جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مسی و این بیست و چهار ستاره جذاب؛ آینده در دستان دختران فوتبالیست

نازک بین: نشریه انگلیسی فورفورتو در بیست و پنجمین سالگرد انتشار خود دست به انتشار فهرست ۲۵ فوتبالیستی زده که به اعتقاد تحریریه این نشریه در ربع قرن گذشته بهترین‌های دنیای فوتبال بوده‌اند. در این فهرست فورفورتو، لیونل مسی با بیشترین آرا به عنوان بهترین بازیکن بیست و پنج سال اخیر انتخاب شده است.

این نشریه فهرست ۲۵ نفره اش را اینگونه معرفی کرد:

۱. لیونل مسی

۲. کریستیانو رونالدو

۳. زین الدین زیدان

۴. رونالدو

۵. رونالدینیو

۶. تیری آنری؛

۷. ژاوی

۸. آندرس اینیستا

۹. پائولو مالدینی

۱۰. روبرتو باجو

۱۱. ریوالدو

۱۲. فابیو کاناوارو

۱۳. رایان گیگز

۱۴. کاکا

۱۵. وین رونی

۱۶. لوئیس فیگو

۱۷. گابریل باتیستوتا

۱۸. اریک کانتونا

۱۹. لوکا مودریچ

۲۰. سرخیو بوسکتس

۲۱. رائول

۲۲. پل اسکولز

۲۳. روماریو

۲۴. سرخیو راموس

۲۵. جیان لوئیجی بوفون

صعود کوهنوردان در آشپزخانه!

به گزارش ایسنا، ویروس کرونا باعث شد در سراسرجهان مسابقات و فعالیت های ورزشی لغو و به زمان دیگری موکول شود. ورزش کوهنوردی هم از این قاعده مستثنی نبود. باتوجه به بسته شدن باشگاه های ورزشی، کوهنوردان برای حفظ آمادگی جسمانی خود مجبور شدند که در فضای خانه به تمرین بپردازند. دوران کرونا برای کوهنوردان بسیار سخت است زیرا آنها بیشتر فعالیت خود را در طبیعت گذرانده اند و حالا مجبور هستند برای جلوگیری از شیوع سریع این ویروس در خانه بمانند و به فعالیت بپردازند. 
اکثر کوهنوردان  فعالیت های خود را رها نکرده اند. آنها معتقدند که اگر ذهن خود را آماده کنند می‌توانند از هر چیزی صعود کنند. این صعود و تمرین موجب خواهد شد که قوت انگشتانشان تضعیف نشود.
شخصی که در عکس مشاهده می کنید فعالیت های ورزشی خود را در خانه پیگیری می کند. او می گوید که برای حفظ روحیه ی خود تصمیم گرفته که صعود را از آشپزخانه آغاز کند! او اظهار می کند که مسیر صعود بسیار پیچیده است.
 همچنین چالشی در فضای مجازی برای کوهنوردان راه افتاده که از آنها خواسته شده تا از کابینت، مبلمان و یا سایر وسایل خانگی خود صعود کرده و در فضای مجازی منتشر کنند. حتی بسیاری برای عکس منتخب جایزه در نظر گرفته اند.

آینده در دستان دختران فوتبالیست!

سرمربی تیم ملی دختران نوجوانان ایران با بیان اینکه در فوتبال رده‌های پایه شاهد جهش بوده‌ایم، معتقد است در صورت سرمایه‌گذاری بیشتر پشتوانه خوبی برای تیم بزرگسالان تربیت می‌شود.

شادی مهینی، سرمربی تیم ملی دختران نوجوان ایران در گفت‌وگو با ایسنا به وضعیت فوتبال پایه در بخش بانوان اشاره و بیان کرد: روندی را از چهار سال پیش شروع و استان‌ها را فعال کرده‌ایم به گونه‌ای که در هر استان یک نماینده استعدادیابی داریم. با این حال شرایط برای بانوان سخت رقم می‌خورد چون خیلی از استان‌ها محروم هستند و برخی دیگر اجازه فعالیت روی چمن را ندارند اما استعدادهای بسیار زیادی در کشورمان وجود دارد.

او در این مورد افزود: المپیاد فوتبال در رده سنی زیر ۱۵ سال را سال گذشته برگزار و بازیکنان انتخابی را با اردویی به مدت ۱۰ روز آماده کردیم که نتیجه آن قهرمانی در مسابقات فوتبال آسیای مرکزی(کافا) بود. اگر روی این افراد سرمایه‌گذاری بیشتری شود قطعا پشتوانه‌ای قوی برای تیم ملی بزرگسالان هستند.

مهینی با بیان اینکه ثابت کرده‌ایم که در بخش بانوان نیروهای خوبی داریم، تصریح کرد: در المپیاد ۱۸۵ بازیکن را در قالب ۳۲ تیم دیدم که برخی از آنها حتی زمین فوتبال نداشتند و برای شرکت در مسابقات، بازیکنان را در سالن فوتسال انتخاب کرده بودند. با این وجود کیفیت کار در مسابقات کافا نشان داده شد. اگر دقت بیشتر، راهکارهای کاربردی و برنامه‌ای هدفمند برای این بازیکنان داشته باشیم، در شرایط بهتری قرار می‌گیرند.

بازیکنانی که آینده فوتبال بانوان هستند

مهینی با اشاره به اینکه نوجوانان پشتوانه تیم ملی بزرگسالان هستند، بیان کرد: مسابقات قهرمانی آسیا در دو رده نوجوانان و جوانان سال گذشته برگزار شد که بعد از مسابقات نوجوانان هفت نفر از بازیکنان تیم ما با اینکه ۱۶ سال داشتند، در ترکیب تیم زیر ۱۹ سال قرار گرفتند. این یک جهش است چون بازیکن زیر ۱۶ سال از نظر فیزیک، تکنیک و عملکرد با بازیکن ۱۹ سال قابل مقایسه نیست اما آنقدر خوب استعداد یابی شده‌اند و در حد توان آنها را در آکادمی‌ها آموزش داده‌ایم که به راحتی وارد تیم جوانان شدند و چه بسا چند سال دیگر به تیم بزرگسالان وارد شوند.

دغدغه‌های نداشتن لیگ

او به تلاش برای برگزاری لیگ رده‌های پایه اشاره و بیان کرد: سازمان لیگ و خانم ناظمی در این زمینه تلاش می‌کنند و حتی سال گذشته نامه‌ای برای برگزاری لیگ در رده‌های ۱۵ و ۱۷ سال زدیم اما متاسفانه به دلیل کم‌کاری استان‌ها، شرایط برگزاری این مسابقات فراهم نشد. با این حال امور بانوان فدراسیون و سازمان لیگ برای این دو رده سنی تمهیداتی در نظر می‌گیرند و نامه‌نگاری لازم را انجام می‌دهند. من هم سعی می‌کنم از طریق کمیته جوانان پیگیر باشم که فشار بیشتری به استان‌ها بیاوریم تا حداقل در یکی از این رده‌ها تیم بدهند.

سرمربی تیم ملی دختران نوجوان در مورد تاثیر مسائل فرهنگی بر عدم تمایل استان‌ها برای شرکت در لیگ پایه گفت: در این زمینه مسائل فرهنگی تاثیرگذار است. اگر این موضوع را در کشورمان جا بیندازیم که زنان مثل مردان توانمند هستند و آن را ثابت کرده‌اند، حتما خیلی پویاتر می‌شویم.

رصد دختران فوتبالیست در روزهای شیوع کرونا

او به پیگیری تمرینات انفرادی بازیکنان نوجوانان در روزهای شیوع کرونا اشاره و بیان کرد: بازیکنان را رصد می‌کنیم و برای آنها برنامه‌هایی داریم. آن‌هاکارهای بدنسازی خود را در خانه و حتی محیط‌های کوچکی مثل پارکینیگ و حیاط انجام می‌دهند و ما هم رصد می‌کنیم تا زمانی که اردوهای تیم ملی برگزار شود و بازیکنان را زودتر به شرایط آمادگی برسانیم.

دستورالعمل فیفا به کشورهای عضو؛ لیگ‌های داخلی و جام‌های دیگر ناتمام نمانند

یک روزنامه قطری از آخرین دستورالعمل فدراسیون جهانی فوتبال خطاب به فدراسیون‌هاى عضو و تأکید بر ضرورت تکمیل مسابقات لیگ خبر داد.

فدراسیون جهانى فوتبال با ارسال دستورالعمل یکسان به فدراسیون‌هاى عضو موارد مرتبط با برگزارى مسابقات لیگ و تعیین وضعیت فصل نقل‌وانتقالات را تشریح کرد.به نوشته روزنامه الرایه قطر، فیفا در این دستورالعمل اعلام کرده که هرکدام از کنفدراسیون‌هاى قاره‌ها و فدراسیون‌هاى کشورها مى‌توانند درباره نحوه برگزارى ادامه مسابقات بعد از حل بحران کرونا تصمیم‌گیرى کنند.

در این دستورالعمل بر ضرورت تکمیل مسابقات لیگ و جام‌هاى دیگر تأکید و  اعلام‌شده کشورها نباید مسابقات را لغو کرده و یا ناتمام بگذارند، بلکه بعد از برقرارى شرایط باثبات و تضمین سلامتى جامعه مسابقات را پیگیرى کنند. درباره نحوه تکمیل مسابقات آزادى عمل به فدراسیون‌ها داده شده که بازى‌ها را طبق روال طبیعى دنبال کنند یا راهکار و روش‌هاى دیگرى را در نظر بگیرند. مسئله مهم تکمیل بازى‌ها و تعیین تکلیف رتبه تیم‌ها در جدول است. همچنین فدراسیون‌ها مى‌توانند با توجه به شرایط متفاوت موجود در کشورها نسبت به تنظیم تقویم مسابقات و زمان‌بندى فصل نقل‌وانتقالات اقدام کنند.

تشکر از پزشکان خط مقدم کرونا توسط بازیکنان تیم ملی روسیه

اعضای تیم های ملی فوتبال روسیه از تلاش های کادر پزشکی در مقابله با کرونا تشکر کردند. اعضای تیم های ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان روسیه در رده مردان و بانوان با انتشار پیامی در فضای مجازی از تلاش های صورت گرفته در بخش پزشکی جهت مقابله با ویروس کرونا قدردانی کردند.این عده عنوان کردند از زمان شیوع کرونا در روسیه، پزشکان، پرستاران و دیگر کارکنان بخشی پزشکی به طور گسترده جهت مقابله با کوید ۱۹ وارد میدان شدند.این تلاش ها از چشم اعضای تیم های ملی روسیه دور نماند تا جایی که آنها در پیامی مشترک، از اقدامات صورت گرفته پزشکی برای معالجه بیماران کرونایی، قدردانی کردند.هم اکنون در سراسر جهان بیش از ۲ میلیون و هفتصد هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند.در روسیه حدود ۶۸ هزار نفر به این بیماری دچار شده اند که از این تعداد ۶۱۵ نفر طبق آمار منابع روسی فوت کرده اند.

دادگاهی در اسپانیا برای نخستین بار برای فساد ورزشی حکم حبس صادر کرد

براساس پرونده های موجود در دادگاهی در اسپانیا، پنج مدیر اسبق باشگاه اوساسونا و دو بازیکن اسبق باشگاه رئال بتیس به دلیل گناهکار شاخته شدن در مجموعه ای از اتهامات فساد، به حبس محکوم شده اند.

«آنخل ویزکِی» مدیر اجرایی اسبق اوساسونا با اتهاماتی همچون اختلاس، دستکاری و جعل حساب‌ها و فساد ورزشی با هشت سال و هشت ماه زندان، سنگین‌ترین حکم را گرفته است.

«آنتونیو آمایا» و «ژاوی تورس» بازیکنان اسبق باشگاه رئال بتیس نیز به دلیل مجرم شناخته شدن در اتهاماتی همچون فساد ورزشی، هر کدام به یک سال حبس محکوم شده‌اند.براساس گزارش درج شده در پرونده، این نخستین باری است که در اسپانیا چنین احکامی برای فساد ورزشی صادر می‌شود.باشگاه‌های اوساسونا و بتیس از اظهارنظر آنی در واکنش به این موضوع اجتناب کردند.

https://akhbar-rooz.com/?p=27134 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x