلخانه‌ای در شهر  مبارکه، آتش نشانان به محل حادثه اعزام شدند”.

ابوطالبی با بیان اینکه حریق این واحد گلخانه‌ای پس از حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه مهار شد، افزود: “متاسفانه بر اثر این آتش سوزی پنج نفر از کارگران مستقر در گلخانه فوت شدند”.

وی با اشاره به اینکه اجساد کارگران فوت شده برای شناسایی به پزشکی قانونی منتقل شده است، افزود: “علت وقوع این حادثه در دست بررسی است”.

مرگ دو کارگر به دلیل گازگرفتگی در حین کار در کانال

روز دوشنبه ۵ اسفند ماه، دو کارگر شاغل در یک شرکت پیمانکاری، به دلیل گازگرفتگی هنگام لایروبی کانال، در بولوار بعثت شهر مشهد، دچار مسمومیت شدید شده و جان خود را از دست داد‌ند.

سرآتشیار حسن نجمی گفت: “در این حادثه ۲ کارگر میانسال، حین لایروبی کانال جمع آوری فاضلاب به دلیل گازگرفتگی در عمق منهول کانال دچار مسمومیت شدید شده و از هوش رفتند که امدادگران آتش نشانی با استفاده از تجهیزات ویژه اقدام به تزریق هوا به داخل منهول فاضلاب کردند و همزمان این دو کارگر را با تجهیزات خاص به بیرون کانال انتقال دادند”.

وی ادامه داد: “پس از انتقال این افراد به سطح زمین و معاینه آن‌ها توسط تکنسین‌های اورژانس حاضر در صحنه، فوت آنان به دلیل مسمومیت شدید تایید شد و با حضور عوامل انتظامی در محل، بررسی در خصوص علت اصلی این حادثه آغاز گردید”.

نجمی افزود: “با توجه به دهانه دارای قطر کم این نوع کانال‌ها و وجود گاز‌های سمی داخل منهول و کانال فاضلاب تنفس افراد بدون تجهیزات حفاظت فردی، حتی در مدت کوتاه بسیار خطرناک است و به مرگ منتهی می‌شود”.

مصدومیت ۴ کارگر در تهران

آتش‌سوزی در یک کارگاه چوب‌بری در محله مرتضی‌گرد، موجب مصدومیت ۴ کارگر شد.

سید جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: “صبح امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک کارگاه چوب‌بری و مبل‌سازی در محله مرتضی‌گرد، خیابان نرگس به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی از جمله خودروهای حامل تجهیزات تنفسی و تانکرهای آب به محل حادثه اعزام شدند”.

وی عنوان کرد: “محل آتش‌سوزی سوله مسقف به وسعت ۴۰۰ متر بود که یک نیم طبقه در آن وجود داشت و با سقفهای غیرمقاوم و شیروانی ساخته شده بود”.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران در ادامه افزود: “در محل حادثه مقادیر زیادی چوب، مصنوعات چوبی و بشکه‌های قابل اشتعال وجود داشت و زمان رسیدن آتش‌نشانان تهرانی، کاملاً سوله شعله‌ور بود”.

ملکی همچنین با بیان اینکه آتش در حال سرایت به سایر قسمتها و سوله‌های مجاور بود، خاطرنشان کرد: “در لحظات اولیه چهار کارگر ایرانی که از نقاط مختلف بدن دچار سوختگی شده بودند، تحویل عوامل اورژانس شدند”.

مرگ یک کارگر در ساری

ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۵ اسفند ماه، یک کارگر ساختمانی در پی سقوط از یک ساختمان در حال احداث در ساری جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، فردی ۵۷ ساله که به عنوان پیمانکار آرماتوربندی مشغول به کار بوده، از فضای خالی ایجاد شده برای نصب آسانسور ساختمان به پایین سقوط کرده است.

در این گزارش آمده است که وی با حضور عوامل امدادی نامبرده به بیمارستان منتقل شد، اما به دلیل شدت صدمات و جراحت‌های وارده جان باخت.

مصدومیت یک کارگر در سبزوار

بر اثر ریزش یک ساختمان در سبزوار یک کارگر مجروح شد.

در این گزارش آمده است که این کارگر از ماندن زیر آوار رها شده و پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به بیمارستان بهشتی سبزوار انتقال یافته است.

مرگ دو کارگر در شهر آستانه در سقوط از ارتفاع

روز یکشنبه ۴ اسفند‌ماه ۱۳۹۸، دو کارگر ساختمانی در شهر آستانه اشرفیه به دلیل سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد‌ند.

حمید محمدی نسب، فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه در خصوص جزئیات این حادثه گفت: “این حادثه در حالی اتفاق افتاده که دو کارگر ساختمانی حین نصب حلب به دلیل رعایت نکردن ایمنی کار از ارتفاع یک ساختمان سقوط کردند”.

وی افزود: “جان‌ باختگان دو مرد ۶۱ و ۶۵ ساله بودند که به دلیل شدت جراحات وارده در محل حادثه جان باختند”.

مصدومیت یک کارگر در سمنان

روز یکشنبه ۴ اسفند ماه، یک کارگر شاغل در کارخانه فولاد سمنان بر اثر فوران مواد مذاب دچار سوختگی شد.

محمد عالی، مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان گفت: “صبح امروز یکی از کارگران شرکت فولاد سمنان واقع در شهرک صنعتی سمنان به دلیل پاشیدن مواد مذاب دچار سوختگی شد”.

وی افزود: “این کارگر که از چند ناحیه بدن دچار سوختگی شده، هم‌اکنون در بیمارستان ساری در استان مازندران بستری است”.

بر اساس این گزارش، کارگر حادثه دیده ابتدا به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شده بود اما به دلیل نبود مرکز درمان سوختگی در استان سمنان، مجددا به بیمارستان ساری اعزام شده است.

مرگ یک کارگر در تاکستان

کوروش عزیزی، فرمانده انتظامی تاکستان در استان قزوین از مرگ یک راننده جرثقیل بر اثر برق‌گرفتگی خبر داد.

عزیزی ضمن اعلام این خبر گفت: “روز شنبه ۳ اسفند ماه، در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس، مبنی بر برق‌گرفتگی در سه‌راهی کهک، بلافاصله مأموران انتظامی و عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند”.

فرمانده انتظامی تاکستان افزود: “با حضور مأموران مشخص شد که راننده جرثقیل در حال تخلیه بار بلوک بوده که دکل جرثقیل به تیر برق فشار قوی برخورد و منجر به برق‌گرفتگی راننده و فوت وی شده است”.

مصدومیت یک کارگر در شیراز

سقوط کارگر جوان از ارتفاع در شیراز موجب مصدومیت وی شد.

علیرضا عدلو، سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز گفت: “یک کارگر جوان ۲۷ ساله حین کار، به محل گود‌برداری ساختمان سقوط کرده و از ناحیه گردن، سر و کمر دچار آسیب دیدگی شده است”.

وی افزود: “آتش نشانان پس از حضور در محل حادثه با ایمن سازی محل و جلوگیری از تردد دیگر کارگران، با همکاری گروه نجات، اقدام به بالا آوردن مصدوم به وسیله ابزار تخصصی نجات کردند و فرد مصدوم را به عوامل اورژانس حاضر تحویل دادند”.

مصدومیت ۲ کارگر در شهرکرد

ریزش کانال آب در روستای جعفر آباد شهر کرد باعث مصدومیت دو کارگر شد.

بر اساس این گزارش، دو نفر از کارکنان امور آب و فاضلاب، حین حفاری یک کانال به علت ریزش کانال دچار حادثه شدند.

در این گزارش آمده است که مصدومین حادثه پس از آوار برداری با کمک اورژانس به بیمارستان «آیت الله کاشانی» شهرکرد منتقل شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=21378 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x