پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مسیر پیش روی دو غول بزرگ؛ بوی شالیزار و بوی توپ؛ ورزشگاه غدیر، لانه کبوترها!

جنگ بر سر قهرمانی / بررسی تمام بازی‌های باقی‌مانده بارسلونا و رئال مادرید

نازک بین: بررسی تمام بازی‌های باقی‌مانده بارسلونا و رئال مادرید! با تساوی بارسلونا در بامداد امروز مقابل سویا، رئال مادریدی شانسی ویژه برای رسیدن به مقام قهرمانی لالیگا پیدا کرده است. در دیدار حساس لالیگایی بارسلونا در سانچس‌پیس‌خوان مقابل سویا به تساوی بدون گل رسید تا هدیه‌ای ویژه به رئالی‌ها بفرستد. در جدول لالیگا اکنون بارسلونا با یک بازی بیشتر و با ۶۵ امتیاز در صدر قرار دارد و رئال مادرید با ۶۲ امتیاز در مقام دوم است.

بامداد دوشنبه رئال مادرید در سن سباستین میهمان رئال سوسیداد ششم جدولی است و در صورت پیروزی می‌تواند خود را به صدر جدول برساند. تنها ۸ بازی در لالیگا برای بارسایی‌ها باقی مانده و آنها باید ضمن رسیدن به پیروزی برای از دست دادن امتیاز برای رئالی‌ها چشم به رقیب داشته باشند. روی کاغذ بازی‌های بارسلونا سخت‌تر از رئالی‌ها است. بارسایی‌ها دیداری سخت مقابل اتلیکو مادرید در ورزشگاه بدون تماشاگر نیوکمپ دارند. البته بیلبائو و ویارئال نیز برای هر دو تیم ممکن است دیداری سخت باشد.

بازی‌های باقی‌مانده بارسلونا و رئال مادرید از هفته سی و یکم تا هفته پایانی به شرح زیر است:

هفته ۳۰: رئال سوسیداد- رئال مادرید 

هفته ۳۱: بارسلونا- اتلتیک بیلبائو ؛ رئال مادرید – مایورکا 

هفته ۳۲: سلتاویگو – بارسلونا ؛ اسپانیول – رئال مادرید 

هفته ۳۳: بارسلونا – اتلتیکو مادرید ؛ رئال مادرید – ختافه 

هفته ۳۴: ویارئال – بارسلونا ؛ اتلتیک بیلبائو – رئال مادرید

هفته ۳۵: بارسلونا – اسپانیول ؛ رئال مادرید – آلاوس 

هفته ۳۶: وایادولید – بارسلونا ؛ گرانادا – رئال مادرید 

هفته ۳۷: بارسلونا – اوساسونا ؛ رئال مادرید – ویارئال

 هفته ۳۸: آلاوس – بارسلونا ؛ لگانس – رئال مادرید

 سویا ۰-۰ بارسلونا: هدیه بزرگ لوپتگی به رئالی‌ها

بارسلونا در دیداری خارج از خانه مقابل سویا با تساوی ۰-۰ متوقف شد .بارسا در هر دو نیمه موقعیت های خوبی برای گلزنی داشت اما نتوانست از آنها استفاده کند و در نهایت بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

بارسلونا بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۴، روی پاس نلسون سمدو، این لوئیس سوارز بود که صاحب موقعیت شد اما شوت او از زاویه ای نه چندان مناسب را واچلیک به راحتی مهار کرد. برتری بارسا ادامه داشت اما این بازیکنان سویا بودند که در دقیقه ۱۳ صاحب موقعیت شدند؛ هرچند ضربه خطرناک کُنده راهی به چهارچوب دروازه تراشتگن پیدا نکرد.

بازی با حملات بارسا دنبال شد و در دقیقه ۲۲، خطای منیر روی مسی، یک ضربه آزاد در موقعیتی مناسب نصیب آبی و اناری ها کرد اما ضربه ستاره آرژانتینی را کُنده با جاگیری مناسب، با ضربه سر به بیرون فرستاد. دو دقیقه بعد بار دیگر بارسا صاحب یک ضربه آزاد دیگر شد اما این بار هم ضربه مسی نتوانست واچلیک را مغلوب کند.بازی با برتری بارسا دنبال شد اما بازیکنان تیم تیم نتوانستند موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد کنند. در دقایق پایانی نیمه اول، بازی تا اندازه ای متعادل شد و در نهایت این نیمه بدون گل به پایان رسید.

 نیمه دوم هم با برتری بارسا آغاز شد اما بازیکنان این تیم نتوانستند در دقایق ابتدایی، موقعیت خاصی روی دروازه حریف ایجاد کنند. در مقابل، این سویا بود که در دقیقه ۵۶ تا آستانه زدن گل اول بازی پیش رفت اما واکنش خوب تراشتگن، مانع از گلزنی اوکامپوس شد.یک دقیقه بعد، بار دیگر سویا صاحب یک موقعیت بسیار خوب شد اما منیر هم نتوانست تراشتگن را مغلوب کند و بازی همچنان بدون گل باقی ماند.

در ادامه بازیکنان بارسا ابتکار عمل را در دست گرفتند اما باز هم در ایجاد موقعیت توفیقی نداشتند تا اینکه در دقیقه ۷۴، مسی بار دیگر روی یک ضربه آزاد، تا آستانه باز کردن دروازه سویا پیش رفت اما واچلیک به کمک تیر دروازه، اجازه گلزنی به ستاره آرژانتینی نداد.حملات بارسا ادامه پیدا کرد اما در دقیقه ۸۳، این اوکامپوس بود که روی اشتباه سمدو، می توانست گلزنی کند اما ضربه او از قدرت لازم برخورد نبود و تراشتگن توپ را مهار کرد.در دقیقه ۸۸، پاس خوب آلبا، سوارز را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه این ستاره اروگوئه ای هم راهی به چهارچوپ دروازه سویا پیدا نکرد.در وقت های اضافه بازی، چیزی نمانده بود که رگیلون گل پیروزی بخش سویا را به ثمر برساند اما ضربه او از داخل محوطه جریمه هم نتوانست تراشتگن را مغلوب کند و در نهایت بازی با تساوی ۰-۰ به پایان رسید.

تاتنهام ۱-۱ منچستر یونایتد

تاتنهام در اولین دیدارش در شروع مجدد رقابت های لیگ برتر، امشب میزبان منچستریونایتد بود و در نهایت به تنها یک امتیاز از این دیدار رضایت داد.دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد. بازی با همین روند دنبال شد تا اینکه در دقیقه ۲۲، منچستریونایتد صاحب اولین موقعیت جدی بازی شد اما واکنش به موقع هوگو لوریس، مانع از گلزنی مارکوس راشفورد شد.

در حالی که یونایتدها بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند، در دقیقه ۲۶، این تیم میزبان بود که به گل رسید. استیون برخواین که با پاس سرژ اوریه در میانه زمین یونایتد صاحب توپ شده بود، با یک حرکت انفرادی عالی خود را در موقعیت گلزنی قرار داد و با یک شوت محکم که با اشتباه داوید دخیا همراه شد، دروازه را باز کرد.

تاتنهام / لیگ برتر / اسپرز / Spurs / Portugal / England

بعد از این گل بار دیگر یونایتدها ابتکار عمل را در دست گرفتند اما باز هم تاتنهام بود که در آستانه گلزنی قرار گرفت ولی ضربه سر سونگ هیونگ مین، که روی ارسال خوب برخواین صاحب موقعیت شده بود، را دخیا با یک واکنش تماشایی به بیرون فرستاد.در دقایق باقی مانده از نیمه اول، این بازیکنان تاتنهام بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما در نهایت در این نیمه توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و نیمه اول با برتری ۱-۰ میزبان به پایان رسید.نیمه دوم را یونایتد بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۵۴، برونو فرناندز روی همکاری با مارسیال، صاحب یک موقعیت خوب شد اما ضربه او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.برتری یونایتدها ادامه پیدا کرد و در مقابل تیم میزبان به دنبال استفاده از ضدحملات برای رسیدن به گل دوم بود. در دقیقه ۶۵، این بار برونو فرناندز بود که مارسیال را صاحب موقعیت کرد اما دیویس به هر ترتیب ممکن مانع از گلزنی ستاره فرانسوی یونایتد شد.یک دقیقه بعد نوبت لوک شاو بود تا با یک حرکت خوب، مارسیال را در موقعیت گلزنی قرار دهد اما شوت او را لوریس با واکنشی به موقع به بیرون فرستاد.

در ادامه بازی متعادل تر دنبال شد و بازیکنان میزبان هم تا اندازه ای پیش کشیدند اما در دقیقه ۸۰، این یونایتد بود که صاحب یک ضربه پنالتی شد. پوگبا که در اواسط نیمه دوم وارد زمین شده بود، با یک حرکت خوب از سمت راست وارد محوطه جریمه تاتنهام شد اما اریک دایر او را سرنگون کرد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد. برونو فرناندز پشت ضربه قرار گرفت و برخلاف جهت حرکت لوریس، دروازه را باز کرد.

مورینیو در مصاحبه با اسکای گفته است:

از برخی چیزها رضایت دارم و از برخی نه. چه چیزی را پسندیدم؟ نگرش، سازمان بندی و محکم بودن تیم را. این که شرایطی را برای یونایتد رقم زدیم که آن را دوست ندارد. از این بابت ناراضی هستم که پس از خواندن جریان بازی، نیمکت مناسب برای واکنش نشان دادن به آن را نداشتم. زمانی که آن ها به کنترل بیشتری از بازی رسیدند، ما در جلوی زمین خسته بودیم و نمی توانستیم پرس کنیم. مدیریت کردن بازی دشوار بود. من از پنالتی و همچنین پنالتی دیگری که گرفته شد رضایت ندارم. پوگبا کار خودش را کرد. هم می خواست به بهترین نحو کار خودش را انجام بدهد. آن ها دو شوت خطرناک داشتند که هوگو لوریس آن ها را مهار کرد و دیگر اتفاقی نیافتاد. جدای از آن همه چیز تحت کنترل بود. باید بگویم دوست داشتم در ۱۵ دقیقه پایانی لوکاس مورا و دله آلی را در اختیار داشته باشم. یک ربع پایانی خیلی سخت بود. 

بوی شالیزار، بوی توپ

عکس روز/ بوی شالیزار، بوی توپ

بازی «فوتشال» یک بازی شبیه فوتبال است که در شالیزار برگزار می‌شود. این بازی بیش‌تر در استان‌های شمالی کشور و بین کشاورزان رواج دارد که معمولاً در زمان کاشت نشای برنج در زمین‌های کشاورزی انجام می‌شود. نام فوتشال از ترکیب دو واژهٔ «فوتبال» و «شالیزار» ساخته شده‌ است. بازی فوتشال در زمینی به ابعاد ۵۰ در ۲۵ متر برگزار می‌شود و هر تیم با ۹ بازیکن به میدان می‌رود.سوامپ فوتبال (فوتبال باتلاق)، ورزشی مشابه فوتشال است که گفته می‌شود برای اولین برای در فنلاند توسط سربازان بازی شد زیرا نیاز به قدرت بدنی بالایی دارد. در حال حاضر حدود ۳۳ تیم در این رشته ورزشی در جهان فعالیت می‌کنند.این عکس را حدیثه پاسندی از ایسنا ثبت کرده است.

یک روحانی رئیس هئیت وزنه برداری شد

علیرضا همیدوند با کسب آرای لازم به عنوان رئیس جدید هیئت وزنه‌برداری استان همدان معرفی شد.مجمع انتخابات رئیس هیئت وزنه بردرای استان همدان روز پنجشنبه با حضور محسن بیرالوند دبیر فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی و محسن جهانشیر مدیرکل ورزش و جوانان همدان برگزار شد.در این مجمع حجت الاسلام همیدوند با کسب ۱۳ رای از ۱۴ رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید هیئت وزنه برداری استان همدان معرفی شد.یش از این محمد زارعی ریاست هیئت وزنه برداری همدان را به مدت حدود چهار سال برعهده داشت.مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این مجمع گفت: برای نخستین بار در فدراسیون وزنه برداری و دستگاه ورزش این استان یک روحانی سکان دار هیئت ورزشی شد.

ورزشگاه غدیر، لانه کبوترها!

پریسا زنگنه‌منش – ایسنا.در حالی که هنوز یک دهه نیز از عمر ورزشگاه غدیر اهواز نمی‌گذرد، این ورزشگاه به دلیل مشکل مالکیتی و عدم تخصیص اعتبار برای حفظ و نگهداری آن، اکنون بدون استفاده مانده و به لانه کبوترها و گنجشک‌ها تبدیل شده است.

ورزشگاه چندمنظوره غدیر در شهر اهواز با گنجایش تقریبا ۴۰ هزار نفر در محدوده شمال‌غربی اهواز در کنار جاده اهواز  اندیمشک در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار ساخته شد. ورزشگاهی که پس از ۱۷ سال چشم انتظاری، بالاخره در سال ۱۳۹۰ به افتتاح رسید تا مردم خوزستان نیز صاحب یک ورزشگاه مجهز در استان شوند.

ورزشگاه غدیر اهواز یک طرح ملی در استان خوزستان محسوب می‌شود که به دلیل رها شدن و نداشتن یک صاحب مشخص، وضعیت نامناسبی دارد، به صورتی که اکنون رو به روی جایگاه تماشاگران آن به نیزار تبدیل شده، تاسیسات برق و آب ورزشگاه نیز دچار مشکل شده و تجهیزات داخل اتاق‌های رختکن‌ها و سالن‌های درون آن که هزینه هنگفتی برای آن‌ها شده بود، فرسوده شده‌اند. ضمن این که بخشی از سقف طبقه همکف و طبقه سوم نیز به دلیل بارندگی در فصل زمستان تخریب شده و اگر همین روزها به آن رسیدگی نشود، متحمل خسارات بیشتری خواهد شد.

و اما زمین چمن ورزشگاه غدیر؛ این که زمین ورزشگاه به چه روزی دچار شده است نیز قابل تصور نیست. زمینی که بازی‌های آسیایی و لیگ برتری زیادی روی آن برگزار شد، اکنون کاملا سوخته و به خاک سیاه تبدیل شده است. همچنین بخشی از صندلی‌های ورزشگاه نیز که در جریان بازی تیم‌های نمایندگان خوزستان در لیگ برتر تخریب شده بود، به همان شکل باقی مانده و صندلی جایگزین نشده است.وقتی وارد سالن‌های داخلی ورزشگاه می‌شوی، تار عنکوبت‌های بسیاری محوطه را به احاطه خود در آورده است. حتی کبوترها نیز از فضای بالای کولرهای ورزشگاه برای ساختن لانه استفاده کرده‌اند تا حداقل آن‌ها بهره‌ای از فضای وسیع این ورزشگاه بدون استفاده ببرند.

بوندس‌لیگا: برتری بایرن مونیخ در آخرین بازی خانگی؛ دورتموند نایب قهرمان شد

دیدارهای هفته ماقبل آخر بوندس لیگا به صورت همزمان برگزار شد که در مهمترین آنها بایرن مونیخ که قهرمانی‌اش را مسجل کرده است، در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا با نتیجه ۳ بر یک از سد میهمانش فرایبورگ گذاشت.

جاشوا کیمیچ در دقیقه ۱۵ و روبرت لواندوفسکی در دقایق ۲۴ و ۳۷ گل‌های بایرن مونیخ را به ثمر رساندند و لوکاس هوئلر در دقیقه ۳۳ تنها گل فرایبورگ را زد.

با این پیروزی بایرن مونیخ که هفته گذشته هشتمین قهرمانی‌ متوالی‌اش در بوندس‌لیگا را قطعی کرده بود، ۷۹ امتیازی شد و حاشیه امنیت ۱۰ امتیازی‌اش در صدر جدول را حفظ کرد.

در دیگر بازی مهم امروز تیم‌های بوروسیا دورتموند و لایپزیگ که برای کسب مقام نایب قهرمانی با یکدیگر رقابت داشتند، در شهر لایپزیگ به میدان رفتند که این بازی را دورتموند با گل‌های دقایق ۳۰ و ۹۰ ارلینگ هالند با نتیجه ۲ بر صفر به سود خود به پایان رساند. با این نتیجه دورتموند فاصله‌اش با لایپزیگ را به ۶ امتیاز افزایش داد و نایب قهرمانی‌اش را مسجل کرد.

سایر نتایج هفته ماقبل آخر بوندس‌لیگا به شرح زیر است:

کلن یک – اینتراخت فرانکفورت یک
فورتونا دوسلدورف یک – آگزبورگ یک
هرتابرلین ۲ – بایرلورکوزن صفر
هوفنهایم ۴ – یونیون برلین صفر
ماینتس ۳ – وردربرمن یک
پادربورن یک – بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۳
شالکه یک – ولفسبورگ ۴

با نتایجی که رقم خورد، سهمیه لیگ قهرمانان بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند قطعی شد و تیم‌های لایپزیگ، مونشن‌گلادباخ و لورکوزن هم قطعاً در رقابت‌های اروپایی فصل آینده حضور خواهند داشت، هرچند این سه تیم در هفته آخر هم باید برای کسب دو سهیه باقیمانده بوندس‌لیگا در لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر رقابت کنند.

در پایین جدول نیز وردربرن رده هفدهمی با وجود باخت، به لطف پیروزی آگزبورگ رده پانزدهمی مقابل فورتونا دوسلدورف رده شانزدهمی، به بقا در بوندس‌لیگا امیدوار ماند. آگزبورگ با کسب این پیروزی ماندنش در بوندس‌لیگا را قطعی کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=37388 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x