جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

«می خواهم صدایم شنیده شود.» – فیلم مستند “آواز زنان ایران”

این فیلم شرایط زنانی را نشان می‌دهد که با وجود همه محدودیت‌ها و نابه سامانی‌ها از امیدشان دست نکشیدند و به آرزویشان که خواندن است، ادامه دادند. در این مستند ۷۵ دقیقه‌ای بیش از ۲۰ خواننده زن از شهرهای مختلف ایران حضور دارند.

“آواز زنان ایران” فیلمی از آندریاس روخول ، یلدا یزدانی و سباستین لایتنر، یک مستند بلند درباره خوانندگان زن داخل ایران و زندگی روزمره شان و بزرگ ترین آرزو آنهاست: «می خواهم صدایم شنیده شود.»

فیلم مستند “آواز زنان ایران” روز شنبه هشتم آذر (۲۸ نوامبر) به صورت آنلاین و رایگان اکران شد. این فیلم داستان زندگی برخی از خوانندگان زن ایرانی است که از تجربیاتشان می‌گویند.

سازندگان فیلم می گویند: ما قول داده بودیم مستند خود را در سال ۲۰۲۰ به نمایش عمومی بگذاریم ولی به دلیل وضع ناشی از همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان، نمایش فیلم ما هم مانند بسیاری از فیلم های دیگر، در جشنواره ی فیلم قابل اکران عمومی نیست و به همین دلیل تصمیم گرفتیم این فیلم را به صورت آنلاین در دسترس عموم بگذاریم.

یلدا یزدانی در گفتگو با “دویچه وله” با اشاره به اینکه دست اندرکاران فیلم مایل بودند حتما فیلم در سال ۲۰۲۰ اکران شود، می‌گوید: «سال ۲۰۲۰ سال سختی برای همه به خصوص برای هنرمندان بود. با اکران این فیلم قصد داریم، پیام مثبت و پرامیدی به دنیا بدهیم. این فیلم شرایط زنانی را نشان می‌دهد که با وجود همه محدودیت‌ها و نابه سامانی‌ها از امیدشان دست نکشیدند و به آرزویشان که خواندن است، ادامه دادند. دوست داشتیم حالا که پیام این فیلم، امید داشتن و دست نکشیدن از آرزوهاست، آن را در این سال سخت حتما اکران کنیم و این پیام را به گوش جهان برسانیم که با وجود کرونا همچنان زندگی متوفق نشده و باید با امید ادامه داد.»

در این مستند ۷۵ دقیقه‌ای بیش از ۲۰ خواننده زن از شهرهای مختلف ایران حضور دارند. معصومه گرگین پور، مینا دریس، جمیله امانیان، ثمین قربانی، محیا حامدی، هاله سیفی زاده، شادی بهیار، ملیحه مرادی، زهره قلی پور، ژیوار شیخ الاسلامی، مائده طباطبائی، سحر زیبایی، عاطفه مقیمی، آوا آرمان فر، یارا دانشور، بهناز معمار، سحر لطفی، شفق رحمانی ، نازیلا بابایی، نازی حمزه لو، بهاره میرزاآقا، رکسانا صرافی در این مستند موسیقایی از آرزوها و رویاهای شان سخن می گویند.

https://akhbar-rooz.com/?p=95259 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x