پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مهاجم نیس که با حمله در یک کلیسا سه تن را کشت یک تونسی ۲۱ ساله است

مهاجمی که صبح پنجشنبه با کارد در کلیسای «نتردام» شهر نیس واقع در جنوب فرانسه سه تن و از جمله یک زن ٧۰ ساله را به قتل رساند، یک جوان تونسی ۲۱ ساله است که در اواخر سپتامبر از راه دریا و جزیرۀ «لامپِدوزا» در ایتالیا پا به اروپا گذاشته و در اوایل اکتبر، کمتر از یک ماه پیش، وارد فرانسه شده است. مقامات مسئول تحقیقات در بارۀ هویت واقعی وی و سن او اطلاعات دقیق ندارند. برخی منابع عربی سن او را ۲۵ سال ذکر کرده‌اند. او پس از ارتکاب این سه قتل دستگیر گردید و در بازداشت بسر می‌برد.

به گزارش ار اف آی، مهاجمِ شهر نیس، بگفتۀ مقامات مسئول رسیدگی به این حمله، بر اساس مدارک در دست او که پس از رسیدن به خان ایتالیا از سوی صلیب سرخ این کشور صادر شده است، «ابراهیم عیساوی» نام دارد. مقامات انتظامی فرانسه اعلام کردند که هویت او هم اینک در حال بررسی است. وی که در سپتامبر گذشته پس از رسیدن به «لامپِدوزا» از سوی مقامات ایتالیا در قرنطینه قرار گرفته و سپس قرارِ ترک کشور برای او صادر و به وی ابلاغ شده است. او با این حال، در ایتالیا آزاد بوده و این چنین توانسته در اوایل اکتبر خود را به فرانسه برساند. او از این کشور تقاضای پناهندگی نکرده بود.

او که در بازداشت بسر می‌برد، صبح روز پنجشنبه ۲۹ اکتبر/ ۸ آبان ماه، وارد کلیسای «نتردام دُ لاسومپسیون» واقع در مرکز نیس شد و با کاردی که در دست داشت به مومنانی که در صحن کلیسا حاضر بودند حمله کرد. در این تهاجم وی یک مرد ۴۵ ساله را کشت و حلق یک زن ٧۰ ساله را برید و کوشش می‌کرد سر وی را از تن جدا کند. او یک زن ۴۰ سالۀ دیگر را نیز با ضربات کارد زخمی کرد، اما وی که موفق به فرار برای پناه بردن به یک کافه در کنار کلیسا شده بود، اندکی بعد بر اثر جراحات وارده همانجا جان داد.

نیروهای انتظامی ملی و شهر نیس پس از رسیدن به محل بسوی مهاجم که قصد فرار داشا شلیک کردند. او که زخمی شده بود، به بیمارستان پاستور نیس انتقال یافت.

بگفتۀ شاهدان عینی او پیش از آنکه زخمی و بازداشت شود، فریاد «الله اکبر» سرداده و پس از آن نیز هنگامی که نخستین معالجات در محل صورت گرفته همین کلمات تکرار می‌کرده است.

تحقیقات قضائی در این باره به دادسرای ضد تروریستی پاریس واگذار شد و ژان فرانسوا ریکار، دادستان ضد تروریسم برای آغاز تحقیقات در محل حاضر شد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز در اوایل بعدازظهر به نیس رسید و با محکوم کردن این «حملۀ تروریستی»، اعلام کرد که شمار نیروهای نظامی در گشت در شهرها در چارچوب عملیات «سانتینل» از ۳۰۰۰ به ٧۰۰۰ تن افزایش می‌یابد.  

ژان کَستِکس، نخست وزیر فرانسه، نیز اعلام کرد که طرح «ویژی پیرات» را در سراسر کشور به عالیترین سطح خود یعنی «اضطرار تروریسم» افزایش داده است. «ویژی پیرات» یک طرح امنیتی هشدار، پیشگیری و محافظت در فرانسه است که زیر نظر نخست وزیر قرار دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=90118 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x