جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

موافقت اتحادیه اروپا با تحریم ۲۰ مقام ارشد بلاروس

وزرای خارجه اتحادیه اروپا جمعه در نشستی در برلین با تحریم ۲۰ مقام ارشد بلاروس به اتهام تقلب در انتخابات و سرکوب مخالفان موافقت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، «توماس پتریچک» وزیر خارجه جمهوری چک به خبرنگاران گفت: ما به توافقی کلی در مورد ساختار تحریم‌ها و افرادی که باید در آن گنجانده شوند، رسیده‌ایم.
وی افزود که نهایی شدن ابعاد حقوقی این فهرست تحریمی، دستکم یک هفته دیگر به طول خواهد انجامید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا «الکساندر لوکاشنکو» رییس جمهوری بلاروس نیز در این فهرست قرار دارد، گفت: لوکاشنکو باید در این فهرست باشد.

«لیناس لینکویشیوس» وزیر خارجه لیتوانی نیز اظهار کرد که لوکاشنکو نیز باید تحریم شود اما فعلاً «به دلایل فنی» نباید در این فهرست باشد.

لیتوانی فهرستی شامل اسامی ۱۱۵ مقام بلاروس را برای تحریم کردن پیشنهاد داده است.

«سازمان امنیت و همکاری اروپا» در وین اتریش پیشنهاد داده است که میان دولت بلاروس و مخالفان میانجیگری کند.

«جوسپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پاسخ مشخصی درباره تحریم لوکاشنکو ارائه نکرد و گفت: تا زمانی که مسائل حقوقی تحریم‌ها حل نشده و به اجرا در نیامده است، نباید اطلاعاتی در این مورد منتشر کرد.

سه هفته از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری در بلاروس می‌گذرد. مخالفان لوکاشنکو مدعی‌اند که او در انتخابات تقلب کرده تا ماندن خود در قدرت را تضمین کند. اما لوکاشنکو با استناد به نتایج رسمی اعلام شده که از تصاحب بیش از ۸۰ درصد آرا از سوی وی حکایت دارد، شکست در انتخابات را رد کرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=44721 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x