جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مسی هر روز بهتراز دیروز؛ دن دیگو بر صندلی سلطنتی، برنامه لیگ برتر، طغیان زنان

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات مقدماتی قهرمانی گروه A زیر ۱۹ سال آسیا که قرار بود به میزبانی عراق برگزار شود، به تعویق افتاد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا گروه A (منطقه غرب آسیا) که قرار بود به میزبانی عراق برگزار شود، به دلیل مسائل امنیتی در این کشور و درخواست تیم های شرکت کننده به کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر تعویق این مسابقات، ای اف سی تصمیم گرفت بخاطر امنیت تیم ها، داوران، رسانه و تماشاگران که بیشترین اهمیت را در این مسابقات دارند، دیدارهای این گروه را تا اطلاع ثانوی به تعویق بیندازد.

لازم به توضیح است، در این گروه قرار بود تیم های ملی جوانان عراق، عمان، فلسطین، کویت و پاکستان از تاریخ ۲ تا ۱۰ نوامبر در شهر کربلا به رقابت با یکدیگر بپردازند. سید عباس موسوی، سخنگو وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در خصوص سفر یا عدم سفر تیم ملی فوتبال ایران به بصره عراق گفت: وزارت امور خارجه توصیه‌های لازم را در خصوص زمان و مکان برگزاری بازی ایران و عراق به وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال ارائه کرده که البته تصمیم نهایی بستگی به پیگیری و توافق مسئولان ذی‌ربط با فیفا و طرف عراقی دارد.

در واکنش به اظهارنظر عجیب؛
طغیان فوتبالیست‌های زن علیه یک ادعای جنجالی

حرف های اخیر یک روزنامه نگار و مجری ورزشی اسپانیایی علیه فوتبال زنان، خشم آنها را به دنبال داشته و بر ضد آن یک چالش جهانی ایجاد شده است.

خوزه ماریا گارسیا روزنامه نگار اسپانیایی و یکی از مجریان معروف رادیویی این کشور چندی پیش در جریان یک مصاحبه به انتقاد از فوتبال زنان پرداخت و با حرف هایش واکنش های منفی زیادی را برانگیخت.

گارسیا در مورد فوتبال زنان گفته بود: «چند درصد از بازیکنان زن می توانند و توان این را دارند تا از روی نقطه کرنر توپ را روی دروازه ارسال کنند؟ اصلا خیلی از آنها نمی توانند توپ را از نقطه کرنر به دروازه برسانند. فوتبال زنان دروغی بیش نیست. زنان زور فوتبالی ندارند. بحث مردانگی و زنانگی یک اصل است. نفر ۵۰ رنکینگ تنیس مردان در دو ست ۶-۰ شماره یک تنیس زنان را شکست خواهد داد. تیم جوانان اتلتیکو هم ۱۰-۰ تیم اول زنان دنیا را شکست خواهد داد. از این اطمینان دارم.»

در واکنش به این اظهارنظر تند، تیم زنان اسپورتینگ خیخون که در دسته دوم لیگ زنان اسپانیا فعالیت می کند، اقدام به انتشار ویدیویی کرد که خلاف حرف های گارسیا را ثابت می کرد. در این ویدیو که چالش ماریا گارسیا نام گرفته، پنج فوتبالیست اسپورتینگ اقدام به ارسال توپ از نقطه کرنر به سمت دروازه می کنند. این ۵ نفر نه تنها موفق می شوند توپ را به دروازه برسانند که حتی یکی از آنها توانست از نقطه کرنر توپ را وارد دروازه کرده و گلی استثنایی به ثمر برساند.

چهره های مشهور فوتبال زنان مثل مارتا و نیز ماریونا کالدنتی نیز به این چالش پیوسته اند و همین باعث شد تا ماریا گارسیا عقب نشینی کرده و اقدام به عذرخواهی کند. گارسیا مدعی شده است که حرف های او انتقاد به سازماندهی فوتبال زنان بوده و متوجه فوتبالیست های زن نیست. پوزشی که مورد قبول زنان فوتبالیست قرار نگرفته است و چالش به نظر ادامه دار می رسد.

 پنجاهمین گل لئو از روی ضربه آزاد
گزارش: توپ را بکارید، مسی به شما گل می‌دهد

لیونل مسی در جریان پیروزی ۵-۱ بارسلونا مقابل وایادولید با گل زیبایی که از روی ضربه آزاد به ثمر رساند دست به رکوردزنی دیگری زد و پنجاهمین گل خود از روی ضربات آزاد را به ثمر رساند.

به گزارش “ورزش سه”، بارسلونا در خانه خود نوکمپ به مصاف وایادولید رفت و با ارائه یک بازی برتر موفق شد حریفش را ۵-۱ در هم شکسته و با ۲۲ امتیاز موقعیتش در صدر جدول لالیگا را مستحکم کند. لیونل مسی ستاره بزرگ بارسا در این بازی دو گل به ثمر رساند اما گل او در نیمه اول که از روی ضربه آزاد به ثمر رسید، در عین تماشایی بودن اهمیت خاصی نیز داشت چرا که پنجاهمین گل مسی بود که از روی ضربات آزاد به ثمر می‌رسید.
پاس گل اول مسی در دیدار مقابل وایادولید در دقیقه ۲۹ به آرتورو ویدال داده شد. پاس زیبای او در این دقیقه به ستاره شیلیایی رسید تا او با یک شلیک کم‌ارتفاع دروازه ماسیپ دروازه‌بان وایادولید را باز کند. بعد از آن مسی گل درخشان خود را از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رساند و درست قبل از پایان نیمه اول می‌توانست دومین گل خود را به ثمر برساند ولی دروازه‌بان وایادولید، ماسیپ، شوت کم‌ارتفاع زیبای مسی را دفع کرد تا او در نیمه اول به همان یک گل قناعت کند.

 راز و رمز ضربات ایستگاهی ممتاز و بی نظیر مسی

با وجود درخشش بارسلونا در این بازی آنچه بیش از هر اتفاق دیگری در زمین مورد توجه قرار گرفت گل زیبایی بود که مسی در دقیقه ۳۴ از روی ضربه آزاد به ثمر رساند. مسی با این گل خود را به عنوان ستاره‌ای مطرح کرد که تا کنون ۵۰ بار از روی ضربات آزاد موفق شده دروازه حریفان را باز کند. از این تعداد، ۴۴ گل مسی از روی ضربات آزاد با پیراهن بارسلونا زده شده است.اما این تنها نکته درخشان مسی در بازی دیشب نبود. او با دو گلی که به وایادولید زد از رکورد ۶۰۶ گل باشگاهی کریستیانو رونالدو رقیب بزرگش پیشی گرفت  و تعداد گل‌های خود را به عدد ۶۰۸ رساند.نکته جالب دیگر مقایسه آمار اخیر گلزنی رونالدو و مسی از روی ضربات ایستگاهی است. رونالدو از زمانی که به یوونتوس منتقل شده تا این لحظه بیست و هفت ضربه ایستگاهی به سمت دروازه حریفان این تیم شلیک کرده که هیچکدام وارد دروازه نشده‌اند ولی مسی برای مثال در همین دو بازی اخیر بارسا دو گل از روی ضربات ایستگاهی به ثمر رسانده است.

برنامه مسابقات هفته نهم لیگ برتر:
اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته نهم لیگ برتر:

*پنجشنبه ۹ آبان
نساجی مازندران – صنعت نفت آبادان
داور: مرتضی منصوریان
کمک ها: حسن انتظاری – یعقوب سخندان
کمک داوران اضافی: مهدی مرجانزاده – کمیل غلامی
داور چهارم: امیرمحمد داودزاده
ناظر:  محمود رفیعی

پرسپولیس – ماشین سازی تبریز
داور: علی صفایی
کمک ها:  علی میرزابیگی – محمدعلی پورمتقی
کمک داوران اضافی: حسین زمانی – کیوان علی‌محمدی
داور چهارم: رحیم حاجیلو
ناظر: سعید بطحایی

سایپا تهران – شهرخودرو مشهد
داور: علی بای
کمک ها: فرهاد مروجی – میلاد قاسمی
کمک داوران اضافی: سیدرضا مهدوی – کوپال ناظمی
داور چهارم: محمد عطایی
ناظر: بهرام مهرپیما

نفت مسجد سلیمان – فولاد خوزستان
داور: سیدوحید کاظمی
کمک ها: تورج عیوض محمدی – علی اکبر عظیم پور
کمک داوران اضافی: علی ابراهیمی – جواد رحیم زاده
داور چهارم: ولی کاوسی
ناظر: حسین نجاتی

پارس جنوبی جم – فولاد مبارکه سپاهان
داور: سیدمهدی سیدعلی
کمک ها: علیرضا ایلدروم – فرهاد فرهادپور
کمک داوران اضافی: امیر عرب براقی – محمدحسین ترابیان
داور چهارم: مهدی عالیقدر
ناظر: محمدرضا فلاح

جمعه ۱۰ آبان
تراکتورسازی تبریز – استقلال تهران
داور: بیژن حیدری
کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – آرمان اسعدی
کمک داوران اضافی: اشکان خورشیدی – محمدرضا اکبریان
داور چهارم: سعید قاسمی
ناظر: اسماعیل صفیری

گل گهر سیرجان – پیکان تهران
داور: پیام حیدری
کمک ها: رحیم شاهین – ایوب غلامزاده
کمک داوران اضافی: محمدرضا تارخ – ایمان کهیش
داور چهارم: حامد صفایی
ناظر: حسین خانبان

ذوب آهن اصفهان – شاهین شهرداری بوشهر
داور: سیدعلی اصغر مومنی
کمک ها: عسگر محمدی – محمد راهی
کمک داوران اضافی: میثم حیدری – امیرسامان سلطانی
داور چهارم: قهرمان نجفی
ناظر: مسعود مرادی

در سالروز پنجاه و هشتمین تولد؛
دن دیگو بر صندلی پادشاهی جلوس کرد!

کلودیو رانیری، مربی ایتالیایی شاهکار دوران فعالیتش را با قهرمانی لسترسیتی در لیگ برتر انگلیس رقم زد تا تبدیل به مرد محبوب هواداران تیم آبی پوش شود. هواداران لستر سیتی که رانیری را پادشاه می دانند در آخرین ادای احترام به وی “صندلی پادشاهی ” را هم برای وی در ورزشگاه گذاشتند تا روی آن بنشیند و تیم را در جریان بازی هدایت کند. حالا نوبت دیگو مارادونا شده تا در جریان دیدار تیمش خیمنازیا با نیوولز روی صندلی­‌ایی که به  صندلی پادشاهی جلوس کند و از سوی هواداران نیوولز به شدت تشویقهم شود.در جریان دیدار خیمنازیا و نیوولز اولد بویز در لیگ آرژانتین، دیگو مارادونا، اسطوره بزرگ فوتبال این کشور که سرمربی­گری خیمنازیا را به عهده دارد با استقبال پرشور هواداران تیم حریف، نیوولز روبرو شد. مارادونا که مدتی در این تیم حضور داشته با استقبال پرشور هواداران نیوولز روبرو شد.

 دیگو در پایان بازی این صندلی را امضا کرد و باشگاه نیوولز اعلام کرد که صندلی مخصوص دیگو را در حراجی خواهد فروخت و از هزینه آن برای انجام فعالیت های خیریه استفاده خواهد کرد. مارادونا در ماه سپتامبر به کشورش آرژانتین بازگشت و سکان هدایت تیم خیمنازیا که مقرش در منطقه لاپلاتا در نزدیکی بوئنس ­آیرس قرار دارد را به عهده گرفت. خیمنازیا البته این روزها در سوپرلیگای آرژانتین وضعیت خوبی ندارد. به همین خاطر بازی دیروز تیم مارادونا مقابل نیوولز برای خیمنازیا که در ۹ بازی اخیر خود تنها یک پیروزی به دست آورده بسیار مهم بود.

هفته دهم لیگ دسته اول؛
توقف صدرنشین و صعود چشمگیر نود

رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول با انجام ۹ بازی پیگیری شد که در حساس ترین دیدار امروز فجر سپاسی در خانه مقابل گل ریحان متوقف شد. هفته دهم رقابتهای لیگ دسته اول برگزار شد و عمدتا تیم های بالای جدول مقابل حریفان خود متوقف شدند تا رقابت فشرده بین مدعیان همچنان در جریان باشد.

در یکی از حساس ترین بازیها، فجر سپاسی صدرنشین مسابقات در خانه مقابل گل ریحان دیگر تیم مدعی این فصل با نتیجه بدون گل متوقف شد تا ۲۱ امتیازی شده و همچنان در صدر باقی بماند. گل ریحان نیز با این نتیجه ۲۰ امتیازی شده و در رده چهارم قرار گیرد.خوشه طلایی دیگر تیم مدعی این فصل در خانه مقابل داماش بدون گل متوقف شد و مس رفسنجان هم مقابل حریف هم نام کرمانی اش در خانه با نتیجه یک – یک به تساوی رسید. این دو نتیجه بهترین فرصت برای نود ارومیه بود تا با پیروزی بر آرمان گهر بتواند تا رده دوم جدول صعود کند. 

آلومینیوم اراک دیگر تیم مدعی این فصل در تبریز از عهده پیروزی بر شهرداری بر نیامد و با تساوی یک-یک مقابل این تیم کارش را خاتمه داد. قشقایی شیراز و ملوان انزلی هم در ادامه ناکامی های این فصل باز هم به شکست مقابل حریفان تن دادند. ملوان این بار مقابل بادران متحمل شکست یک بر صفر شد و قشقایی نیز در رشت مقابل سپیدرود با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد.

نتایج هفته دهم رقابتهای لیگ دسته اول به شرح زیر است؛

* بادران یک – ملوان صفر
* خوشه طلایی صفر – داماش صفر
* مس رفسنجان یک – مس کرمان یک
* فجر سپاسی صفر – گل ریحان صفر
* شهرداری تبریز یک – آلومینیوم اراک یک
* سپیدرود رشت ۲ – قشقایی شیراز یک
* نود ارومیه یک – آرمان گهر سیرجان صفر
* نیروی زمینی یک – رایکا بابل صفر
* استقلال خوزستان یک – سرخ پوشان پاکدشت یک

https://akhbar-rooz.com/?p=10393 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x