پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی برترین‌های والیبال زنان؛ برگشت لیورپول به قهرمانی؛ فوتبال ناپاک ایران

نازک بین: در پایان مسابقات لیگ والیبال زنان، برترین‌های پست‌های مختلف معرفی شدند. لیگ برتر والیبال زنان پنجشنبه، ۹ بهمن به پایان رسید و تیم سایپا تهران با پیروزی در تمام دیدارهای خود به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد. تیم ذوب‌ آهن اصفهان و پیکان تهران نیز به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.در پایان این مسابقات برترین‌های والیبال زنان در پست‌های مختلف معرفی شدند که بازیکنان سایپا در چهار پست و ذوب‌ آهن و پیکان نیز هر کدام در دو پست جزو برترین‌ها بودند. 

اسامی بهترین‌های بیستمین دوره لیگ والیبال زنان  به شرح زیر است: 

ارزشمندترین بازیکن : مونا آشفته از سایپا

بهترین مدافع : پوران زارع از سایپا و زهرا شیری از ذوب‌ آهن

بهترین دریافت‌کننده قدرتی : مهسا صابری از سایپا و فهیمه زارعی از ذوب‌ آهن 

بهترین قطر پاسور : الهه پورصالح از پیکان

بهترین لیبرو : زهرا بخشی از پیکان 

بهترین پاسور : شبنم علیخانی از سایپا

فوتبال جام ملت‌های زنان آسیا

با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته محلی برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت‌های زنان آسیا، از تاریخ ۲۰ ژانویه تا ۶ فوریه ۲۰۲۲ (۳۰ دی تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰) به میزبانی کشور هندوستان برگزار می‌شود.در این دوره از مسابقات، ۱۲ تیم حضور خواهند داشت و پنج تیم برتر این رقابت‌ها، سهمیه حضور در مسابقات جام جهانی زنان را کسب می‌کنند.حضور هندوستان به عنوان میزبان و ژاپن، استرالیا و چین به عنوان برترین‌های دوره گذشته در این مسابقات قطعی است.مرحله مقدماتی و انتخابی جام ملت‌های بانوان هم از تاریخ ۱۳ تا ۲۵ سپتامبر (۲۲ شهریور تا ۳ مهر ۱۴۰۰) به صورت متمرکز برگزار خواهد شد و هشت تیم دیگر به هندوستان، ژاپن، استرالیا و چین اضافه می‌شوند.

فوتبال لیگ زنان

دیدارهای هفته نهم لیگ برتر فوتبال زنان با برتری پالایش گاز ایلام و سپاهان پایان یافت. به گزارش ایرنا، دیدارهای هفته نهم لیگ برتر فوتبال زنان برگزار شد که در نخستین بازی سپاهان اصفهان به برتری ۴ بر صفر برابر همیاری آذربایجان غربی دست یافت.شهرداری بم هم ۷ بر صفر از سد نماینده البرز گذشت و پالایش گاز ایلام نیز ۲ بر یک برابر سارگل بوشهر به پیروزی رسید.وچان کردستان هم به برتری پرگل ۱۷ بر صفر برابر قشقایی شیراز دست یافت. ملوان بندرانزلی نیز ۳ بر صفر برابر شهرداری سیرجان تن به شکست داد.تاکنون شهرداری بم و شهرداری سیرجان با ۱۶ و ۲۵ امتیاز صدرنشین گروه اول و دوم شده اند

با این حساب از گروه دوم تیم های شهرداری سیرجان و وچان کردستان به مرحله دوم صعود کردند اما هنوز تکلیف تیم‌های صعود کننده از گروه اول به مرحله بعد مشخص نشده و هفته آینده مشخص خواهد شد.

بازگشت لیورپول به کورس قهرمانی با شکست تاتنهام

لیورپول با شکست تاتنهام به کورس قهرمانی در لیگ برتر انگلیس بازگشت. در ادامه دیدارهای لیگ برتر انگلیس یک بازی حساس بین تاتنهام و لیورپول برگزار شد که این دیدار با برتری ۳ بر یک لیورپول به پایان رسید.در دقیقه ۴ سون هیونگ مین کره‌ای توانست برای تیمش گلزنی کند ولی داور با کمک VAR این گل را به دلیل آفساید میلیمتری مردود اعلام کرد. در اواخر نیمه اول روبرتو فیرمینو از اشتباه اریک دایر استفاده کرد و برای تیمش گلزنی کرد. در ادامه و در نیمه دوم الکساندر آرنولد در دقیقه ۴۸ گل دوم را به ثمر رساند ولی تاتنهام خیلی زود با شوت هویبرگ اختلاف را کم کرد. در دقیقه ۶۸ زمانی که تاتنهام برای زدن گل تساوی جلو کشیده بود، سادیو مانه، مهاجم سنگالی، دروازه حریف را برای بار سوم گشود تا لیورپول بعد از ۴ بازی به روند پیروزی برگردد.لیورپول تا قبل از این بازی تنها تیم لیگ برتری بود که در این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۱ گل نزده بود.با این نتیجه رقابت منچسترسیتی، لیورپول و حتی منچستریونایتد برای کسب قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر انگلیس حساس‌تر خواهد شد.

بیش بازی آرسنال با منچستر یونایتد

آرسنال: آرسنال از افت چند هفته پیش خارج شده اما هنوز فراز و فرود دارد. این تیم مقابل ساوتهمپتون در جام حذفی شکست خورد اما چند روز بعد در لیگ برتر به راحتی این تیم را مغلوب کرد. وضعیت آرسنال به گونه ای است که اگر بخواهد فصل بعد در رقابت های اروپایی حاضر باشد، نباید دیگر به مانند اواسط نیم فصل اول عملکرد ضعیفی ارائه کند. پیر امریک اوبامیانگ نمی تواند تیمش را همراهی کند و بدین ترتیب چشم هواداران آرسنال برای این بازی به دیگر ستارگان خط حمله و البته مارتین اودگارد خواهد بود. آرسنال ۲ سال است که مقابل منچستریونایتد شکست نخورده و این ذهنیت می تواند کمک شایانی به توپچی ها بکند. 

منچستریونایتد:واقعا غیر قابل پیش بینی! تیم سولسشر در این فصل گاهی فراتر از سقف انتظارات ظاهر شده و گاهی هم همان سقف انتظار را روی سر هوادارانش خراب کرده است، نگاهی به بازی های این تیم مقابل لایپزیش (برگشت) و شفیلد یونایتد بیاندازید تا کاملا متوجه ماجرا شوید. تیم سولسشر در هر صورت همچنان اوضاع خوبی در جدول لیگ برتر انگلیس دارد و به قول آرتتا توانایی شکست هر تیمی را هم دارد. منچستریونایتد برای ادامه رقابت با همشهری قدرتمندش در صدر جدول باید به طلسم ۲ ساله نبردن آرسنال و البته ناکامی مقابل شخص میکل آرتتا خاتمه دهد. 

به مناسبت تولد اسطوره یوونتوس

علیرضا نجاتی – طرفداری: جانلوییجی بوفون،۴۳ ساله شد. اگر در تاریخ فوتبال جستجو کنید، بازیکنان زیادی را نمی یابید که توانسته باشند در دهه پنجم زندگی شان در بالاترین سطح، فوتبال بازی کنند و شاید بوفون بهترینِ آن هاست. می گویند بوفون که تا این سن بازی می کند، به خاطر حسرت است، حسرت فتح لیگ قهرمانان اروپا. اما جانلوییجی، افتخار بزرگ تری نسبت به یک جام برنزی دارد که گمنام ترین بازیکنان هم روزی صاحب آن شده اند؛ بزرگ ترین افتخار او، وفاداری است.جولای ۲۰۰۶؛ ایتالیا با داشتن جانلوییجی بوفون، بهترین دروازه بان وقت جهان، بر بام دنیا ایستاد و جیجی، بزرگ ترین دستاورد ورزشی اش را در ۲۸ سالگی کسب کرد. تنها چند روز پس از آن شور و حال قهرمانی جهان، بوفون باید تصمیم مهمی در زندگی شخصی و ورزشی اش می گرفت. احکام کالچوپولی منتشر شد و  یقهرمان اسکودتو باید در سری بی به میدان می رفت. از قهرمانی جهان تا بازی مقابل بازیکنان بی نام و نشان؛ الساندرو دل پیرو گفته بود یک جنتلمن هرگز بانویش را رها نمی کند. بوفون هم این کار را کرد و همراه بانوی پیر ماند؛ تصمیم نهایی، بازی در سری بی بود، جایی که خود بوفون می گفت بازی در آن جا خیلی سخت است چون نمی دانست مقابل مهاجمان ناشناخته باید چه واکنشی نشان دهد. بوفون که قهرمانی های رنگارنگی در سری آ کسب کرده بود، این فرصت را داشت تا در ۲۸ سالگی، راهی یک تیم ابرقدرت در سطح اروپا شود و با کسب جام های رنگارنگ و حتی لیگ قهرمانان اروپا، کلکسیون افتخاراتش را پربارتر و تکمیل تر کند.

بوفون با انتخابش ثابت کرد مرد چالش هاست و فرار رو به جلو نمی کند؛ با وجود پیشنهادهای جذابی از بارسلونا و منچسترسیتی، او ایستاد و برای چیزی که دوستش داشت با مشکلات مبارزه کرد. سقوط به سری بی، کم چیزی نیست. خیلی از ما در زندگی ممکن است وقتی همه چیز خوب پیش می رود، به سری بیِ زندگی شخصی سقوط کنیم، بدون آن که مستقیما در آن دخیل باشیم. با این حال، اراده برای مبارزه و به چالش کشیدن مشکلات برای بازگشت به وضعیت عادی لازم است. طبیعی است، ناامیدی به سراغ مان بیاید اما زندگی پر از فراز و نشیب هاست و باید تا پایان مبارزه کرد؛ درست مثل شعار باشگاه یوونتوس: “Fino Alla Fine”اگر الان یوونتوس تیمی در سطح اول فوتبال اروپا است، این را مدیون بوفون و بوفون هاست. اگر آن ها نبودند، شاید الان هم یوونتوس به تاریخ پیوسته بود. کاری که بوفون کرد، استثنایی و کم نظیر است. اگر برای تیمی بزرگ این اتفاق بیفتد، کدام ستاره ای حاضر است همراه با تیمش به دسته پایین تر برود؟ فارغ از تمام افتخارات و  مستطیل سبز، بزرگ ترین افتخار زندگی ورزشی بوفون، وفاداری و شرافت است. او تیمش را در سخت ترین لحظه رها نکرد، آن را برگرداند، زنده کرد و در نهایت طعم موفقیت را چشید. لیگ قهرمانان اروپا می توانست گیلاس روی کیک باشد اما اگر نشد هم مسئله ای نیست؛ بوفون برای همیشه در قلب هواداران یوونتوس جای دارد. محبوبیت را نمی شود با پول و جام خرید. در زندگی هم همین است؛ وفاداری، تعهد و شرافت عباراتی زیباتر نسبت به پول، قدرت و افتخارات خودخواهانه هستند. 

نگاهی به روزهای پرفراز و نشیب ستاره برزیلی در پاریس

نیمار به آمار صد بازی با پاری سن ژرمن رسید. البته او باید مدت‌ها پیش به این آمار می‌رسید. او در بازی با مون‌پلیه گل دوم و مهم تیمش را زد و در نهایت پی‌اس‌جی بازی را چهار بر صفر برد. حالا زمان خوبی است تا نگاهی به صد بازی او داشته باشیم.اول از همه باید بگوییم که رسیدن به ۱۰۰ بازی برای یک باشگاه در تمامی رقابت‌ها رایج است اما زدن ۸۱ گل و دادن ۴۶ پاس گل در این ۱۰۰ بازی اتفاقی کاملاً نادر است. آمار نیمار فرازمینی است. او بازیساز است و مانند زلاتان ابراهیموویچ یا کارلوس بیانکی – تنها بازیکنان تاریخ پی‌اس‌جی که با میانگین ۰/۸۶ و ۰/۸۸ گل در هر بازی، بالاتر از نیمار با ۰/۸۱ گل در هر دیدار قرار می‌گیرند – مهاجم کلاسیک نیست و به این ترتیب آمار او تأثیرگذارتر هم می‌شود.

نمی‌توان آمار نیمار را تنها به دلیل ضعیف بودن لیگ یک فرانسه دانست. او در ۶۰ بازی در لیگ ۵۱ گل زده اما در ۲۵ دیدار در لیگ قهرمانان هم ۲۱ گل به ثمر رسانده و البته در ۱۵ بازی در جام‌های حذفی هم ۹ گل زده است. گل‌هایی که او زده هم بسیار متفاوت بوده: از ضربات ایستگاهی تا پنالتی و روی حرکات انفرادی و گذر از مدافعان حریف تا یک تک‌ضربه مانند دیدار با مون‌پلیه و با پای راست، پای چپ و شوت از راه دور اما بیشتر گل‌های او از داخل محوطه جریمه زده شده است. او ۱۷۵ سانتی‌متر قد دارد و به این ترتیب سرزن متبحری نیست اما در بقیه زمینه‌ها عالی است.نیمار پس از پیوستن از بارسلونا به پی‌اس‌جی در تابستان ۲۰۱۷، تأثیری فوق‌العاده بر این تیم گذاشته است. در دیدارهایی که او در میدان بوده، تیمش در ۷۹درصد مواقع پیروز شده، و پی‌اس‌جی با حضور او تنها ۱۳ بار شکست خورده (و هشت بار هم مساوی کرده). او در لیگ قهرمانان هم تنها پنج بار شکست خورده است.در این ۱۰۰ بازی، یک دیدار هم فینال لیگ قهرمانان بوده که پی‌اس‌جی در آن یک بر صفر به بایرن مونیخ باخت. این بازیکن برزیلی در آستانه رساندن باشگاهش به نخستین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان بود و البته پاریسی‌ها هم او را برای همین خریداری کردند اما او در آخرین گام ناکام ماند. او در سه فصل حضور در پاریس، تنها یک بار در مراحل حذفی کاملاً آماده بوده است، و در آن یک فصل هم تیمش را به فینال رساند.

اما همین آمار نشان‌دهنده بدترین روند او در این مدت بوده است. او دیدارهای بسیاری را از دست داده است. او ۱۰۰ بازی انجام داده اما در ۸۷ بازی هم غایب بوده، که به دلیل مصدومیت، محرومیت، مرخصی گرفتن، ابتلا به کووید-۱۹ و مسائل دیگر بوده اما هر دلیلی که داشته باشد، تعداد دیدارهایی که او از دست داده بسیار زیاد است. برای مقایسه، کیلیان امباپه که به همراه نیمار به پی‌اس‌جی پیوست، در نوامبر ۲۰۱۹ به آمار ۱۰۰ بازی رسید. در همین فصل جاری هم نیمار در ۲۸ بازی تیمش، تنها ۱۵ بار به میدان رفته است.در سه سال و نیم حضور او در پاریس، جنجال‌های فراوانی هم شکل گرفته است. رفتار او در قبال لیگ یک خوب نبوده، واکنش‌های تندی نسبت به بازیکنان رودررویش نشان داده (بازی اخیر با مارسی را به یاد بیاورید) و بارها تلاش کرده نمایشی بازی کند. از همان روز نخست حضور او در پاریس، جوی منفی علیه‌اش شکل گرفته، ولی در سال ۲۰۲۱ که این ستاره برزیلی آرام‌تر شده و ذهنیتی متفاوت پیدا کرده، این سروصداها بسیار کمتر شده است.

برداشت‌ها از نیمار از بازی اول تا بازی صدم تفاوت زیادی داشته است. او هم عوض شده است. زمانی که به پاریس رفت، در ابتدا نتوانست جا بیفتد. او همچنین نمی‌توانست روزگار حضور در بارسلونا را فراموش کند اما حالا این بازیکن در بهترین دوران ورزشی‌اش به سر می‌برد. او به‌زودی ۲۹ساله می‌شود و بالغ‌تر و حرفه‌ای‌تر شده است. منابعی گفته‌اند که نیمار حتی یک سرآشپز استخدام کرده تا غذاهای مناسبی برایش درست کند. سبک زندگی او بهتر شده و تمرکزش بالاتر رفته است. او سرانجام به‌عنوان یک انسان و یک بازیکن از حضور در پاریس راضی است.سمت و سوی مثبت باشگاه هم بی‌تردید به او کمک کرده است. موریسیو پوچتینو، مربی جدید تیم رابطه‌ای عالی با او دارد. آنها زیاد با هم حرف می‌زنند و منابع آگاه می‌گویند که درک متقابل آنها بالا است. پوچتینو می‌خواهد نیمار آماده‌تر باشد و آنها برنامه‌ای چیده‌اند تا مصدومیت‌های نیمار کمتر شود.پیش از صدمین بازی نیمار، باشگاه پی‌اس‌جی پیراهنی با شماره ۱۰۰ و مدالی که رویش عدد ۱۰۰ حک شده بود را به او داد. مذاکرات بر سر تمدید قرارداد او – که تا سال ۲۰۲۲ است – ادامه دارد اما پیام باشگاه کاملاً مشخص است: عدد ۱۰۰ تازه شروع راه است.

منبع. ESPN ژولین لوران

لیگ برتر فوتبال ایران

ایرنا- تیم فوتبال استقلال در دیدار خارج از خانه مقابل نفت مسجدسلیمان به تساوی یک بر یک اکتفاء کرد تا صدرنشینی این تیم با خطر مواجه شود. شاگردان «محمود فکری» در این دیدار سه مرتبه تیر دروازه میزبان را به لرزه در آوردند. در آغاز هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه «بهنام محمدی» پذیرای تیم صدرنشین استقلال بود که این دیدار تماشایی با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.قضاوت بازی را «پیام حیدری» با کمک‌های «علیرضا ایلدرم» و «هیوا بهمنی» برعهده داشت.در دقیقه ۳۲ کرنر ارسالی «نیما انتظاری» با اشتباه عجیب سیدحسین حسینی همراه شد و توپ درون دروازه قرار گرفت تا نفت به گل نخست بازی برسد.در دقیقه ۷۰ ارسال عالی«‌بابک مرادی» که تنها لحظاتی از حضورش در میدان می‌گذشت با ضربه سر «وریا غفوری» همراه شد تا گل تساوی ثبت شود.با این نتیجه استقلال ۲۳ امتیازی شد و همچنان صدرنشین است اما سپاهان و صنعت نفت می‌توانند با برتری در دیدارهای هفته جاری خود به یکه‌تازی استقلال پایان دهند.نفت هم ۱۷ امتیازی شد و همچنانبه عملکرد خوبش در فصل جاری ادامه داد.

ترکیب نفت-فرهاد مجد، مجتبی مقتدایی، بهروز نوروزی‌فرد، سجاد جعفری، فرید بهزادی، محمد بلبلی(مهران امیری)، محمدمهدی احمدی، محمدمهدی محبی(عباس بوعذار)، نیما انتظاری، میثم تهی‌دست و ساسان حسینی

ترکیب استقلال-سیدحسین حسینی، محمد نادری(مهدی مهدی‌پور)، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی، داریوش شجاعیان(بابک مرادی)، وریا غفوری، محمد دانشگر، ارسلان مطهری(محمدحسین فلاح) و آرش رضاوند  

سایر نتایج

سایپا صفر _ گل گهر سیرجان یک

نساجی مازندران ۲ _ ذوب‌آهن اصفهان ۳

حمله تند پیروز قربانی به فوتبال ناپاک ایران

ایرنا- «پیروز قربانی» پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل گل‌گهرسیرجان، حرف‌های تندی را مطرح کرد و اظهار داشت:این برد را به همه کسانی که در این راه خطیر نقش داشتند تبریک می گویم. امیدوارم این فوتبال پاک سال‌های سال ادامه پیدا کند، ولی خواهشا دم از فوتبال پاک نزنید.وی گفت: مربی گل گهر استاد بنده است و احترامش واجب است. اما کجای دنیا قبل از بازی بیش از ۴۰ دقیقه تریبون در اختیار حریف قرار می گیرد و اشتباهات چند سال قبل  علیه آنها هم بررسی می شود. اسامی داورانی آورده می شود و غیرمستقیم به کمیته داوران می گویند این داوران برای ما گذاشته نشود. متاسفم برای کسانی که در فوتبال هستند و جرات، جسارت و قدرت ندارند. مربی سایپا تصریح کرد: الان ناراحتم و نمی خواهم راجع به کسی حرف بزنم اما باخت سایپا را به کسانی که می خواستند این اتفاق رخ بدهد، تبریک می گویم. به مربیان بی‌انصافی که خانه نشسته اند و به اعضای هیات مدیره ما ،قبل از بازی با استقلال پیام می دهند که اگرببازید،بعدها این بردها تداوم پیدا می کند. شیرها که غذای شان را می خورند نوبت کفتارها می رسد! تا حالا هیچ اتفاقی برای فوتبال ایران رقم نزدید و الان که خانه نشسته اید بهترین اتفاق برای فوتبال ایران است. مطمئن باشید دفعه بعد اسم شان را می آورم.

قربانی گفت: از هیچ کس فردی نمی‌ترسم. نه کمیته اخلاق می روم نه انضباطی و محرومم کنید اما از فوتبال پاک صحبت نکنید. امسوولان فدراسیون ما طرفدار تیم‌های متمول هستند خودمان را گول نزنیم. وقتی یک آدم حرفش را می زند فحش ندهید. تا روزی که باشم سعی می کنم این فوتبال پاک شود. فوتبالی که سر تا سر ناپاکی است. در این فوتبال نتیجه گرفتن برای یک سری افراد ویژه است.بازیکن اسبق استقلال افزود: یک مربی وقتی سالم کار کند و نتیجه بگیرد به هزار چیز متهم می شود. به طور مثال تیمی که صدر جدول آمده مربی‌اش به جادوگری متهم می شود. اگر خود آقایان صدر جدول باشند هیچ اتفاقی نمی افتد. من اما برای اینکه فوتبال پاک شود هر کاری می کنم. مقدمات چیده شد تا امروز گل گهر برنده شود. هیچ کجای ندیدم، مهاجم ما وسط زمین با دفاع حریف برخورد کرده و کارت می‌دهد. بعد می آید و توجیه می کند سه را نشان می دهد یعنی سه بار خطا کرده است. این توجیه برای ما که ۲۰ سال در فوتبال بودیم قابل قبول نیست.قربانی تصریح کرد: شاید باشگاه سایپا پس از این صحبت‌ها اخراجم کند، ولی از رفیقم و از کسانی که پاک کار می کنند دفاع می کنم. تا قبل از بازی با ذوب آهن ابراهیم صادقی کاملا تحت فشار بود و از سمت باشگاه هیچ حمایتی ندیدیم. این را به مدیران سایپا می گویم که قابل احترامند و آدم‌های خوبی هستند. حمایت برای موقعی است که تیم نتیجه نمی گیرد. ما آنجا نیاز به حمایت داشتیم اما آن را ندیدیم. حالا می خواهند از من ناراحت شوند و اخراجم کنند برایم مهم نیست.وی گفت: اسم هیچ فوتبالی را در راستای فوتبال ناپاک نیاوردم اما فوتبال ما پاک نیست و خودتان را گول نزنید.

https://akhbar-rooz.com/?p=102467 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x