شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهسا رکورد زد؛ نیمار آدیداس را به پوما فروخت؛ بشار رسن؛ بازیکنی با سایز اروپائی

نازک بین: یکشنبه شب دو تیم لیورپول و چلسی در هفته دوم لیگ جزیره به میزبانی چلسی و در استمفوردبریج به مصاف هم می‌روند؛ دیداری که برای شاگردان کلوپ و لمپارد از اهمیت زیادی برخوردار است. دو تیم تلاش می کنند تا در هفته دوم بتوانند دومین پیروزی در فصل جدید لیگ را جشن بگیرند. چلسی و لیورپول تاکنون ۱۸۶ بار برابر هم قرار گرفتند که سهم سرخ های آنفیلد ۸۱ پیروزی و چلسی ۶۴ برد بوده است و در ۴۱ دیدار هم کار به تساوی کشیده شده است. در ۱۰ تقابل آخر این دو تیم ۴ برد نصیب لیورپول شده است، ۳ بازی را‌ چلسی برده است و ۳ بار هم دو تیم به تساوی رضایت دادند که نشان از نزدیک بودن نتایج دو تیم دارد. چلسی در ۱۰ بازی آخر خود در لیگ ۷ برد و ۳ باخت کسب کرده است و توانسته است ۲۱ بار گلزنی کند و ۱۵ بار هم دروازه خودش را باز شده دیده اما در سمت دیگر لیورپول ۶ پیروزی، ۲ باخت و ۲ تساوی در ۱۰ بازی آخر خودش در لیگ به دست آورد. ۲۳ بار دروازه رقبا را باز کرده ۱۶ گل هم دریافت کرده.

بارسلونا در جام دوستانه خوان گمپر، میزبان الچه بود. بارسلونا در دیداری دوستانه و در چارچوب جام خوان گمپر، در نیوکمپ به مصاف تیم الچه رفت که در نهایت تیم میزبان با نتیجه ۱-۰ پیروز این دیدار شد. این دیدار آخرین بازی دوستانه پیش فصل بارسلونا بود. در آلمان و دیدارهای روز دوم بوندسلیگا، زنبورها فرصت یافتند تا از کندوهای خود بیرون بیآیند و سه بار حریف خود را نیش بزنند. در انگلیس لیدز که در نخستین بازی لیورپول را به زحمت انداخته بود و بازی فوق العاده ای برابر قهرمان فصل بیش انجام داد، در دومین دیدار خود برابر تیم فولهام به پیروزی رسید و هر دو تیم دیدار جذاب و فوق العاده را پشت سرگذاشتند که حاصل آن نتیجه چهار بر سه بنفع لیدز بود. در مهمترین بازی الیگ نگلیس، منچستر یونایتد میزبان کریستال پالاس بود. سرخ پوشان منچستری نشان دادند که در هافبک و دفاع با مشکل روبرو هستند. تیم کریستال پالاس که از چند بازیکن تکنیکی و فیزیکی تنومند برخوردار است موفق شد سه بر یک شیاطین سرخ را در خانه اش شکست دهد. گزارش چند دیدار برگزار شده در ادامه می خوانیم:

در ادامه بازی‌های هفته اول بوندس‌لیگای آلمان، تیم فوتبال بوروسیا دورتموند در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک به مصاف تیم بوروسیا مونشن‌گلادباخ رفت و موفق شد میهمانش را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد. گل نخست این بازی را جووانی رینا در دقیقه ۳۵ به ثمر رساند و پس از او ارلینگ هالند دو بار در دقایق ۵۴ (پنالتی) و ۷۷ گلزنی کرد تا زردپوشان وستفالن هم همچون رقیب دیرینه خود بایرن مونیخ، فصل جدید را با کسب یک پیروزی قاطع آغاز کنند. هفته نخست بوندس‌لیگا یکشنبه با انجام دو بازی به پایان می‌رسد که در نخستین آنها از ساعت ۱۸ به وقت تهران لایپزیگ میزبان ماینتس خواهد بود و در بازی دوم از ساعت ۲۰:۳۰ ولفسبورگ از بایرلورکوزن پذیرایی خواهد کرد.

شیاطین سرخ فصل جدید لیگ برتر فوتبال انگلیس را با قبول شکست خانگی مقابل کریستال پالاس در هفته دوم این رقابت‌ها آغاز کردند. در ادامه دیدارهای هفته دوم لیگ برتر فوتبال انگلیس، تیم فوتبال منچستریونایتد در ورزشگاه اولدرترافورد میزبان تیم کریستال پالاس بود و این بازی با نتیجه ۳ بر یک به میهمان خود واگذار کرد. شیاطین سرخ که به دلیل شرکت در لیگ اروپا، در هفته نخست فصل جدید لیگ برتر جزیره استراحت کردند، خیلی زود گل اول را دریافت کردند. دروازه‌ این تیم در دقیقه هفتم مسابقه توسط آندروس تاون‌سند باز شد. تلاش‌ مردان اولگنار سولسشایر برای جبران گل خورده و فرار از شکست نه تنها نتیجه نداشت بلکه آنها در دقیقه ۷۴ گل دوم را هم دریافت کردند. این گل توسط ویلفرد زاها در دقیقه ۷۴ از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، پنالتی که حاصل خطای هند ویکتور لیندلف مدافع من‌یونایتد در محوطه جریمه بود. تنها ۷ دقیقه پس از این گل دُنی فن‌دبیک، هافبک هلندی که به تازگی از آژاکس به شیاطین سرخ پیوسته و اولین بازی‌ رسمی‌اش را برای این تیم انجام می‌داد، یکی از گل‌های خورده را جبران کرد اما گلزنی دوباره زاها در دقیقه ۸۵ منچستریونایتد را از فرار از شکست خانگی مأیوس کرد.با این نتیجه اولین باخت فصل شیاطین سرخ و دومین برد تیم کریستال پالاس به ثبت برسید تا این تیم با ۶ امتیاز در رده دوم جدول قرار بگیرد.

در دومین بازی از هفته دوم لیگ برتر انگلیس، تیم فوتبال لیدزیونایتد در ورزشگاه الندرود میزبان فولام دیگر تیم تازه صعود کرده به بالاترین سطح از فوتبال باشگاه جزیره بود که این بازی با پیروزی ۴ بر ۳ شاگردان مارچلو بیلسا خاتمه یافت.هلدر کاستا دو بار در دقایق ۵ و ۵۷، ماتوژ کلیچ در دقیقه ۴۱ از روی نقطه پنالتی و پاتریک بمفورد در دقیقه ۵۰ برای لیدزیونایتد گلزنی کردند و الکساندر میتروویچ دو بار در دقایق ۳۴ و ۶۷ از روی نقطه پنالتی و بابی رِید در دقیقه ۶۲ گل‌های فولام را به ثمر رساندند.با این نتیجه اولین پیروزی لیدزیونایتد پس از شکست هفته گذشته مقابل لیورپول رقم خورد. فولام اما دومین باخت خود را در این فصل متحمل شد

از قصه های روز المپیک توکیو

دولت ژاپن تصمیم گرفته است تا با راه‌اندازی یک سامانه، ورزشکارانی را که در المپیک و پارالمپیک به تعویق افتاده سال آتی شرکت می‌کنند، از محدودیت‌های ورود و خروج فعلی ناشی از پاندمی کرونا که برای ۱۵۹ کشور وضع شده است، معاف کند. براین اساس از ورزشکاران انتظار می‌رود تا در فاصله ۷۲ ساعت پیش از ترک کشور خود، وضعیت سلامت خود را بررسی کرده و نتیجه آزمایش منفی کرونای خود را دریافت کنند. آنها به محض ورود به ژاپن دوباره تست کرونا داده و پس از رسیدن به این کشور، رفت و آمدهای آنان به طور مداوم مورد نظارت قرار گرفته و محدود خواهد بود. انتظار می‌رود کمیته سازماندهی المپیک توکیو و دولت این کلان شهر در نشست روز چهارشنبه خود در خصوص راه‌اندازی این سیستم به توافق برسند. ژاپن پس از اعمال محدودیت‌های سنگین در خصوص پذیرش اتباع خارجی در واکنش به پاندمی، رفته رفته در حال تسهیل شرایط برای مسافرانی است که از چند کشور خارجی برای کار به این ژاپن سفر می‌کنند. دولت ژاپن بدنبال سیستمی مشابه برای اعمال در خصوص ورزشکاران در تابستان سال آتی است. ورزشکاران قادر خواهند بود تا در مدت ۱۴ روز قرنطینه خود پس از ورود به ژاپن، تمرین یا رقابت کنند اما تحرکات آنان به تاسیسات و ورزشگاه‌های تعیین شده برای تمرین و رقابت محدود خواهد بود. در حالیکه آنان اساسا مجاز به استفاده از وسایل نقلیه عمومی نخواهند بود، می‌توانند در صورت لزوم از پروازهای تجاری یا قطارهای سریع‌السیر استفاده کنند به شرط اینکه با پیروی از برخی اقدامات پیشگیرانه تماس خود را با عموم مردم محدود کنند.

بشار رسن، بازیکنی با سایز اروپائی، شاغل در تیم ایرانی

کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از پیروزی پرسپولیس برابر التعاون در دیدار شب گذشته، در گفت‌وگویی با «بشار رسن» از هافبک عراقی قرمزپوشان تمجید کرد. هافبک عراقی سرخپوشان ایران با به ثمر رساندن تک گل بازی از روی نقطه پنالتی، قهرمان شبی بود که در پایان آن تیم ایرانی با هفت امتیاز صدرنشین گروه سوم رقابت‌ها شد. باتوجه به شکست چهار بر ۲ الهلال برابر شارجه امارات، هنوز برای تمام تیم‌ها در این گروه فرصت و شانس صعود وجود دارد. در گفت‌وگوی منتشر شده از رسن در تارنمای کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) آمده است:

التعاون را با حضور فیزیکی خود غافلگیر کردیم؛ موضوعی که امتیاز و برتری ما نسبت به آنها محسوب می‌شد. همچنین از ضدحملات خیلی خوب استفاده کردیم و در عین حال در کارهای دفاعی منظم بودیم. وی افرود: زمانی که به دوحه آمدیم، هدف ما این بود که از ۲ بازی نخست ۶ امتیاز بگیریم و این کاری بود که کردیم. حالا شرایط هیچکدام از تیم‌ها در گروه امن نیست به ویژه با شکست الدحیل. پرسپولیس دوشنبه هفته جاری برابر الدحیل قرار خواهد گرفت و انتظار می‌رود جدال سختی در انتظار رسن باشد به ویژه با توجه به این که قهرمان قطر پس از شکست برابر شارجه برای بازگشت بسیار مصمم است. رسن ادامه داد: حالا باید روی بازی با الدحیل تمرکز کنیم. بازی دشواری در انتظار ما است به ویژه بعد از شکست آنان و این که آنها در خانه خود بازی می‌کنند. به هواداران قول می‌دهم که در ۲ دیدار بعدی نتایج خوب و رضایت‌بخشی خواهیم گرفت زیرا هدف ما صدرنشینی گروه است. حسن کادش مدافع التعاون عربستان اذعان داشت که تیم سعودی پس از گل رسن موفق به بازگشت نشده است. وی در این باره گفت: گل زودهنگامی که در اوایل نیمه دوم دریافت کردیم، نقشه بازی ما را بهم ریخت؛ انتظار آن گل را نداشتیم و موفق نشدیم گل تساوی را زده و از بازی امتیاز بگیریم. آن دیدار تمام شده و هدف ما یک بازگشت خوب است. بخت‌های ما در حال حاضر پیچیده شده است اما مادامی که شانس داریم، تا لحظه آخر خواهیم جنگید.

اینفانتینو: احتمالا جام‌جهانی باشگاه‌ها برگزار نمی‌شود، نگران انتخابی جام ‌جهانی‌ام

رئیس فدراسیون فوتبال فیفا نگرانی خود را بابت انتخابی جام جهانی ابراز و اعلام کرد به احتمال زیاد امسال جام جهانی باشگاه ها برگزار نمی شود. به نقل از رویترز، جیانی اینفانتینو رئیس فیفا اعلام کرد بعید است جام جهانی باشگاه ها طبق برنامه ریزی انجام شده در ماه دسامبر برگزار شود. قرار بود این مسابقات  برای دومین سال متوالی توسط قطر در چارچوب آماده سازی این کشور حوزه خلیج فارس برگزار شود.

اینفانتینو گفت: “برخی کنفدراسیون ها احتمالاً لیگ قهرمانان خود را تا ماه دسامبر به پایان نمی رسانند. به همین خاطر بعید است این رویداد همانطور که در ابتدا برنامه ریزی شده بود در دسامبر سال جاری برگزار شود. اما ما در حال بحث و بررسی هستیم. باید ببینیم که آیا می‌توان آن را به جای پایان سال جاری در قطر، در آغاز سال (در سال ۲۰۲۱) برگزار کنیم یا خیر. ما مطمئناً می خواهیم ببینیم که آیا می توانیم اصلا این جام را برگزار کنیم یا خیر. تعویق یا برگزاری این رقابت ها را  با مشورت تمام کنفدراسیون ها و تمام باشگاه های شرکت کننده انجام خواهیم داد و سپس بهترین تصمیم را برای فوتبال خواهیم گرفت. این مسابقات با حضور شش قهرمان کنفدراسیون های مختلف به علاوه قهرمان داخلی کشور میزبان برگزار می شود. فقط بایرن مونیخ پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان یوفا در ماه گذشته تاکنون صعود خود را به این رقابت ها قطعی کرده است. جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا همچنین اعتراف کرد که به دلیل همه گیری ویروس کرونا نگران تأخیر در مسابقات مقدماتی جام جهانی فیفا ۲۰۲۲ قطر است. اوایل این ماه اعلام شد که مسابقات انتخابی فوتبال آمریکای مرکزی و کارائیب (CONCACAF) طبق برنامه ریزی های انجام شده در ماه های اکتبر و نوامبر برگزار نمی شود. قرار بود ۳۰ تیم ملی در دور اول شرکت کنند که هر کدام چهار مسابقه انجام دهند اما اکنون این روند تا مارس ۲۰۲۱ عقب مانده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین مقدماتی جام جهانی را که برای ماه های اکتبر و نوامبر برنامه ریزی شده بود به تعویق انداخت. مقدماتی آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۲ فیفا در قطر در حال حاضر در مرحله دوم است و ۴۰ کشور هنوز درگیر آن هستند. امروز پس از کنگره مجازی فیفا، اینفانتینو تأیید کرد که تأخیرها باعث نگرانی هیئت حاکمه فوتبال شده است. اینفانتینو پیشنهاد کرد که مسابقات انتخابی به جای مسابقات خانگی و خارج از خانه در صورت لزوم می تواند در یک مکان برگزار شود.

در انتقالی تاریخی؛ نیمار بازهم تیم عوض کرد

به گزارش رسانه ها، بعد از انتقال به پاری سن ژرمن حالا نیمار یک قرارداد تاریخی دیگر را به امضا رسانده است. در میان تمام شایعاتی که این روزها در دنیای فوتبال مطرح می‌شود شرکت آلمانی پوما از یک اتفاق رسمی و بزرگ رونمایی کرد؛ نیمار جونیور در سن ۲۸ سالگی و بعد از ۱۵ سال با کمپانی نایکی خداحافظی کرد و رسما همکاری خود را با یک برند معروف دیگر به نام پوما آغاز کرد. آغاز ارتباط بین فوق ستاره برزیلی و شرکت نایکی به سال ۲۰۰۵ برمی گشت؛ جایی که بعد از درخشش نیمار، آن ها این استعداد برجسته را نیز به لیست بازیکنان تحت اسپانسرینگ خود اضافه کردند. کمپانی پوما تا حدی برای امضای این قرارداد جدی بود که برای متقاعد کردن ستاره پاری سن ژرمن به منظور پایان دادن به قراردادش با نایکی که هنوز دو سال دیگر اعتبار داشت، پیشنهاد ۲۵ میلیون دلاری را به او ارائه داد. کمپانی پوما اسپانسر تیم ملی ایتالیا و باشگاه های معروف میلان و منچسترسیتی است. از ستاره های بزرگ فوتبال که پوما را تبلیغ می کنند، می توان به آنتوان گریزمان ستاره فرانسوی بارسا اشاره کرد اما از این پس نیمار بزرگترین فوتبالیستی است که با پوما همکاری خواهد کرد.

ثبت اولین پرواز ۴ متری تاریخ پرش با نیزه زنان ایران

مهسا میرزا طیبی برای اولین‌بار در تاریخ پرش با نیزه زنان ایران رکورد ۴ متر را ثبت کرد. به گزارش ایسنا، روز نخست از مرحله دوم مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش زنان  در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار شد. در جریان این مسابقات مهسا میرزا طیبی در ماده پرش با نیزه از مانع ۴ متری عبور کرد که اولین پرواز ۴ متری تاریخ پرش با نیزه زنان ایران محسوب می‌شود. رکورد پیشین این ماده با پرشی به ارتفاع ۳.۹۱ متر در اختیار خود میرزاطیبی بود که در مرحله اول قهرمانی باشگاه‌ها (۱۸ شهریور) به ثبت رسانده بود. این رکوردشکنی پس از تایید تست دوپینگ ثبت می‌شود. 

عکس روز، از دل خرابی‌ها

ایسنا- جنگ، چهره سوریه را تغییر داده است. خرابی خانه‌ها و خیابان‌ها رنگ و بوی زندگی را محو کرده اما هنوز آدم‌هایی هستند که نمی‌خواهند به راحتی شکست بخورند و امیدوارانه از دل خرابی‌ها در جست و جوی زندگی بیرون می‌آیند. Moaiwa atrash از تلاش جوانان سوری برای این جست و جو و هنگام پرداختن به ورزش پارکور در میان خرابی‌ها عکاسی کرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=47223 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x