شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

من زلاتان هستم؛ ژاپن قهرمان جودو زنان و مردان؛ پیروزی شیاطین سرخ

نازک بین: به نقل از آس، زلاتان ایبراهیموویچ که این روزها از شرکت در فستیوال سن رمو لذت می برد و پنجشنبه ترانه ای را به همراه سینیشا میهایلوویچ خواند برای آخرین بار میکروفن را در دست گرفت و گفت: همه زلاتان را پیش از این فستیوال می شناختند اما زلاتان به اینجا آمد چون چالش ها، آدرنالین و پیشرفت را دوست دارد. زمانی که چالشی را می پذیرید ممکن است پیروز شوید یا شکست بخورید. ستاره سوئدی در ادامه اظهار کرد: ۹۴۵ بازی انجام داده ام و همه را با پیروزی پشت سر نگذاشته ام. یازده بار اسکودتو را فتح کردم اما در برخی از فصل ها قهرمانی را تجربه نکردم. عناوین زیادی به دست آوردم و برخی ها را از دست دادم. ۵۰۰ گل به ثمر رساندم و فرصت هایی را هم از دست دادم. من زلاتان هستم چه زمانی که پیروز شوم و چه زمانی که شکست بخورم. مهاجم میلان در پایان گفت: شکست مخالف پیروزی نیست، بلکه بخشی از آن است. کاری نکردن بدترین اشتباه است. مهمتر از همه این است هر روز تفاوت را ایجاد کنید در حالی که تعهد و تمرکز دارید. برای شرکت در این فستیوال برنامه ریزی کردم تا بگویم هر یک از شما می توانید زلاتان باشید و من همه شما هستم. از ایتالیا تشکر می کنم، اینجا خانه من است. براساس گزارش رسانه‌های سوئدی بازگشت «زلاتان ابراهیموویچ» به تیم ملی سوئد و حضور در سه دیدار این تیم در اواخر ماه جاری در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ بسیار محتمل است. چند سایت سوئدی از بازگشت ستاره باشگاه آ.ث میلان ایتالیا به تیم ملی سوئد، آن هم پنج سال بعد از خداحافظی وی از فوتبال ملی خبر دادند.گمانه زنی شده زلاتان در دو دیدار برنامه ریزی شده تیم ملی سوئد در انتخابی جام جهانی در ۲۵ و ۲۸ مارس به ترتیب برابر گرجستان و کوزوو و یک دیدار دوستانه این تیم برابر استونی در ۳۱ مارس به تیم ملی کشورش دعوت خواهد شد.زلاتان که در پایان یورو ۲۰۱۶ از تیم ملی کشورش خداحافظی کرد، همواره از «یان اندرسون» سرمربی این تیم انتقاد کرده اما ظاهرا زمان زخم‌ها را در هر دو سوی ماجرا التیام بخشیده است.

فتل: من از جیمز باند تندتر رانندگی می‌کنم

سباستین فتل پس از شش فصل حضور در فراری، پایانی ناامیدکننده در این تیم داشت. او حالا مشتاق آینده است.او که چهاربار قهرمان دنیا شده می‌گوید: «خیلی نگران ماجرای فراری نیستم. خیلی بیشتر به‌دنبال آن هستم که از پتانسیل‌مان نهایت بهره را ببرم. من خیلی به عقب نگاه نمی‌کنم، بلکه به فکر مسیر پیش‌رو هستم، به‌دنبال چالش‌های جدید و تلاش می‌کنم جزئیاتی را پیدا کنم که به ما کمک می‌کند پیشرفت کنیم.»تیمی که او انتخاب کرده هم به‌دنبال احیای خود است. استون مارتین که به تولید خودروهای سری جیمز باند مشهور است، پس از ۶۱ سال دوری از فرمول یک، به این مسابقات برگشته است.فتل می‌گوید: «من جیمز باند نیستم و مطمئنم خیلی سریع‌تر از جیمز باند می‌رانم! به نظرم هر دو ما (من و لانس استرول) بهتر از جیمز باند رانندگی خواهیم کرد.»فتل و استرول از نظر رفتن روی سکو عملکرد خوبی داشته‌اند اما این تنها نیمی از نبرد است. فصل گذشته تیم فعلی آنها که در آن زمان به نام ریسینگ پوینت شناخته می‌شد، از نظر چرخ‌ها در رده سوم سرعت قرار داشت اما از نظر ساختار خودرو در رده چهارم قرار گرفت.آنها در این فصل خودرو RP20 فصل گذشته، که به نام «مرسدس صورتی» شناخته می‌شد را کنار گذاشته و به سراغ خودرو AMR21 رفته‌اند که تا حد زیادی مبتنی بر مدل سال ۲۰۱۹ این خودروساز آلمانی است.برای فتل این فرصتی است تا پس از فصل پایانی ناامیدکننده‌ای که با فراری داشت، در این فصل احیا شود. او در فصل پیش در رده سیزدهم قرار گرفت و در طول مسابقات تنها یک‌بار روی سکو رفت. این بدترین عملکرد او در یک فصل بازی‌اش بوده است.فتل می‌گوید: «به نظرم فصل بسیار سختی پیش‌رو داریم. اینکه استون مارتین به فرمول یک برگشته خیلی عالی است و این شاید اولین‌بار شود که آنها روی سکو می‌روند و اولین پیروزی می‌تواند دستاورد بزرگی باشد.»

لانس استرول، هم‌تیمی او از گذشته در این تیم بود. سرخیو پرس هم در این میان این تیم را ترک کرد و به رد بول پیوست. پدر او، لارنس استرول، رئیس هیأت‌مدیره و مالک بخشی از سهام این تیم و شرکت استون مارتین است، به این ترتیب او جایگاهی قوی در این تیم دارد. با این حال او گفته پدرش تأثیری روی موفقیت او نگذاشته است.

استرول فصل گذشته بیش از دو برابر امتیازات فتل را کسب کرد. او سه‌بار روی سکو رفت که البته تعداد زیادی نبود اما استرول ۲۲ساله می‌گوید می‌توانست یک گرندپری را فتح کند: «فرصت‌هایی داشتیم که یک رقابت را فتح کنیم اما در ترکیه، بحرین و مونزا شکست خوردیم. ما باید پتانسیل خود را در این فصل نشان دهیم. ما از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ بسیار پیشرفت کردیم و امسال فرصتی بزرگ برای ماست.»

منبع: دویچه وله

ژاپن قهرمان جودو زنان و مردان

رقابت‌های جودوی گرنداسلم تاشکند ازبکستان که از روز جمعه با حضور ۴۹۷ جودوکار از ۷۱ کشور آغاز شده بود، یکشنبه شب به اتمام رسید. ۲۰۱ نفر در بخش زنان،و ۲۹۶ جودوکار در بخش مردان حاضرین در این مسابقات بودند.در پایان این رقابت‌ها، تیم ملی ژاپن در مجموع دو بخش زنان و مردان با عملکردی درخشان و کسب ۹ مدال طلا، یک نقره و یک برنز بر سکوی قهرمانی ایستاد.مغولستان با ۲ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز به عنوان نایب قهرمانی رسد و کره‌جنوبی با یک طلا، یک نقره و چهار برنز به عنوان سومی رسید.بلژیک، ایتالیا، ازبکستان، قزاقستان، کرواسی، برزیل و اسلوونی در رتبه‌های چهارم تا دهم قرار گرفتند.

فوتبال لیگهای اروپا

در ادامه هفته بیست و ششم لیگ فوتبال باشگاه‌های ایتالیا، سه دیدار برگزار شد و در مهمترین بازی، هلاس‌ورونا در خانه خود با حساب دو بر صفر مغلوب میلان  شد.کرونیچ» در دقیقه ۲۷ با ضربه آزاد تماشایی گل نخست روسونری را ثبت کرد و «دیگو دالوت» در دقیقه ۵۰ حساب کار را دو بر صفر کرد.میلان رده دومی با این پیروزی به امتیاز ۵۶ رسید. هم اکنون، اینتر با ۵۹ امتیاز و یک بازی کمتر در صدرجدول قرار دارد.در دیگر دیدارهای همزمان، فیورنتینا در ورزشگاه «آرتیمو فرانکی» شهر فلورانس با گلی که در دقیقه ۹۴ به دست آورد از شکست برابر پارما گریخت و به تساوی سه بر سه رسید و کروتونه در خانه خود با نتیجه چهار بر دو مقابل تورینو به پیروزی رسید.

آلمان –به گزارش ایرنا؛ در این دیدار که در ورزشگاه «راین انرژی» شهر کلن برگزار شد ابتدا تیم میهمان موفق به گلزنی شد و از میزبان پیش افتاد اما در حالیکه بازی در دقایق پایانی در جریان بود آنان با دریافت گل، پیروزی را با تساوی عوض کرد.در این دیدار «جاش سارگنت» مهاجم آمریکایی وردربرمن در دقیقه ۶۶  و «جوناس هکتور» مدافع پیش تاخته کلن در دقیقه ۸۳ گلزنی کردند. نکته قابل توجه این دیدار بازی خوب و درخشان بازیکنان تیم کلن بود.آنان در بیش از ۶۴ درصد از زمان دیدار، مالک توپ و میدان بودند و در حالی ۸ بار موفق به زدن کرنر شدند که فقط یک بار به بازیکنان میهمان اجازه استفاده از این فرصت را دادند.کلن با کسب تساوی در این دیدار خانگی ۲۲ امتیازی شد و به رده چهاردهم جدول رده بندی بوندسلیگا صعود کرد.وردربرمن نیز با یک امتیاز به دست آمده از این دیدار ۲۷  امتیازی شد و جایگاه دوازدهم این تیم در جدول بدون تغییر باقی ماند.در حساس ترین دیدار این هفته تیم بایرن مونیخ شب گذشته در یک بازی تماشایی و زیبا دورتموند را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد و صدر جدول رده‌بندی را برای خود نگه داشت.

داربی مادرید برنده نداشت

فرشته تقی زاده-اتلتیکومادرید و رئال مادرید یکشنبه در هفته بیست و ششم لالیگا در واندا متروپولیتانو به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. دو تیم مادریدی تا دقیقه ۱۵ موقعیت گل خاصی را روی دروازه‌ها ایجاد نکرده بودند تا اینکه مارکوس یورنته از سمت راست حرکت خود را شروع کرد و پس از پشت سر گذاشتن ناچو به لوییس سوارس پاس داد. مهاجم اروگوئه‌ای دروازه رئال مادرید را باز کرد و نتیجه یک بر صفر به نفع اتلتیکو شد. سفیدپوشان فرصت های گلزنی چندانی برای جبران نتیجه نداشتند. یکی از آن ها را کاسمیرو از دست داد و ضربه اش را یان اوبلاک دفع کرد.  در حالی که نیمه نخست رو به پایان بود داور بازی را متوقف کرد تا خطای هند احتمالی فلیپه در محوطه جریمه اتلتیکو بررسی شود اما ارناندس ارناندس پنالتی  اعلام نکرد. تیم دیگو پابلو سیمئونه با پیروزی به رختکن رفت. در شروع نیمه دوم رئال مادرید به دنبال جبران گل خورده بود اما نتوانست دروازه میزبان را تهدید کند. در ادامه تیبو کورتوا دو بار دروازه تیمش را نجات داد. دروازه‌بان بلژیکی ابتدا ضربه یانیک کاراسکو را در شرایط تک به تک مهار کرد و سپس به شکل عجیبی ضربه سوارس را دفع کرد. نخستین تعویض برای اتلتیکو بود و توماس لمار زمین را ترک کرد تا سائول نیگس جایگزینش شود. سوارس یک فرصت دیگر را از دست داد. فدریکو والورده و وینیسیوس جونیور برای رئال مادرید به میدان رفتند. در ادامه آنخل کورئا یک فرصت خوب را از دست داد. او ضربه خیلی بدی به توپ زد تا فرصت بیشتر کردن اختلاف از بین برود. 

یانیک کاراسکو پس از دریافت کارت زرد زمین را ترک کرد و ژائو فلیکس جایگزینش شد. رئال مادرید دوباره توپ و میانه میدان را در اختیار گرفت و به دنبال گلزنی بود. رافائل واران در دقیقه ۶۶ کارت زرد دریافت کرد. اتلتیکو خوب دفاع می کرد و اجازه موقعیت سازی به سفیدپوشان نمی داد. آنخل کورئا هم کارت زرد دریافت کرد. بنزما یک فرصت خوب را در دقیقه ۷۴ از دست داد و ضربه اش به بیرون رفت. در ادامه اوبلاک دروازه تیمش را نجات داد و دو بار پیاپی ضربه بنزما را دفع کرد. دروازه‌بان اتلتیکو لحظاتی بعد ضربه آزاد مهاجم فرانسوی را مهار کرد. کورئا زمین را ترک کرد و کندوگبیا جایگزینش شد. در نهایت مادرید به هدفش رسید و بنزما در دقیقه ۸۷ نتیجه را یک بر یک کرد. اتلتیکو با ۵۹ امتیاز صدرنشین لالیگا باقی ماند و رئال مادرید با ۵۴ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

انگلیس-لیورپول یکشنبه شب و در ادامه رقابت‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر جزیره با قبول شکست خانگی برابر فولام به روند ناکامی‌های خود ادامه داد. هواداران لیورپول پس از چهار شکست متوالی برابر برایتون، منچسترسیتی، لستر سیتی و اورتون، با پیروزی تیم‌شان مقابل شفیلد یونایتد در هفته گذشته این رقابت‌ها دوباره به قرمزها امیداور شده بودند . دیشببا غلبه فولام بر لیورپول باردیگر امیدشان ناامید شد.البته شاگردان «یورگن کلوپ» دیشب درحالی برابر فولام تن به شکست یک بر صفر دادند که در شاخص مالکیت بر توپ و میدان تیم برتر میدان بودند.آنان در این دیدار در حالی ۱۱ بار اقدام به شوت‌زنی کردند که تنها دو شوت‌شان در چارچوب دروازه حریف جای داشت.«ماریو لمینا» در دقیقه ۴۵ گل سه امتیازی فولام را درون دروازه «آلیسون بکر» سنگربان لیورپول جای داد و برتری تیمش را رقم زد.این گل را لیمنا درحالی به ثمر رساند که «محمد صلاح» مهاجم اول قرمزها که برای کمک به خط دفاعی تیم در بیرون محوطه جریمه صاحب توپ شده در دفع آن ناموفق بود.در نیمه دوم تلاش قرمزها برای جبران گل خورده ثمری نداشت.این درحالی بود که کلوپ برای تغییر روند بازی، تمامی مهاجمان خود را به زمین فرستاد.البته این تغییرباعث شد تا آنان درآستانه گلزنی نیز قرار گیرند اما این فرصت ها با هوشیاری مدافعان و دروازه بان فولام برای آنان از دست رفت و ناکامی دیگری برای لیورپول رقم خورد.

شاگردان «پپ گواردیولا» درحالیکه از هفته چهاردهم لیگ برتر جزیره تمامی رقبای خود در این لیگ را با شکست بدرقه کرده بودند) دیشب در هفته بیست و هفتم لیگ جزیره در دیداری حیثیتی مغلوب شاگردان «اوله گانر سولسشر»  رقیب دیرینه خود شدند.در این دیدار که با نتیجه ۲ برصفر تمام شد، «برونو فرناندز» در دقیقه ۲ از روی نقطه پنالتی و «لوک شاوو» در دقیقه ۵۰ برای منچستریونایتد گلزنی کرده و سه امتیاز این دیدار را برای تیم خود به ارمغان آوردند.شیاطین‌سرخ با کسب هر سه امتیاز این دیدار، ۵۴ امتیازی شدند و جایگاه دومی خود در جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس را حفظ کردند.سیتی نیز به رغم این شکست با ۶۵ امتیاز در صدر جدول همچنان دست نیافتنی است.نیمه اول با اعلام ضربه پنالتی به سود منچستریونایتد بسیار زودتر از انتظار دروازه سیتی باز شد و شاگردان گواردیولا از میهمان خود عقب افتادند.در ادامه آنان با کنترل توپ و میدان سوار بر بازی بوده و تاکتیک های خود در زمین را به اجرا گذاشتند، اما تلاش آنان به دلیل اشتباهات بازیکنان در خطوط میانی و حمله گلی به همراه نداشت.نیمه دوم فشار حملات سیتی ادامه یافت اما برخلاف جریان بازی یونایتد به گل رسید.این گل را شاوو به ثمر رساند او در دقیقه ۵۰ در یک ضد حمله سریع خود را به پشت محوطه جریمه سیتی رساند و با یک دو با بازیکن خودی در محوطه جریمه آبی آسمانی ها توپ ارسالی را دریافت و با شوت زمینی دروازه «ادرسون» سنگربان برزیلی سیتی را باز کرد.این گل انگیزه بازگشت دوباره به بازی را از بازیکنان سیتی گرفت و آنان در ادامه بسیار پر اشتباه تر از قبل بازی کردند.پس از گذشت دقایقی و با تغییراتی که گواردیولا در ترکیب تیم ایجاد کرد حرکت رو به جلو سیتی دوباره از سر گرفته شد اما باز هم به دلیل بی دقتی بازیکنان در استفاده از موقعیت‌های به دست آمده تمامی فرصت‌ها برای این تیم ازدست رفت و بازی با سوت «آنتونی تیلور» داور بین المللی و برجسته لیگ برتر به پایان رسید و سیتی پس از ۱۳ هفته در لیگ برتر جزیره باخت.

اخبار جهان ورزش در چند خط

 به نقل از جم آنلاین،پرواز هرگونه هواپیمای بدون سرنشین در جریان برگزاری رقابت های المپیک ۲۰۲۱ ممنوع است.در خبر دیگری اعلام شده است ماسک نزدن از سوی ورزشکاران شرکت کننده در المپیک ۲۰۲۱ باعث جریمه سنگین آنها و ادامه آن باعث اخراج ورزشکار از دهکده رقابت ها خواهد شد.

 نظرسنجی جدید تلویزیون ژاپن نشان داد که که ۵۳ درصد از مردم ژاپن به دلیل شریط همه گیری کرونا و فشارهای اقتصادی راضی به برگزار شدن المپیک در کشورشان نیستند.

 مجله ساینس، در گزارشی به مصرف خودسرانه انواع مسکن ها در میان ورزشکاران حرفه ای پرداخت. برای این گزارش از ۱۰۴ هزار ورزشکار حرفه ای نظرخواهی و مشخص شد که از این تعداد ۷۳ درصد از انواع مسکن های قوی برای آرام کردن درد ناشی از مصدومیت در هنگام ورزش و تمرینات استفاده می کنند. بر اساس این گزارش مصرف بیش از اندازه مسکن های قوی باعث تاثیر منفی بر روی عملکرد مغز می شود.

 مجله اسپورتینگ نیوز نیز در گزارشی نوشت که مردمان نیمکره شمالی جهان بیشتر به ورزش های پایه  تیمی علاقه مند هستند و مردمان نیمکره جنوبی نیز به ورزش های رزمی و تن به تن بیشتر علاقه نشان می دهند.برای این گزارش از داده های آماری شش موسسه ورزشی استفاده شده است.

 نشریه تایمز در گزارشی وضعیت برگزاری رقابت های کریکت را از لحاظ رعایت موازین بهداشتی بسیار اسف بار توصیف کرده و نوشته است که انگار فدراسیون جهانی کریکت، مربیان و ورزشکاران این رشته نمی دانند بیش از یک سال است که یک بیماری به نام کرونا به تمام جهان نفوذ کرده است.

 تایگر وودز گلف باز شماره یک جهان هفته گذشته دچار یک سانحه رانندگی شد و هر دو پایش شکست. نشریه یواس دی تودی پیش بینی می کند وودز هرگز به رقابت های گلف برنگردد.

 رقابت های اتومبیل های کلاسیک دهه ۷۰ میلادی در سن دیه گوی آمریکا برگزار شد و در نهایت یک کادیلاک به مقام قهرمانی رسید.

 سایت آساهی ژاپن خبر داد که اختلاف شدیدی بین اعضای کمیته برگزاری رقابت های المپیک ۲۰۲۱ به وجود آمده است و این اعضا بر سر مسائلی همچون مالی و یا اضافه شدن اعضای جدید با هم اختلاف دارند. احتمال دارد به دلیل این اختلافات استعفاها و مصاحبه های جنجالی در هفته های پیش رو در راه باشد.

 وب سایت لنس برزیل گزارش داد در شرایطی که این کشور آمریکای جنوبی سومین مرکز جهانی کرونا و از لحاظ مرگ و میر دومین رکورد وحشتناک دنیا را در اختیار دارد برگزاری رقابت های مختلف ورزشی تاثیری منفی بر ادامه همه گیری این بیماری در جهان داشته است.

بر اساس این گزارش والیبال ساحلی یکی از ورزش هایی در این کشور است که بیشترین نقش را در شیوع ویروس کرونا در میان همه ورزش های دیگر داشته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=106408 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x