جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

موفقیت چشمگیر حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات محلی این کشور

با پایان رای گیری در دو ایالت براندنبورگ و زاکسن (ساکسونی)، راستگرایان افراطی حزب آلترناتیو برای آلمان (AfD) در این دو ایالت کلیدی آلمان به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرده‌اند.

طبق نتایج اعلام شده، «آلترناتیو برای آلمان» در ایالت ساکسونی موفق به کسب ۲۷.۸ درصد آرا شده و بعد از دموکرات مسیحی‌ها به رهبری آنگلا مرکل (۳۲.۳ درصد) در جایگاه دوم قرار گرفته است. این بدین معناست که راستگرایان افراطی نسبت به انتخابات ۲۰۱۴ به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرده‌اند و آرا خود را بیش از صد درصد افزایش داده‌اند اما در مقابل حزب دموکرات مسیحی‌های آلمان ۷.۱ درصد آرای خود را نسبت به انتخاباتی قبلی از دست دادند.
همچنین حزب سبزها ۸.۶ درصد آرا را در این ایالت به دست آورد. حزب چپ آلمان نیز تنها ۱۰.۳ درصد آرا را در زاکسن کسب کرد و نسبت به انتخابات گذشته کاهش آرای بالایی داشت. حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز تنها ۷.۶ درصد آرا را کسب کرد.
به این ترتیب مجلس ایالتی زاکسن با ۴۵ نماینده حزب دموکرات مسیحی، ۳۰ نماینده حزب آلترناتیو برای آلمان، ۱۴ نماینده حزب چپ، ۱۱ نماینده حزب سبزها و ۱۱ نماینده سوسیال دموکرات تشکیل می‌شود.

در ایالت براندنبورگ هم راستگرایان افراطی «آلترناتیو برای آلمان» با کسب ۲۳.۷ درصد آرا بعد از سوسیال دموکرات‌ها با ۲۶.۱ درصد آرا موفق به کسب جایگاه دوم شده اند. آلترناتیو برای آلمان در این ایالت نسبت به انتخابات قبلی با افزایشی ۱۱.۵ درصدی آرا روبرو شده است و در مقابل سوسیال دموکرات‌ها ۵.۸ درصد آرای خود را به نسبت انتخابات قبلی از دست دادند.
حزب دموکرات مسیحی در این ایالت، ۱۵،۷ درصد آرا را به دست آورد و کاهش آرایش در این ایالت نسبت به انتخابات قبلی ۷.۳ درصد بوده است. حزب چپ در این انتخابات ۱۰٫۸ درصد آرا را به خود اختصاص داد.
با این نتایج مجلس ایالتی براندنبورگ با ۲۵ نماینده سوسیال دموکرات، ۲۳ نماینده آلترناتیو برای آلمان، ۱۵ نماینده دموکرات مسیحی تشکیل می‌شود.
ایالت تورینگیای آلمان نیز قرار است در ماه اکتبر (یک ماه دیگر) انتخابات محلی را برگزار کند. طبق نظرسنجی‌ها در این ایالت نیز حزب آلترناتیو برای آلمان با افزایش قابل توجه محبوبیت روبرو شده است.

فروپاشی ائتلاف بین سوسیال دموکرات‌های آلمان و حزب دموکرات مسیحی می‌تواند این کشور را به سمت یک انتخابات زودهنگام هدایت کند که نتیجه آن ایجاد یک دولت اقلیت می‌شود.
پیش از برگزاری انتخابات روز گذشته، مسائل اقتصادی و اجتماعی که آلمان را پس از یکپارچگی در سال ۱۹۹۰ دچار شکاف کرده است با شدت بیشتری طرح شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=1611 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x