پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مـا و جـهان – زهره تنکابنی

حاکمیت جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته مردم را همواره در بیم میان صلح و جنگ نگه داشته است. با سیاست های بشدت نادرست در داخل و خارج مانعی جدی در مسیر توسعه پایدار ایران ایجاد کرده و بتدریج آن چنان فقر و عقب افتادگی در همه زمینه ها برای مردم بوجود آورده اند که در تاریخ ایران کم نظیر است!
زهره تنکابنی

از آن جا که معتقدم صلح چه در داخل هر کشور و چه با جهان خارج، کلید توسـعه پـایار و عامل از میان بردن ریشه فقر و رنج در هر کشوریست، از این رو هر ساله در سالگرد روز جهانی صلح وظیفه ی خود می دانم چند سطری درباره ی این موضوع قلم بزنم.

 مردم سراسر دنیا شاهدند که امروزه جهان در چنبره قدرتی مخوف چون امریکا، دچار از هم پاشیدگی و وحشت از نابودی نسل بشر بهت زده و اندیشناک درگیر یا نظاره گر جنگ افروزی این امپراطوری جهان است.

همگان براین مدعا شاهدند که؛

امپراطوری امریکا که درصدد تسلط بر همه دنیاست نفس ها را در سینه حبس کرده و بی مهابا در همه عرصه ها نظم و آرامش و امنیت را به تاراج برده است.

اما روی سخنم در این نوشتار با حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است که یکی از طرفین دعواست، پرسشم این است که آیا به بازگشت قطعنامه های سازمان ملل در مکانیسم ماشه توجه دارید؟؟!!

درست است که بسیاری از این تحریم ها هم اکنون نیز با فشار قدرت امریکا برقرار است، اما در آخرین قطعنامه سازمان ملل دو بند وحشتناک وجود دارد که کمتر به آنها اشاره می شود و همه کشورهای جهان موظف به اجرای آن هستند.

 این دو مورد:

۱ـ بازرسی همه محموله های دریایی ایران در آب های بین المللی.

۲ـ اجرای بند هفت منشور سازمان ملل که طبق این بند ایران بعنوان کشوری خطرناک و تهدیدکننده برای امنیت جهان محسوب شده و هر کشوری حق دارد به آن حمله ور شود و سایر کشورها باید در این امر یاری رسان باشند  یا حداقل معترضش نشوند! ای بسـا سیستم سیاسی امریکا که تا امروز نتوانسته به هدفش که سرنگونی جمهوری اسلامی بوده نائل شود، بتواند در این مسیر به هدف خود دست یابد.امریکا در سیاست درگیری  هم زمان در دیگر جبهه ها چون یک جانبه گرایی و درگیری تعرفه ای با  چین برای توقف پیشرفت بی امان اقتصادیش، وبه منظور انتخاب دوباره ترامپ که باید سیاست سیستمی هیئت حاکمه ی این کشور را به سرانجام برساند، برانگیختن مردم امریکا برای انتخاب مجددش ضروریست و این هدف جز با برپا کردن جنگی علیه ایران توسط اسراییل و سپس حمایت امریکا از آن قابل دستیابی نیست!

این خطر را دست کم نگیرید!

امپراطوری امریکا برای حفظ سرکردگی جهانی ش نیاز به جنگ و ریختن خون های بیشتری دارد و اگرچه همه امپراطوری ها نیز بهمین گونه درتاریخ  ساقط شده اند. لیکن آن چنان که می بینیم درسی نیز از تاریخ نیاموخته اند!

حاکمیت جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته مردم را همواره در بیم میان صلح و جنگ نگه داشته است. با سیاست های بشدت نادرست در داخل و خارج مانعی جدی در مسیر توسعه پایدار ایران ایجاد کرده و بتدریج آن چنان فقر و عقب افتادگی در همه زمینه ها برای مردم بوجود آورده اند که  در تاریخ ایران کم نظیر است!

بجای پیش بردن سیاست متوازن درعرصه ی خارجی وسیاست مـردم گـرا در عرصه ی  داخلی، همواره به درگیری و ستیز در خارج و داخل پرداخته بگونه ای که حتی به سرکوب مردم بستوه آمده از فقر ورنج روی آورد وبه طمع امپریالیسم بر تکیه به نارضایتی ها دامن زد. و در شرایط کرونایی از رسیدگی به مردم آسیب دیده بدلیل ورشکستگی اقتصادی بازماند و کمک های نهادهای ویژه نیز معلوم نیست در کدام ناکجاآبادی صرف شد که مردم نیازمند از آن بی بهره ماندند!

مردم  را بعنوان جاسوس به زندان انداخته و از جاسوسان لانه کرده در نهادهای نظامی و امنیتی که می توانند بزرگترین لطمه ها را به منافع ملی ایران وارد آورند، سهل گیرانه عبور کردند!

کدام فرد حامی محیط زیست می تواند در نطنز آتش بپا کند؟

کدامیک از اعضای نهادهای مدنی می توانند اسناد حساس هسته ای را با کامیون به اسراییل ببرند؟

کدام فرد عادی می توند در لحظات حساس با نمایش تونل های موشکی یا شلیک موشک با نوشته های تهدیدآمیز علیه کشور دیگری آتش تنور جنگ علیه میهن را بر افروزد؟!

کدام کشوری اینگونه بی دریغ مکان های استقرار موشکی و سلاحی خود را به روی دشمن می گشاید؟!

اگر برای بازدارندگی دشمن از حمله است که سلاح های پیشرفته ی آنان این موشک ها را به آنی نابود می کنند!

دونکته را دوباره و چند باره یادآور می شوم و بر آن تاکید می کنم:

دست از بکار گیری زور علیه مردم بردارید.

از نارضایتی های مردم بترسید.

از شورش های خودانگیخته گرسنگان بهراسیـد و از آنان به هر شکل شایسته ای دلجویی کنید.

همه مردم این سرزمین دارای حق بوده و در ثروت این سرزمین سهیم هستند.

مکانیسم ماشه و نتایج آنرا در نظر داشته باشید.

تا حد ممکن حتی با گفتگو با آمریکای جهان خوار، از جنگ پرهیز کنید که جنگ نه تنها به شما که به مردم عزیز ایران و به تمامیت ارضی این سرزمین صدمات اساسی خواهد زد.

پیش از این نیز گفته ام از رهبر جوان کره شمالی بیاموزید که با مذاکره ی نمایشی از ترفندهای ترامپ عبور کرد.

ترامپ بی دلیل از قطعیت گفتگو با ایران حرف نمی زند! او به یک جنگ برای برنده شدن نیاز دارد!

نــاکامش کنید!

زهره تنکابنی – مادر صلح

                 شهریور ۱۳۹۹

https://akhbar-rooz.com/?p=46551 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لطیف
لطیف
3 سال قبل

صلح کیلو چنده اسماعیل.

هر روضه و خطبه و خطابه ای، هر شِکوه و شِیون و آه و ناله ای،هر گفتمان سیاسی و اجتماعی و فرهنگیِ،که بخواهد ۴ دهه قتل و غارت و تجاوز سیستماتیک را به حاشیه ببرد،یا به اشتباه فردی،یا به خطای حیوانی،یا به خودسری مزدوران،یا به سهل انگاری معذوران و یا به عدم رواداری دلواپسان،یا به رواداری دلسوزان و غیروذالک… تقلیل بدهد،محکوم به شکست است،
چرا که طرح مسائلی از این دست،محلی از اعراب ندارد.چرا که ۴ دهه قتل و غارت و تجاوز سیستماتیک را نمی توان به نعل وارونه ای چون روز جهانی صلح و عدم رعایت تشریفات قانونی و قضایی و لغو اعدام و حجاب اجباری و پخش ربنا و ورود زنان به استادیوم و آزادیهای یواشکی و دوشنبه سفید و چهارشنبه خاکستری و دختران انقلاب و دختر آبی و سرود یار دبستانی و ای خدا! ای فلک! ای طبیعت!شام تاریک ما را سحر کن…تقلیل داد.
چرا که درخواست رعایت تشریفات قانونی و قضایی و اعدام نکنید،به محاق بردن حقیقت و نادیده انگاشتن واقعیت است و پاسخی به جز استهزا ندارد و سوال چرا زدید و چرا کشتید،بیانگر ضعف و زبونی و درماندگی و شکایت دزد به شاه دزد بردن است.
چرا که اعوان و انصار کلیت نظام،فارغ از اینکه دستارشان سیاه باشد یا سفید،سبز باشد یا بنفش،قهوه ای باشد یا زیتونی،ملی باشند یا مذهبی،چپ باشند یا راست،با تفنگ باشند یا بی تفنگ،منقلی باشند یا تزریقی،پوپولیست باشند یا سوسولیست،شال گردنی باشند یا کراواتی،چاق و چله و لوند باشند،یا لاغر و محجوب و سربه زیر،وزیر و بخشنامه نویس بی خبر باشند،یا مهندس و معمار و بیانیه نویس،حجاریان باشد یا شجریان،مخملباف باشد یا مهملباف،شاهزاده باشد یا آخوندزاده،شوالیه باشد یا شهریار،سلطان باشد،یا سردار،دیکتاتور موقت باشد یا رهبر موقت،کیلویی باشند،یا گرمی،اسکاری باشند یا ونیزی،امریکایی و انگلیسی باشند،یا فرانسوی و آلمانی،اسرائیلی و فلسطینی باشند،یا عربی و عجمی،روسی باشند یا چینی،مدافع تمامیت ارضی باشند،یا حافظ منافع ارزی،دباغ باشند یا سلاخ،دربند باشند یا سربند،عقدی باشند یا صیغه ای،عفت و معصومه باشند،یا نرگس و نسرین،رضای خندان باشند یا تقی گریان،قبیله ای باشند یا گلهِ ای،نَفس کِش باشند یا نَفس بُر،بایدنی باشند یا ترامپی…درهرحال وجه مشترکِ خُرد و کلانشان،کارگزاری و سهامداری و رانت خواری و مواجب بگیری و مساعدت در قتل و مشارکت در غارت و سکوت و توجیه و انکار تجاوز بوده است.
اینچنین است که شاه بیت ذکر مصیبت شان،حفظ نظام قاتلین است.
اینچنین است که خودی ها و غیر خودی ها می گویند:«رهبر انقلاب»،بی خودی ها و نخودی ها می گویند:«رهبر ایران».
اینچنین است که خودی ها و غیر خودی ها می گویند:«سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ کلمه اضافه ای ندارد،حتی ایران»بی خودی ها و نخودی ها می گویند:«سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران».
اینچنین است که خودی ها و غیر خودی ها می گویند:«سخنگوی جدید وزارت امور خارجه تعیین شد…»، نخودی ها و بی خودی ها می گویند:«سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران تعیین شد…».
اینچنین است که سپاه خودی ها و غیر خودی ها با سابقه ۴ دهه قتل و غارت و تجاوز سیستماتیک،زبان درازی می کنند و سپاه نخودی ها و بیخودی ها از داخل زندان به خودی ها و غیر خودی ها رای میدهند و با انگشت جوهری عکس سلفی می گیرند و هورا می کشند.
اینچنین است که خودی ها و غیر خودی ها دامنه جنایاتشان را از پشت بام مدرسه رفاه و کف خیابان های تهران و گنبد و خوزستان و کردستان و آمل و مشهد و قزوین و اسلامشهر تا قلب اروپا گسترش دادند و مخالفنشان را به قتل رسانند.
اینچنین است که سپاه نخودی ها و بیخودی ها چشم بر قتلعام جنگ و ٢۵ اردبیهشت و ٣٠ خرداد و ۵ مهر و تابستان ۶٧ و پائیز ٧٧ و ١٨ تیر ٧٨ و عاشورا و کهریزک ٨٨ و دی ٩۶ و آبان ٩٨ و سرنگونی عمدی هواپیمای مسافری بستند و گفتند:«قضاوت نکنید و مستند حرف بزنید و نخست وزیر و رئیس جمهور آنقدر سرگرم حل و فصل گرفتاری مردم فلسطین و بلندی های جولان بودند که حتی فرصت روزنامه خواندن نداشتند و همه فراموش کردند و دیگه کسی یادش نیست و شما هم یادشون نیارید و باور کنید که اشتباه شده و آدما تغییر می کنند و دوران تیزی دسته سفید زنجونی در همه دنیا سراومده و تفنگتان را بر زمین بگذارید و ماله بردارید و ببخشید و فراموش کنید و ‌چرخه خشونت را متوقف بکنید و انتقام بد است و بخشش از کیسه خلیفه خوب است و دیگه سراومد زمستون و باید برگردیم به دوران طلایی که روزی صد نفر را با وحدت کلمه می کشتیم و عکس و خبرش را چاپ می کردیم تا خانواده محترمشان برای شناسایی و تحویلشان اقدام کنند.
اینچنین است که درست در روزی که امنیتی های بدوی و مدنی و اعتدالیِ نظام قتل و غارت و تجاوز،گردن برافراشته نوید افکاری را به حلقه دار سپردند،سایت پیک نت:‌دغدغه اش پچ پچ تلفنی تدارکاتچی و آبدارچی نظام قاتلین است.
اینچنین است که زهره تنکابنی تعهدی نسبت به خبر قتل عمد نوید افکاری ندارد،اما وظیفه ی خود می داند که برای حاشیه بردن قتل عمد نوید افکاری،یک هفته زودتر به استقبال روز جهانی صلح برود و مجلس آرا پُر شور ،محفل اعوان و انصار سبز و بنفش و قهوه ای و زیتونی نظام قاتلین بشود.
اینچنین است که اتاق فرمانی های نظام قتل و غارت و تجاوز،بانگ بلند و ناله و زاری مادر نوید افکاری را نشنیده می گریند و دوربین و تربیون خود را در اختیار خودی ها و غیر خودی ها و نخودی ها و بی خودی های نظام قاتلین قرار می دهند تا درباره اتهام و جرم نوید روضه بخوانند و از نحو شکنجه و اعتراف و اعدامش رمزگشایی کنند.
اینچنین است که خودی ها و غیر خودی ها و نخودی ها و بی خودی های نظام قاتلین،مَن و نِیم مَنَم نیستند و دَم از ما می زنند!
اینچنین است که خودشان می گیرند و خودشان می زنند و خودشان می کشند و خودشان صاحب عزا می شوند‌ و رذالت و وقاحت و جهالت و بی شرمی هم که سقف ندارد.

دریغ آن بَر و کِتف و رُخ و بالای اوی اسماعیل.
https://twitter.com/FSarkohi/status/1306216259302948866

بهار نسیمی
بهار نسیمی
3 سال قبل

هادی شهاب;
جواب سوالاتتان ساده است، چون خانم تنکابنی در قلب و کلیه و تمام وجودش یک اکتریتی طرفدار جمهوری اسلامی است هنوز

هادی شهاب
هادی شهاب
3 سال قبل
پاسخ به  بهار نسیمی

البته حق مسلم خانم تنکابنی است که دارای نظر یا نظریاتی باشند که متعلق یا نزدیک به
سازمان اکثریت و یا حزب توده باشد. داشتن نظر و تبلیغ و ترویج ان حق مسلم هر فردی است.

اما نویسنده مقاله میبایست به طور اخلاقی موظف به پاسخ گویی به سوالات باشد.
البته علما , فقیهان, رهبران چند سازمان سیاسی خود را موظف به پا سخ گویی نمیبینند.

آنهایی که خود را فرستاده خدا میدانند و فقط به او جواب گو هستند حد اقل عذر شان قابل
قبول است آنها بر اساس دین و آیین خود این را از قبل با امت خود شرط کرده اند.

حال اگر رهبران چند سازمان سیاسی و خانم تنکابنی خود را موظف به پاسخ گویی نمیدانند
بهتر است آنرا به طو ر روشن بگویند تا آدمهایی مثل من بی جهت برایشان سوالی طر ح
نکنند.

هرمز سوادکوهی
هرمز سوادکوهی
3 سال قبل

خانم تنکابنی گرامی ،
نگارنده متوجه این مطلب پایانی نوشتار سرکار عالی نشد:
« یش از این نیز گفته ام از رهبر جوان کره شمالی بیاموزید که با مذاکره ی نمایشی از ترفندهای ترامپ عبور کرد.»
البته بنده دقیقا نمی داند منظور شما از «مذاکره ی نمایشی » رهبر جوان کره شمالی کدام یک از مذاکرات ست.
ولی آخرین بار با تبلیغات و زمینه سازی بسیار ، رهبر کره شمالی میهمان کشور سوئد بود.
ابته با تبلیغات و مراسم استقبال رسمی !
همه ی مقامات سوئد و رسانه ها خیلی جدی منتظر بودند که مذاکره رهبر کره شمالی با رئیس جمهور آمریکا آقای دونالد ترامپ در حومه ی استکهلم برگزار شود.
البته چنین مذاکراتی گاهی جائزه ی نوبل صلح را نیز همراه دارد !
در کمال ناباوری رسانه ها شکست مذاکرات را اعلام کردند.
اتومبیل های تشریفاتی به سمت فرودگاه روانه شدند.
در مورد علت شکست توضیحی داده نشد.
نگارنده در همان روز با دوستان صحبت می کردیم عرض کرد. چه جالب ست که رهبر کره شمالی اصل مذاکره را قبول دارد و تا استکهلم هم آمد و تمام جهان می داند. ولی رهبران ایران کودن هستند !
مردم ایران اسیر حکومتی شده اند که رهبرانش نه حرف زدن بلدند و نه آداب معاشرت به همین دلیل از مذاکره طفره میروند.
یارو تو جماران نشسته انتظار دارد رهبران دیگر جهان بروند دست بوس ایشان.
البته بگذریم که پوتین و رهبران چین و ژاپن بخاطر منافع خود به تکبر و جاه طلبی جلاد جماران تمکین می کنند.
ولی برخورد توهین آمیز رهبران حکومت ارتجاعی ولایت فقیه به مقامات و مسئولان منتخب کشورهای مختلف جهان در هر صورت اهانت غیر مستقیم به مردم آن کشور ها می باشد.
رهبران جهان می آیند و می روند ولی مردم جهان برای جهانی بهتر و زندگی صلح آمیز تلاش می کنند.
بی فرهنگی ها ، بی مایگی ها و تشنج آفرینی های امثال رهبران ایران در پیشانی تاریخ حک خواهد شد.
به امید اتحادی بزرگ ، چون در انتخابات ۱۳۸۸ که اکثریت مردم به میدان آمدند تا احمدی نژاد دوباره رئیس جمهور نشود تا اهانت های او به ایرانیان و جهانیان متوقف شود. رهبر حکومت ایران بار دیگر نشان داد که او مسبب بدبختی هاست.
امروز نوبت بزیر کشیدن رهبر حکومت جنایتکار و تمام حامیان او می باشد .
فقط اتحاد مردم علیه حکومت جانی اسلامی راه نجات مردم و کشور ایران ست.

هادی شهاب
هادی شهاب
3 سال قبل

خانم تنکابنی,

من که نفهمیدم که روی چه حسابی حکومت امریکا با تمامی قدرتش چرا تا به امروز نتوانسته این حکومت اسلامی را سر نگون کند اگر چه به نظر شما در تمام این ۴۲ سال دنبال سرنگونی اش بوده !!!

اگر شما واقعا به صلح معتقد هستید.
چرا یک بار این حکومت را در شرکت در تمام جنگ های منطقه از عراق , سوریه , یمن , لبنان و غیره محکوم نکردید؟

هر آدم با انصافی میداند که ترامپ و به طور کل نه جمهوری خواهان و نه دموکرات ها به دنبال جنگ با حکومت جمهوری اسلامی نبوده اند حتی بعد از آنکه سپاه پاسداران به مراکز نفتی عربستان حمله موشکی کرد ترامپ هیچ گونه جواب نظامی نداد.

هر آدم با انصافی میداند که این حکومت اسلامی بر پایه نظریه رهبرش خمینی جنگ را نعمت میدانست و در این ۴۲ سال کاری غیر از ایجاد جنگ و کشتار نکرده .

شما که اینقدر مطمن هستید که ترامپ برای برد در انتخابات محتاج جنگ است آیا
حاضر هستید بگویید اشتباه کردید اگر تا انتخابات و یا بعد از ان جنگ در نگیرد؟

همه دنیا میدانند که ترامپ خواهان جنگ نیست . حال اگر این به فلسفه فکری شما نمیخورد تقصیر ترامپ یا امپریالیسم امریکا نیست. واقعیت اینست که ترامپ نمیخواهد به طور نظامی حامی منافع متحدان اروپایی یا آسیایی خود باشد. به همین خاطر دارد میزان نیروهای نظامی خود را در منطقه کاهش میدهد.

شما ضد امریکا هستید و نه ضد امپریالیسم .

حالا تمام دنیا از ا عدا م نوید فکری به خشم آمده و راستی چرا شما دوباره به یاد جنگ و صلح افتادید؟

هادی شهاب

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x