پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مسی بارسا را از دلتنگی در آورد، تک شلیک زیردریایی‌های زرد

نازک بین: بارسا به لطف شکست رئال‌مادرید موفق شد قبل از تعطیلی موقت و اجباری مسابقات لالیگا صدر جدول را از رقیب بگیرد. کورس قهرمانی جذابی در پیش خواهد بود اما غیبت هواداران هم کار را دشوار خواهد کرد. نگاهی به نتایج بیندازیم متوجه خواهیم شد بازی کردن در نوکمپ برای بارسا اهمیت زیادی داشت. بارسا از ۱۴ بازی خانگی ۱۳ بازی را برده. این روزها دیگر خانه و خارج‌از‌خانه تفاوتی ندارد.

در استادیوم خالی از تماشاگر و در حالی که یک نفر جیمی جامب آزادانه وارد زمین بازی شد و پیراهن آرژانتین را پوشیده بود در فضای خالی از تماشاگر به سوی مسی رفت  تا وی را در آغوش بگیرد بارسلونا موفق شد خاطره بازی رفت در برابر مایورکا را تکرار کند و با در خشش مسی با چهار گل بر میزبان خود پیروز شود. جدال رفت بارسلونا و مایورکا برای مسی یک بازی خاطره‌انگیز بود. لئو در نوکمپ هت‌تریک کرد. در کنار او گریزمن و سوارس هم گلزنی کردند تا ۵ بر ۲ بارسا پیروز شود. بودیمیر ۲ گلِ مایورکا را زد.

بارسا بازی را طوفانی آغاز کرد و کمتر از دو دقیقه از بازی سپری شده بود که به گل رسید. ارسال دقیق یوردی آلبا از سمت چپ در مقابل دروازه به آرتورو ویدال رسید و او هم با یک ضربه سر دقیق، کار را تمام کرد. فشار حملات بارسا بعد از این گل هم ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۶، چیزی نمانده بود که برایث‎ویت گل دوم آبی و اناری ها را به ثمر برساند اما ضربه او راهی به چهارچوب دروازه مایورکا پیدا نکرد.

در ادامه بازی تا اندازه ای متعادل شد و تیم میزبان هم برای دقایقی پیش کشید اما در دقیقه ۱۱، این بارسا بود که صاحب یک موقعیت خوب دیگر شد ولی حضور به موقع مدافع میزبان، مانع از گلزنی مسی شد.برتری بارسا ادامه داشت اما در دقیقه ۲۲، این مایورکا بود که می توانست به گل تساوی برسد ولی واکنش خوب مارک آندره تراشتگن، مانع از گلزنی کوبو شد. حملات تیم میزبان ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۳۱، باز هم کوبو صاحب موقعیت شد ولی باز هم تراشتگن دروازه بارسا را بسته نگه داشت.

در مقابل این بارسا بود که در دقیقه ۳۷، به گل دوم رسید. باز هم روی یک حرکت خوب از سمت چپ بود که در آشفتگی مدافعان مایورکا، توپ مقابل دروازه به برایث‌ویت رسید و او هم با یک ضربه محکم، اختلاف را به دو گل افزایش داد. در دقایق پایانی نیمه اول باز هم این بازیکنان میزبان بودند که تلاش کردند اختلاف را کم کنند. در دقیقه ۴۵، روی ارسال پوزو، این بودیمیر بود که می توانست یکی از گل های خورده را جبران کند اما ضربه سر او راهی به چهارچوب دروازه بارسا پیدا نکرد و نیمه اول با نتیجه ۲-۰ به پایان رسید.نیمه دوم را مایورکا بهتر آغاز کرد و چیزی نمانده بود که در دقیقه ۴۸ به گل برسد اما باز هم ضربه سر بودیمیر نتوانست دروازه بارسا را باز کند.

در ادامه بازی متعادل شد و در دقیقه ۵۹، برایث‌ویت می توانست اختلاف را به سه گل افزایش بدهد اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت. یک دقیقه بعد، چیزی نمانده بود که آرائوخو گل سوم بارسا را به نام خود کند اما ضربه او به تیر دروازه برخورد کرد.

برتری بارسا ادامه داشت تا اینکه سرانجام در دقیقه ۷۹، این تیم به گل سوم رسید. روی پاس عالی مسی به پشت مدافعان مایورکا بود که آلبا با دروازه بان حریف تک به تک شد و با یک ضربه مطمئن، کار را تمام کرد.

در دقایق پایانی بازیکنان مایورکا تلاش کردند تا گل های خورده را جبران کنند اما موفق به این کار نشدند. در مقابل، این بارسا بود که در دقیقه ۹۰+۳، به گل چهارم رسید.

روی حرکت خوب سوارز و پاس او بود که مسی درون محوطه جریمه صاحب موقعیت شد و بعد از یک حرکت عرضی، با ضربه ای دقیق کار را تمام کرد.در ثانیه های پایانی بارسا می توانست یک بار دیگر دروازه حریف را باز کند اما حضور به موقع رینا، مانع گلزنی سوارز شد و در نهایت بازی با همان نتیجه ۴-۰ به پایان رسید.

ویارئال  نیز در بازی دیگر هفته بیست و هشتم رقابت‌‌های لالیگا در دیدار مقابل سلتاویگو به پیروزی رسید این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود زیردریایی‌های زرد به پایان رسید.تک گل این بازی را مانو تیگوئرس در دقیقه ۱+۹۰ به ثمر رساند.ویارئال با این برد ۴۱ امتیازی شد و به رده هشتم صعود کرد.سلتاویگو هم با ۲۶ امتیاز هفدهم است.

زیدان: بازی بی‌تماشاگر دوست نداریم

سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید می‌گوید ادن آزار و مارکو آسنسیو آماده همراهی این تیم در بازی فردا مقابل ایبار هستند.زین‌الدین زیدان در آستانه اولین بازی تیمش در دوران پساکرونا که امروز (یکشنبه) در چارچوب هفته بیست‌وهشتم لالیگای اسپانیا مقابل ایبار خواهد بود، اظهار داشت: پیش از هر چیز می‌خواهم به تمامی کسانی که در جریان این بحران، کسی را از دست داده‌اند، تسلیت بگویم و از تمامی کادر درمانی که به ما کمک کردند، قدردانی کنم. ما در دوره‌ای دشوار و عجیب قرار داریم.

زیزو که برای اولین بار پس از حدود سه ماه در کنفرانس خبری شرکت کرد، در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: ما با دو امتیاز کمتر نسبت به بارسلونا، در رده دوم جدول هستیم و ۱۱ فینال را در پیش داریم، اما برای فتح لالیگا در این فصل تمام تلاش‌مان را به کار خواهیم گرفت. ما آماده‌سازی خیلی خوبی داشته‌ایم. ما به کاری که می‌کنیم، باور داریم و حالا تنها باید در زمین مسابقه آن را به نمایش بگذاریم.

وی همچنین درباره میزبانی از ایبار در ورزشگاه دی‌استفانو یادآور شد: ما به بازی در سانتیاگوبرنابئو عادت کرده‌ایم، اما باید خودمان را با ورزشگاه دی‌استفانو وفق دهیم. ما در این ورزشگاه تمرین کرده‌ایم و ابعاد زمینش درست به مانند ابعاد زمین برنابئوست. دوست ندارم بدون تماشاگران بازی کنیم، اما به‌هرحال وضعیت موجود همین است. ما به چیزی که به ما گفته شده، احترام می‌گذاریم. دل‌مان برای هواداران‌مان تنگ می‌شود، اما به این وضعیت عادت خواهیم کرد و به مانند سابق تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد.

زیدان درباره افزایش تعداد تعویضی‌ها به پنج نفر و افزایش تعداد نیمکت‌نشین‌ها به ۱۲ بازیکن خاطرنشان کرد: دوست دارم تمامی بازیکنانم را روی نیمکت داشته باشم، چون این شانس را دارم که تمامی ۲۳ بازیکنم را برای روز بازی انتخاب کنم. این خبر خوبی برای من است. به این فکر نمی‌کنم که انجام پنج تعویض به ما کمک می‌کند یا به ما لطمه می‌زند، مهم این است که من برای روز بازی ۲۳ بازیکنم را در اختیار دارم.

بایرن ۲ – ۱ گلادباخ؛ سکوی قهرمانی در مونیخ است!

به گزارش “ورزش سه”، بایرن مونیخ در شبی که شاهد حملات پردامنه و خطرناک حریف بود، در نهایت توانست گلادباخ را شکست دهد تا در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل، با هفت امتیاز برتری در صدر جدول قرار گیرد.گلادباخ بازی را بهتر آغاز کرد و حتی در دقیقه ۱۶ و با ضربه دقیق هافمن به گل هم رسید، اما داور بعد از بازبینی صحنه گل را آفساید اعلام کرد. اما در دقیقه ۲۲ بایرن مونیخ صاحب بهترین موقعیت گلزنی شد. روی پاس زیرکزی، لوکاس هرناندز در مقابل دروازه در موقعیتی تک به تک می توانست گلزنی کند، اما زومر با عکس العملی فوق العاده دروازه تیمش را نجات داد.در دقیقه ۲۴ امبولو در نقابل دروازه بایرن مونیخ و در دو قدمی صاحب موقعیت بسیار خوبی شد، اما ضربه این بازیکن با اختلاف کمی به بیرون رفت.

 بایرن مونیخ بالاخره در دقیقه ۲۸ به گل رسید. روی پاس عجیب و اشتباه زومر، زیرکزی صاحب توپ شد و با یک ضربه راحت موفق شد دروازه بدون دروازه بان گلادباخ را باز کند.اما در دقیقه ۳۷ این بار گلادباخ به سادگی به گل رسید. ارسال زمینی هرمن در میانه راه با قطع توپ اشتباه بنجامین پاوارد همراه شد و مدافع فرانسوی بایرن مونیخ اینگونه دروازه خودی را باز کرد.

 در اواخر نیمه اول کویزانس فرصت خوبی برای باز کردن دروازه گلادباخ داشت، اما ضربه سر او در شرایطی آسان راهی به دروازه نیافت و دو تیم با تساوی ۱-۱ راهی رختکن شدند.در همان اوایل نیمه دوم ارسال سباینی به زیبایی توسط مانوئل نویر دفع شد و در ادامه نیز ضربه لاینز با فاصله ای کم از کنار دروازه بایرن مونیخ به بیرون رفت. در دقیقه ۵۴ و روی پاس امبولا، هرمن فرصت بسیار خوبی برای باز کردن دروازه بایرن مونیخ داشت، اما مانوئل نویر باز هم عکس العمل خوبی نشان داد.دقایقی بعد بایرن مونیخ تا آستانه زدن گل دوم نیز پیش رفت، اما ضربه سرژ گناربری در حالتی نامتعادل در آستانه ورود به دروازه با عکس العمل تماشایی زومر همراه شد. اما در نهایت بایرن مونیخ در دقیقه ۸۵ به گل رسید. پاوارد که به دنبال جبران اشتباه خود بود، با یک ارسال زمینی لئون گورتزکا را در محوطه صاحب موقعیت کرد تا او با ضربه ای دقیق گل دوم را بثمربرساند.در دقیقه ۸۹ استیندل با ضربه ای والی می توانست کار را به تساوی بکشاند، اما ضربه او با اختلاف کمی به بیرون رفت تا در نهایت بایرن به برتری ۱-۲ دست یابد.

کباده کشی این بانو موجب برکناری مرشد و زورخانه‌دار شد

در پی حضور چند تن از ورزشکاران بانوی ورزش‌های زورخانه‌ای در زورخانه ولیعصر شهر قدس، مرشد و زورخانه‌دار بلافاصله از منصب‌شان برکنار شدند. به گزارش ایسنا، صبح روز جمعه ۲۳ خرداد تعدادی از بانوان ورزشکار در رشته ورزش‌های زورخانه‌ای به همراه دختر بچه‌ای ۸ ساله‌ به زورخانه ولیعصر در شهر قدس تهران رفتند و در حالی که ورزشکاران مرد در این زورخانه حضور نداشتند، برای لحظاتی با پوشش کامل به میان گود رفتند و اقدام به گرفتن عکس و فیلم از کباده‌کشی یکی از این بانوان کردند.

پس از ورود این بانوان ورزشکار به زورخانه که با اجازه زورخانه‌دار انجام شد، مرشد زورخانه نیز برای احترام به ورود بانوان، مشغول به نواختن ضرب زورخانه شد تا یکی از بانوان ورزشکار در میان گود زورخانه برای لحظاتی کوتاه کباده‌کشی کند اما چند ساعت پس از انتشار فیلم کباده کشی بانوی ورزشکار که با پوشش مانتو و با حجاب کامل صورت گرفت، مسئولان هیات ورزش‌های زورخانه‌ای استان تهران و هیات شهر قدس بلافاصله با “ولی کارگر” کلیددار زورخانه ولیعصر تماس گرفتند و ضمن احضار وی به هیات شهر قدس، او را به دلیل اجازه دادن به زنان برای ورود به زورخانه از سمت دبیری هیات ورزش‌های زورخانه‌ای شهر قدس برکنار کردند.

هم‌چنین مرشد کیانی نیز که سال‌هاست مشغول مرشدی در زورخانه ولیعصر است، به دلیل نواختن ضرب زورخانه برای کباده کشی یکی از بانوان ورزشکار از مرشدی این زورخانه کنار گذاشته شد.بنا بر اظهارات زورخانه دار برکنار شده از دبیری هیات شهر قدس، مسئولان هیات تهران به او گفته‌اند بخاطر ورود این دو بانو به زورخانه ولیعصر، مورد بازخواست قرار گرفته‌اند.

ناپولی حریف یوونتوس در فینال شد

ناپولی با کنار زدن اینتر توانست به دیدار نهایی جام حذفی ایتالیا صعود کند. دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا شنبه شب بین دو تیم ناپولی و اینتر برگزار شد.در شروع بازی با اشتباه بازیکنان ناپولی نتیجه یک بر صفر به نفع مهمان شد. اریکسن در دقیقه دو بازی را یک بر صفر کرد. ناپولی پس از این گل توپ و میانه میدان را در اختیار گرفت تا گلی به ثمر برساند. در نهایت این اتفاق در دقیقه ۴۱ افتاد و نتیجه یک بر یک شد. این گل را مرتنس به ثمر رساند.تلاش بازیکنان اینتر برای جبران نتیجه فایده‌ای نداشت و شاگردان آنتونیو کونته به خاطر شکست یک بر صفر در دیدار رفت از صعود به فینال بازماندند.ناپولی چهارشنبه شب در دیدار نهایی به مصاف یوونتوس خواهد رفت.

  خشم ترامپ از تصمیم فدراسیون فوتبال آمریکا

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید بعد از تصمیم اخیر فدراسیون فوتبال این کشور درباره پخش سرود ملی، دیگر مسابقات فوتبال آمریکا را تماشا نخواهد کرد. ترامپ که به نظر می‌رسد از این تصمیم خشمگین شده نارضایتی خود را از طریق یک توییت نشان داد و گفت دیگر مسابقات فوتبال آمریکا را تماشا نخواهد کرد.

ترامپ در توییت خود نوشت:” من دیگر تماشا نمی‌کنم. به نظر می‌رسد NFL هم دارد در همین مسیر حرکت می‌کند. ولی من حاضر به تماشای چنین چیزهایی نیستم”.این توییت ترامپ در تایید توییت دیگری است که توسط مت گتز، نماینده جمهوریخواه ایالت فلوریدا منتشر شده است. او در توییت خود نوشته:” من ترجیح می‌دهم آمریکا تیم فوتبال ناشته باشد تا تیم فوتبالی داشته باشد که نخواهد در زمان پخش سرود ملی بایستد. وقتی پرچم ما به اهتزاز درمی‌آید، اگر حاضر نیستید در مقابل آن بایستید، نباید با  لباس ملی ما در تیم ملی ما بازی کنید”.

https://akhbar-rooz.com/?p=35770 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x