جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

منوچهر بختیاری بازداشت شد

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، از جان باختگان اعتراضات آبان ماه از روز دوشنبه ۲۳ تیرماه در بازداشت به سر می برد. بازداشت وی هنگام بازگشت از کیش به تهران در فرودگاه، توسط وزارت اطلاعات صورت گرفته است و ماموران امنیتی تلفن همراه و سایر لوازم شخصی آقای بختیاری را نیز ضبط کرده و با خود برده‌اند. به گفته یکی از بستگان این خانواده، همسر منوچهر بختیاری نیز پس از چند ساعت بازجویی در فرودگاه به تهران بازگشته است.

یکی از اعضای خانواده پویا بختیاری در اینباره گفته است که منوچهر بختیاری همراه با همسرش سارا عباسی به جزیره کیش رفته بودند که هنگام بازگشت به تهران در فرودگاه بازداشت می‌شود و از آن پس نه همسر و نه سایر اعضای خانواده از سرنوشت او اطلاعی ندارند.

به گفته بهمن صادقی، ماموران امنیتی همچنین تلفن همراه و سایر لوازم شخصی آقای بختیاری را نیز ضبط کرده و با خود برده‌اند.

در این گزارش آمده است که همسر منوچهر بختیاری نیز پس از چندساعت بازجویی در فرودگاه آزاد شده و به تهران بازگشته است.

بر اساس این گزارش با خانم عباسی نیز بسیار توهین‌آمیز رفتار شده است. او را برهنه کرده‌ و علیرغم بارداری، وادارش کرده‌اند بارها از دستگاه اسکن عبور کند.

بر اساس این گزارش، ماموران امنیتی به سارا عباسی گفته‌اند که همسرش در بندرعباس است و نهاد بازداشت کننده آقای بختیاری نیز وزارت اطلاعات بوده است.

شب سه شنبه ۳ دیماه هرانا از بازداشت خانواده پویا بختیاری و تعدادی از مراجعه کنندگان به منزل آنها در مسیر برگشت خبر داده بود. علاوه بر خانواده برخی از بستگان همچون پدربزرگ مادری و مادربزرگ پدری و عموهای پویا به نام‌های آصف و مهرداد بختیاری و جلیل (آرین) شیرپیشه، دایی پویا نیز بازداشت شدند. چندی بعد دایی، مادربزرگ و پدربزرگ وی آزاد شده اما سایر اعضای خانواده در بازداشت مانده بودند.

یک هفته پس از بازداشت این خانواده، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه،  با “ضدانقلاب” خواندن آنها، اتهام این شهروندان را ” اقدام علیه امنیت کشور” عنوان کرده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=40294 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x