جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مهدوی کیا و آزادی زندانی؛ بحران زوال عقل فوتبالیست‌هاست؛ پنچری اینتر و ناپلی

نازک بین: کمیته برگزاری بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو از استخدام ۲۰۰ متخصص حوزه امنیت فناوری اطلاعات (آی تی) و هکینگ برای مقابله با حملات سایبری خبر داد. این افراد که از متخصصین برتر فناوری اطلاعات و اینترنت محسوب می‌شوند بعنوان هکرهای اخلاق‌مدار با کمیته برگزاری بازی‌های همکاری می‌کنند تا در صورت بروز حملات سایبری با آنها مقابله شود. مهندسان تحت دوره آموزش‌های حرفه‌ای و عملیاتی ضد خرابکاری قرار گرفته‌اند و مسئولیت تجهیز و پشتیبانی زیرساخت‌ها و تمهیدات برگزاری مراسم در بازی‌های المپیک را بر عهده دارند. با توجه به پخش زنده مراسم توسط شبکه‌های مختلف بین‌المللی و نگرانی ایجاد اختلال در روند معمول برگزاری رویداد، مسئولان کمیته برگزاری توکیو ۲۰۲۰ را وادار به احراز آمادگی‌های لازم در این خصوص کرده است. ژاپن در آگوست سال ۲۰۲۰اعلام کرد اقداماتی برای حفاظت از بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو در نظر گرفته است. این اقدامات پس از آن علنی شده که آمریکا و انگلیس، هکرهای روسیه را به دست داشتن در حملات سایبری به بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ متهم کردند. آمریکا ۶ نیروی واحد اطلاعات ارتش روسیه را نیز به همین خاطر تحریم کرده است و روسیه این اتهامات را رد  کرد. کابینه دولت ژاپن هم  اعلام کرد: ما نمی‌توانیم چشمان خود را به روی حملات سایبری که دمکراسی و امنیت را تهدید می‌کند ببندیم؛ اقداماتی را برای جلوگیری از هرگونه حمله مجازی به بازی‌های المپیک و پاراالمپیک ۲۰۲۱ به کار خواهیم بست.

آزادی یک زندانی

اولین زندانی جرایم غیرعمد در کمپین کیلومتری برای آزادی که از سوی مهدوی کیا در فضای مجازی به راه افتاده است، آزاد می شود. وی با انتشار ویدیویی در اینستاگرام شخصی خود، از آزاد شدن اولین زندانی جرایم غیر عمد خبر داد. مهدی مهدوی کیا در سومین روز کمپین گفت: درود به همه دوستان و عزیزانی که ما را در کمپین کیلومتری برای آزادی همراهی می کنند. یاری و همکاری شما بسیار قشنگ بود. طی دو روز ۲۰۰۰ کیلومتر را رد کردیم و کارهای اداری آزادی اولین زندانی را انجام دادیم. اگر همه چیز خوب پیش برود، با همت شما و همه دوستان این زندانی در دو روز آینده آزاد می شود.

دغدغه‌های فرگوسن برای نجات فوتبال

سرالکس فرگوسن در آستانه سال جدید میلادی هفتادونهمین سالروز تولدش را هم جشن گرفت. اکنون نزدیک به ۸ سال از زمانی که او بازنشسته شد می‌گذرد اما این مرد اسکاتلندی ذره‌ای از توجه و علاقه‌اش به فوتبال که در روزهای تاریخ‌سازی‌اش در منچستریونایتد داشت را از دست نداده است. این روزها هم فوتبال با مسائلی روبرو است، که ذهن فرگوسن را نیز درگیر کرده است. یکی از مهم‌ترین آنها بحران افزایش زوال عقل در میان فوتبالیست‌هاست که اخیراً تحقیقات در مورد این موضوع نتایج نگران‌کننده‌ای داشته است. معضل نگران‌کننده دیگر که جذابیت فوتبال را نشانه گرفته، استفاده از کمک داور ویدئویی (VAR) است که در انگلیس بیش از هر جای دیگری جنجال‌ساز بوده است.

سرمربی افسانه‌ای باشگاه منچستریونایتد می‌گوید این وظیفه او و رسالت فوتبال است که کاری برای برطرف کردن معضلات این روزهای این رشته انجام دهند.

فرگوسن گفت: «این یک فاجعه جهنمی است. من بازی هفته قبل لیدز و برنلی را تماشا کردم. گل برنلی مردود اعلام شد در حالی که بازیکن خود این تیم بود که از سوی دروازه‌بان حریف مورد خطا واقع شد. باورنکردنی بود.»

برای فرگوسن اما معضل نگران‌کننده‌تر کشف سرنخ‌هایی در مورد ارتباط افزایش احتمال ابتلا به زوال عقل و فوتبال بازی کردن است.

اینکه فرگوسن خودش بخواهد آستین‌ها را بالا بزند و کاری انجام دهد قابل درک است. تیم محبوب او منچستریونایتد هم از آثار مخرب بحران زوال عقل در امان نبوده است.

پس از مرگ نابی استایلز در ماه اکتبر سال گذشته، خانواده او مغزش را وقف انجام مطالعات و تحقیقات پزشکی کرده و آن را در اختیار دکتر ویلی استوارت قرار دادند؛ کسی که مطالعات ادامه‌دارش در دانشگاه گلاسکوی اسکاتلند تا همین الان هم نتایج هشدار‌دهنده‌ای درباره افزایش خطرات تهدیدکننده سلامت فوتبالیست‌ها داشته است. این نتایج هم دکتر استوارت، هم جان فرزند استایلز را به این یقین رسانده است که ضربات سر مسبب آغاز زوال عقل پدرش شده بود.

در اواخر سال گذشته بود که اعلام شد سربابی چارلتون هم به این بیماری مبتلا شده است. چندی پیش هم یکی از پایه‌های اصلی دفاع فرگوسن، گری پالیستر به دیلی میل گفت که نگرانی‌های خاص خودش را درباره ابتلا به این بیماری دارد و اینکه در تمام طول دوران بازی‌اش با بیماری میگرن دست و پنجه نرم می‌کرد.

فرگوسن گفت: «این معضل فوتبال را در بر گرفته است. جف آستل، مارتین پیترز، ری ویلسون و یونایتد هم با بازیکنانی مانند نابی و بیل فولکس از این آسیب در امان نبوده‌اند. خیلی غم‌انگیز است. بابی چارلتون هم مدتی است که اوضاع و احوال خوبی ندارد. با فوت نابی و معایناتی که روی بابی صورت گرفت، درهایی باز شده است. آمارها قابل توجه هستند. باید آگاهی‌بخشی صورت بگیرد. من نمی‌دانم اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای دارد چه کار می‌کند اما اتحادیه مربیان لیگ نگران است و عملکرد ریچارد بیوان (مدیر اجرایی) تا الان در این مورد عالی بوده است.»فرگوسن خود در دوران بازی‌اش یک مهاجم ششدانگ بود که بیش از همه به توانایی‌ گلزنی‌اش با ضربات سر در تیم‌هایی مانند رنجرز، دانفرملاین و فالکرک معروف بود. او حالا متوجه شده است که آن ضربات چه خطراتی برای او داشته است. او گفت: «آن توپ‌های چرمی، وقتی خیس می‌شدند و آب داخل‌شان می‌رفت، مثل این بود که داری به یک گلوله توپ جنگی سر می‌زنی. واقعاً سنگین بودند. من کلی با سرم به توپ ضربه زدم اما خدا را شکر توپ هنوز به من ضربه نزده است. با این حال باید دید چه کاری می‌توانیم برای کمک به فوتبالیست‌ها انجام دهیم. وظیفه فوتبال است که این موضوع را مدنظر داشته باشد. افرادی مانند من که زندگی‌شان را مدیون فوتبال هستند، باید ببینند آیا راهی هست که بتوانیم این مشکل را حل کنیم.»

منبع ESPN

پنچری اینتر

در روزی که نمایندگان شهر رم رقبای خود را شکست دادند، سامپدوریا بعد از هشت برد پیاپی، اینتر را شکست داد و فرصت صدرنشینی را از این تیم گرفت. به گزارش ایرنا، هفته شانزدهم رقابت های سری آ ایتالیا با برگزاری هفت دیدار به صورت همزمان پیگیری شد. در مهمترین بازی ها اینتر شکست خورد و رم، لاتزیو و آتالانتا رقبای خود را شکست دادند.اینترمیلان در خانه سامپدوریا به میدان رفت و بازی را با نتیجه ۲ بر یک باخت تا دومین باخت این فصل را در حالی تجربه کند که هشت دیدار اخیرش را در سری آ برده بود. آنتونیا کاندروا و کیتا بالده در دقایق ۲۳ و ۳۸ برای سامپدوریا و استفان دی فرای (۶۵) برای اینتر موفق به گلزنی شدند. هر ۲ گلزن سامپدوریا بازیکنان پیشین اینتر به حساب می آیند و حالا علیه تیم سابقشان کار کردند. حالا شاگردان کونته فرصت حضور در صدر را از دست دادند و با ۳۶ امتیاز در رده دوم ماندند. تیم تحت هدایت کلودیو رانیری نیز با ۲۰ امتیاز در رده یازدهم جای گرفت.رم در خانه کروتونه با نتیجه سه بر یک پیروز شد و با ۳۳ امتیاز به رده سوم صعود کرد. کروتونه هم با ۹ امتیاز قعرنشین ماند. بورخا مایورال در دقایق ۸ و ۲۹ و هنریک میخیتاریان در دقیقه ۳۵ برای جالوروسی موفق به گلزنی شدند. ولادیمیر گولمیک نیز تنها گل تیم کروتونه را در دقیقه ۷۱ وارد دروازه جالوروسی کرد. لاتزیو در ورزشگاه المپیکو با گل های فیلیپه کایسیدو (۵) و چیرو ایموبیله (۷۵) از سد فیورنتینا گذشت. تک گل ویولا به وسیله دوشان ولاهوویچ در دقیقه ۸۶ از روی نقطه پنالتی زده شد. تیم سیمونه اینزاگی با ۲۵ امتیاز هشتم است و فیورنتینا با ۱۵ امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار دارد. آتالانتا هم با حساب سه بر صفر از سد پارما گذشت. لوییز موریل، دووان زاپاتا و روبین گوسنس در دقایق ۱۵، ۴۸ و ۶۱ گلزنی کردند. تیم برگامویی با ۲۸ امتیاز ششم است و پارما با ۱۲ امتیاز در رده هفدهم جای دارد.

ناپولی ۲ بر ۱ مغلوب اسپتزیا شد

اسپتزیا در حالیکه تا دقیقه ۶۸ از میزبان خود ناپولی عقب بود، با گل انزولا به بازی برگشت، اما اخراج دقیقه ۷۷ اسماعیلی شانس این تیم را در ادامه مسابقه کم کرد، با این وجود، پوبگا در دقیقه ۸۱ گل دوم تیمش را به ثمر رساند، تا شاگردان ۱۰ نفره وینچنزو ایتالیانو در استادیوم دیگو آرماندو مارادونای شهر ناپل به سه امتیاز شیرین دست یابند. ناپولی در حالیکه فرصت داشت با کسب سه امتیاز خانگی مقابل تیم پایین جدولی اسپتزیا به رتبه چهارم جدول رده بندی صعود کند و با یک بازی کمتر، در فاصله ۶ امتیازی میلان صدرنشین قرار گیرد، شکست بدموقعی متحمل شد تا با ۲۸ امتیاز در جایگاه پنجم جدول باقی بماند. اسپتزیا نیز با این برد از منطقه سقوط فرار کرد و با ۱۴ امتیاز به رتبه شانزدهم جدول صعود کرد.

روزنامه های انگلیس و اسپانیا

روزنامه «میرور»، هم با انتشار عکسی از شادی گل سون هیونگ مین، ستاره کره‎ای تاتنهام نوشته: «ما در راه ومبلی هستیم، به همراه سون». این روزنامه، در خبری دیگر، مدعی شده که مسعوت اوزیل، ستاره آلمانی آرسنال، مشغول مذاکره با تیم دی سی یونایتد آمریکا است. اوزیل این روزها به یک بازیکن نیمکت‌نشین در آرسنال تبدیل شده است و همین موضوع باعث شده تا به فکر جدایی از توپچی‌های لندن بیفتد. چندی پیش شایعه مذاکره این بازیکن با فنرباغچه به گوش می‌رسید.

روزنامه استار به درگذشت کالین بل، اسطوره باشگاه منچسترسیتی، اشاره و بیانیه این باشگاه را منتشر کرده است. در بیانیه باشگاه سیتی آمده است: «کالین پس از تحمل یک بیماری کوتاه و غیرمرتبط با بیماری کرونا، در سن ۷۴ سالگی درگذشت. رئیس باشگاه، منچسترسیتی هم درباره این بازیکن فوتبال، نوشته: «از کالین بل همیشه به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان منچسترسیتی یاد می شود. خبر درگذشت او همه را شوکه کرد. خانواده باشگاه منچسترسیتی، تحت تأثیر این اتفاق ناگوار هستند.»

روزنامه «مارکا»، چاپ اسپانیا، با انتشار عکسی از سرخیو راموس، کاپیتان رئال مادرید، نوشته: «تنش‌ها بالا گرفت». این روزنامه در ادامه گزارشی از وضعیت مذاکرات راموس و رئال مادرید داشته است. مارکا در این گزارش نوشته: «رئال مادرید و سرخیو راموس یکدیگر را درک نمی کنند. کاپیتان راموس و فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه، با یکدیگر توافق ندارند و در مسیرهای مختلفی پیش می‌روند. جلسه ای که فلورنتینو پرز و راموس شنبه گذشته برگزار کردند بدون هیچ توافقی به پایان رسید. جلسه‌ای که رو در رو و پیش از بازی با سلتاویگو، در والدبباس برگزار شد.» بر اساس گزارش «مارکا»، «رئال مادرید، قراردادی یک ساله با همان مبلغی که راموس در این فصل دریافت می‌کند و بالاتر از دوازده میلیون یورو ذکر شده به راموس پیشنهاد داده است. ضمن اینکه، از این مبلغ ۱۰ درصد، به خاطر شیوع ویروس کرونا و تعیین دستمزد کارکنان باشگاه کسر می‌شود. اما راموس قراردادی ۲ ساله می‌خواهد و علاقه‌ای هم به کاهش حقوق ندارد. این گونه که از شرایط پیدا است، قراداد کاپیتان تمدید نمی‌شود و حالا او یک بازیکن آزاد است و می تواند با هر باشگاهی که می‌خواهد قرارداد امضا کند. موضوعی که چندان باب میل زیدان، مربی فرانسوی رئال مادرید نیست.»

«as»، دیگر روزنامه اسپانیایی هم نگاهی داشته به وضعیت راموس در رئال مادرید. اما خبر اصلی این روزنامه ورزشکاران موفق اسپانیا در المپیک است. این روزنامه عکسی از سائول کراویتو و میریا بلمونته، دو ورزشکار قایقرانی و شنای اسپانیا را در صفحه اول خودش منتشر  و تیتر «پادشاهان المپیک» را برای آن انتخاب کرده است.

ادعای سعودی ها؛ عربستان میزبان چند بازی از جام جهانی ۲۰۲۲

روزنامه عربستانی مدعی شد که بعضی از بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی این کشور برگزار خواهد شد. جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا به عربستان سفر کرده است.بعضی از رسانه های عربستانی از جمله سعودی اسپورت مدعی شدند که اینفانتینو به مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان وعده داده است که بازی های مرحله گروهی یکی از گروه های شرکت کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی عربستان برگزار شود.هنوز فیفا و قطر به عنوان میزبان جام جهانی واکنشی به این موضوع نداشته اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=100028 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x