چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نادیا ندیم افغانی با زدن ۷ گل غوغا کرد؛ تیم شانگهای با لباس فضائی در دوحه

نازک بین: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مسابقات منطقه شرق همانند غرب به میزبانی کشور قطر برگزار می‌شود و تدابیر شدید بهداشتی و امنیتی برای تیم‌ها در نظر گرفته شده است. تیم فوتبال شانگهای چین نیز برای شرکت در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا دیروز وارد دوحه قطر شد. بهنگام ورود بازیکنان این تیم به سالن خروجی، ناگهان حاضران در فرودگاه با مسافرانی شبیه فضانوردان برخورد کردند که فرودگاه را تحت تاثیر خود قرار داد.

نکته قابل توجه و اشاره پس از ورود تیم شانگهای با محافظت و پوشش همه جانبه لباسهای ایمنی شبیه فضانوردان علامت پیروزی هم نشان می دادند! همین موضوع واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته و منتقدین معتقدند چین دارای امکانات و تجهیزات کافی و پیشرفته است و مردم اش را در برابر این ویروس بیمه و حفاظت کرده، درحالی که جدای از مردم عادی، ورزشکاران بسیاری از کشور ها از داشتن چنین تجهیزات و امکاناتی برای حفاظت در برابر این ویروس محروم هستند. چین در این مرحله از بازی ها ۴ نماینده دارد. که دو تیم آن مربوط به شهر شانگهای است. این دو تیم عبارتند از شانگهای شنهوا و شانگهای SIPG که در گروه های E و H حضور دارند. بازی های این منطقه از روز ۲۹ آبان آغاز می شود.

انریکه متوجه اخراج بازیکن حریف نشده بود!

سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا پس از پایان بازی متوجه ۱۰ نفره شدن سوییس شد. به نقل از موندو دپورتیوو، تیم ملی اسپانیا شنبه شب در لیگ ملت‌های اروپا برابر سوییس یک بر یک مساوی کرد. پس از بازی لوییس انریکه در نشست خبری حاضر شد تا به سوال‌های خبرنگاران پاسخ دهد که اتفاق عجیبی در این زمان رخ داد. سرمربی اسپانیا نمی‌دانست سوییس به خاطر اخراج الودی ۱۷ دقیقه با یک بازیکن کم‌تر بازی کرده است. مدافع سوییسی به دلیل خطای روی آلوارو موراتا در دقیقه ۷۸ کارت زرد دوم را دریافت کرد و مجبور شد زمین را ترک کند اما سرمربی لاروخا در نشست خبری متوجه شد که این اتفاق رخ داده است. زمانی که خبرنگار به انریکه گفت: “تا هنگام اخراج کار برای اسپانیا سخت شده بود” سرمربی اسپانیا با تعجب به سمت مدیر برنامه تیم ملی نگاه کرد و از او پرسید: “اخراج؟” کسی نمی‌داند انریکه چرا متوجه این اتقاق نشده است شاید به خاطر هیجان دقایق پایانی بود یا مشغول راهنمایی یک بازیکن بود در هر صورت سرمربی اسپانیایی باعث تعجب همه شد.

نادیا تدیم دختر افغان با ۷ گل غوغا کرد

به نقل از  اسپوتنیک، در آخرین دیدار هفته هشتم رقابت های لیگ برتر فوتبال زنان فرانسه، تیم پاری سن ژرمن با درخشش هافبک افغان الاصل خود موفق به شکست جی پسو ۹۲ با نتیجه سنگین ۱۴ بر ۰ شد. نادیا ندیم که شماره ۱۰ این تیم را بر تن می کند شب گذشته با حضور ۹۰ دقیقه ای در ترکیب تیمش ۷ گل زد و یک پاس گل را بنام خود ثبت کرد تا عملکرد خیره کننده ای داشته باشد. این بازیکن که سابقه پوشیدن پیراهن تیم منچسترسیتی را نیز در کارنامه دارد، ۶ بار در این فصل برای تیمش به میدان رفته  است. نادیا ۳۲ ساله است و برای تیم ملی دانمارک بازی می کند. پاری سن ژرمن با پیروزی پرگل دیشب ۲۲ امتیازی شد و در رده دوم جدول باقی ماند. این تیم برای صدرنشینی دو امتیاز از لیون تیم اول جدول کم دارد. سایت بلیچر ریپورت در صفحه فیس بوکش به تمجید از نادیا ندیم پرداخته است.

چگونه اسپیریتو سانتو کاشف بزرگترین ایجنت جهان شد؟

آرمن ساروخانیان -ایران: حدود ۲۵ سال پیش، در کلوب شبانه‌ای در شهر ساحلی کامینیا در شمال پرتغال، ژرژ مندز به یک ایجنت فوتبال تبدیل شد. او فقط با تکیه بر جذبه ذاتی و سابقه‌اش در فوتبال نیمه‌حرفه‌ای تصمیم گرفت دوستش، نونو اسپیریتو سانتو را که یک دروازه‌بان بود، همراهی کند. این ملاقات مسیر زندگی‌اش را تغییر داد. مندز به ایجنت نونو تبدیل شد و او را به دپورتیوو لاکرونیا، باشگاهی در شمال غربی اسپانیا منتقل کرد.

نونو می‌گوید: «ژرژ از من یک سنت هم نگرفت، هرچند توافق کرده بودیم که درصدی از قرارداد به او برسد. او مقابل چشمان من چک را پاره کرد.» بعد از آن بازیکنان پرتغالی و اسپانیایی دیگری برای دیدن او به کلوب شبانه می‌رفتند. آقای مندز تبدیل به مذاکره‌کننده نقل و انتقالات می‌شد.

این پرتغالی زیرک حالا احتمالاً پرقدرت‌ترین ایجنت دنیاست و در یک بعد‌از‌ظهر می‌تواند میلیون‌ها دلار درآمد داشته باشد. مندز که در یک منطقه صنعتی اطراف لیسبون بزرگ شده، برای رسیدن به موقعیت فعلی مسیری طولانی را پشت سر گذاشت. 

پدرش در یک پمپ بنزین کار می‌کرد. مادرش کلاه و سبد حصیری می‌بافت که او آنها را در ساحل می‌فروخت. او در بازار فروش اجناس دست دوم لیسبون هم یک فروشنده ماهر بود.ژرژ مندز در ۲۰ سالگی به شمال پرتغال رفت و از مغازه اجاره ویدیو‌اش نسبت به دستمزدی که بابت فوتبال می‌گرفت، درآمد بیشتری داشت. خودش اعتراف می‌کند که بازیکن بزرگی نبود. در ۳۰ سالگی فوتبال را کنار گذاشت، ولی قبل از آن توانسته بود باشگاه شبانه‌اش رابخرد.

فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ نقطه عطفی در حرفه جدیدش شد. بخشی از این اتفاق نتیجه حضور در مکان مناسب در زمان مناسب بود. او استعدادهای جوان زیادی را زیر نظر داشت و در سال ۲۰۰۳ یکی از آنها، کریستیانو رونالدو چشم منچستریونایتد را گرفت. او یک سال بعد با ژوزه مورینیو که سرمربی پورتو بود، قرارداد بست.مندز مؤسسه «ژستیفوت» را تأسیس کرد که حالا انتقال بازیکنان و مربیان زیادی را پوشش می‌دهد. 

خودش می‌گوید که می‌تواند روزانه ۲۰ ساعت با تلفن صحبت کند. یکی از همکارانش می‌گوید: «فکر می‌کنم او ۴ گوشی دارد و حداقل یکی از آنها همیشه روی میز است.» او از پرتغال به عنوان ورودی بازیکنان آمریکای جنوبی به اروپا استفاده می‌کند و به لطف این سیاست مندز، پورتو و بنفیکا هم رشد زیادی داشته‌اند.آخرین پروژه مندز ولورهمپتون است و گفته می‌شود این باشگاه انگلیسی را به یک «پرتغال کوچک» تبدیل کرده. مالکیت باشگاه با هولدینگ چینی‌ «فوسون» است، ولی جف شی، مدیر اجرایی ولوز مندز را «دوست و مشاور» خودش می‌داند. 

با بازیکنان مندز بود که ولوز توانست از چمپیونشیپ به لیگ برتر صعود کند، حالا در نیمه بالایی جدول است و سال گذشته لیگ اروپا را هم تجربه کرد. ولوز از ۴ بازی ماه اکتبر ۱۰ امتیاز گرفت تا سرمربی پرتغالی‌اش بهترین مربی این ماه لیگ برتر شناخته شود. حدس زدن نام این مربی کار سختی نیست؛ نونو اسپیریتو سانتو.

درگذشت ری کلمنس، اسطوره سابق باشگاه لیورپول

یگانه نظری- طرفداری: ری کلمنس پس از مبارزه ای طولانی با بیماری سرطان، در سن ۷۲ سالگی درگذشت. ری کلمنس یک اسطوره برای باشگاه لیورپول و فوتبال انگلیس بود. این اسطوره از سال ۲۰۰۵ با بیماری سرطان پروستات دست و پنجه نرم می کرد و در نهایت امروز، در سن ۷۲ سالگی دار فانی را وداع گفت. باشگاه لیورپول و تاتنهام با انتشار توییتی درگذشت این اسطوره را تسلیت گفتند. باشگاه لیورپول در اکانت توییتر خود نوشت:ما از درگذشت یکی از بزرگ ترین دروازه بان های تاریخ، ری کلمنس، بسیار ناراحت هستیم. افکار همه در باشگاه فوتبال لیورپول با خانواده ری و بسیاری از دوستان است. خداوند او را رحمت کند، ری کلمنس ۲۰۲۰-۱۹۴۸.

لیگ ملت‌های اروپا، اسکاتلند مغلوب اسلواکی شد

در ادامه بازی‌های لیگ ملت‌‌های اروپا دو دیدار همزمان برگزار شد که در یکی از این بازی‌ها تیم ملی فوتبال اسکاتلند در گروه دوم از لیگ B با نتیجه یک بر صفر مغلوب میزبانش، اسلواکی شد. تنها گل این بازی را یان گرگوس در دقیقه ۳۲ برای اسلواکی به ثمر رساند.اسکاتلند که با این شکست ۱۰ امتیازی باقی ماند و همچنان صدرنشین این گروه است، در بازی بعدی خود به مصاف اسرائیل خواهد رفت. اسلواکی هم با این برد چهار امتیازی شد و همچنان قعرنشین این گروه است، در دیدار بعدی‌اش با جمهوری چک تقابل خواهد داشت.در بازی همزمان هم مقدونیه شمالی در گروه دوم از لیگ C در دیداری خانگی با نتیجه ۲ بر یک استونی را از پیش رو برداشت. مقدونیه شمالی با این برد ۹ امتیازی شد و در صدر جدول رده‌بندی این گروه ایستاد. استونی هم با دو امتیاز در قعر جدول این گروه باقی ماند.

در مهمترین دیدار و از گروه نخست لیگ A، تیم ملی هلند در آمستردام از بوسنی میزبانی کرد و با درخشش «واینالدوم» که دو گل به‌ثمر رساند صاحب برتری سه بر یک شد. ممفیس دپای، مهاجم خوش‌تکنیک هلند زننده دیگر گل لاله‌های نارنجی بود. هلند که پس از جدایی «رونالدو کومان» کمی دچار افت شده بود با برتری در این دیدار هشت امتیازی شد تا شرایط خوبی پیدا کند. پرولیک هم تنها گل بوسنی را به ارمغان آورد.

از گروه سوم لیگ B، ترکیه در استانبول به مصاف روسیه رفت و در پایان دیداری تماشایی به برتری سه بر دو دست یافت. در این دیدار، «کارامان»، «چنگیز اوندر» و «توسان» برای میزبان گلزنی کردند و گل‌های روسیه نیز توسط «چرشیف» و «کوژایف» به‌دست آمد. روسیه با وجود شکست در این دیدار با هشت امتیاز صدرنشین است و ترکیه هم ۶ امتیازی شد. در این دیدار روسیه از دقیقه ۲۴ با اخراج مسنقیم «آندری سمنوف» ۱۰ نفره شد. در دیگر دیدار مهم و از گروه چهارم لیگ B، تیم ملی ولز در خانه خود برابر جمهوری‌ایرلند صف آرایی کرد و به برتری یک بر صفر رسید. تک گل این دیدار را «بروکس» در دقیقه ۶۷ با ارسال زیبای «گرت بیل» درون دروازه حریف جای داد. تیم ملی ولز با برتری در این دیدار، ۱۳ امتیازی شد و به صدرنشینی خود ادامه داد.

حذف تلخ سه شیر ها

تیم ملی فوتبال بلژیک در جریان لیگ ملت‌های اروپا از سد انگلیس گذشت و در آستانه صعود به مرحله نیمه‌نهایی قرار گرفت. ایتالیا نیز برابر لهستان به پیروزی رسید. در دقیقه ۹ این دیدار تیم بلژیک خیلی زود به هدفش دست یافت و شوت از پشت محوطه جریمه «یوری تیلماس» به گل تبدیل شد. برتری میزبان ادامه یافت و در دقیقه ۲۴ «دریس مرتنز» وینگر کهنه‌کار بلژیک با ضربه آزاد تماشایی، توپ را به تور دروازه انگلیس دوخت و اختلاف را افزایش داد. میزبان در نیمه دوم به خوبی از اندوخته خود محافظت کرد تا دو بر صفر پیروز شود. بلژیک با برتری مقابل سه‌شیرها، ۱۲ امتیازی شد و ضمن حفظ صدرنشینی در آستانه صعود قرار گرفت. انگلیس هم با هفت امتیاز در جایگاه سوم گروه قرار داشته و دیگر  شانسی برای صعود به نیمه‌نهایی ندارد. هم اکنون دانمارک با ۱۰ امتیاز در رتبه دوم این گروه است. در دیگر بازی حساس و از گروه یک، ایتالیا در خانه خود مقابل لهستان، دو بر صفر برنده شد.

«جورجینیو» از روی نقطه پنالتی و «دومنیکو براردی» برای ایتالیا گلزنی کردند تا این تیم با ۹ امتیاز صدرنشینی گروه نخست را از هلند که هشت امتیاز دارد، پس بگیرد. جمهوری چک نیز با نتیجه یک بر صفر بر اسرائیل را شکست داد. لیگ ملت‌های اروپا از سال گذشته جایگزین دیدارهای تدارکاتی تیم‌های ملی قاره سبز شده است. این مسابقات در چهار سطح برگزار می‌شود.

نتایج  کلیه دیدارها عصر و شب یکشنبه بدین شرح است:

لیگ A

گروه یک

ایتالیا دو –  لهستان صفر

گروه دو

بلژیک دو –  انگلیس صفر

دانمارک دو –  ایسلند یک

لیگ B

گروه یک

اتریش دو –  ایرلندشمالی یک

گروه سه

مجارستان یک –  صربستان یک

لیگ C

گروه سه

مولداوی صفر –  یونان دو

اسلوونی دو –  کوزوو یک

لیگ A

گروه یک

هلند سه – بوسنی یک

لیگ B

گروه دو

اسلواکی یک – اسکاتلند صفر

گروه سه

ترکیه سه –  روسیه دو

گروه چهار

بلغارستان یک – فنلاند دو

ولز یک –  جمهوری‌ایرلند صفر

لیگ C

گروه دو

مقدونیه دو – استونی یک

گرجستان یک –  ارمنستان دو

گروه چهار

بلاروس دو –  لیتوانی صفر

آلبانی سه –  قزاقستان یک

چک یک – اسرائیل صفر.

https://akhbar-rooz.com/?p=93323 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x