پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مسئولین زندان همچنان از حضور امیرحسین مرادی در مراسم سوگواری پدرش جلوگیری می کنند

امیرحسین مرادی، یکی از سه معترض محکوم به اعدام اعتراضات آبان ۹۸ با وجود سپری شدن هشت روز از خودکشی پدرش، همچنان از اعزام تحت‌الحفظ ماموران جهت شرکت در مراسم محروم مانده است. این در حالی است که آقای مرادی، به دلیل کارشکنی مسئولین زندان تهران بزرگ و دادستانی مراسم خاکسپاری پدرش را از دست داده و کماکان در تلاش است در سوگواری خانواده‌اش در کنار آنها باشد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به گفته یک منبع نزدیک به خانواده آقای مرادی «امین وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی هفته گذشته موافقت با مرخصی وی را به نظر دادستان موکول کرده بود، طی روزهای گذشته با مراجعه نزدیکان آقای مرادی به دادستانی، به آنها گفته شده این به نظر دادستان بستگی دارد و با ایشان باید صحبت کنید. نهایتا به آنها گفته شده امیرحسین مرادی قرار است در مراسم خانوادگی و در محل دفن پدرش در بهشت زهرا حضور یابد ولی به دلیل مسائل امنیتی ساعت و زمان حضورش را از قبل به او و خانواده‌اش اطلاع نمی‌دهند. به نظر می‌رسد مسئولین زندان از این روش برای طولانی شدن پروسه و نهایتا عدم اعزام تحت‌الحفظ آقای مرادی توسط ماموران استفاده می‌کنند.»

ناصر مرادی، پدر امیرحسین مرادی روز دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ در منزلش خودکشی کرد و جان خود را از دست داد. پیکر آقای مرادی صبح روز پنج‌شنبه ۱۰ مهرماه به خاک سپرده شد. در این مراسم ده‌ها نفر از اعضای خانواده و دوستان نزدیک خانواده مرادی و خانواده‌های سعید تمجیدی و محمد رجبی، دو هم‌پرونده‌ای امیرحسین مرادی حضور داشتند. اما مقامات قضایی اجازه ندادند که امیرحسین مرادی در مراسم تدفین پدرش شرکت کند.

قرار است روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه مراسم یادبود ناصر مرادی، پدر امیرحسین مرادی در منزل آنها برگزار شود؛ با این حال این زندانی سیاسی کماکان مترصد اعزام تحت‌الحفظ ماموران است تا لااقل بتواند در مراسمات سوگواری در کنار خانواده خود باشد.

https://akhbar-rooz.com/?p=49192 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x