جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اتحادیه ی جهانی صنایع خواهان آزادی کارگران آذرآب شد

دبیرکل اتحادیه به نمایندگی بیش از پنجاه میلیون کارگر در بخش های معدن، انرژی و تولید در بیش از ۱۴۰ کشور جهان از روحانی خواسته تا آزادی فوری کلیه کارگران آذرآب را تضمین کند
اعتراضات کارگران آذرآب اراک

دبیرکل اتحادیه ی جهانی صنایع در نامه ای به حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران خواهان آزادی فوری همه ی کارگران کارخانه ی آذرآب اراک شد. در جریان حمله ی نیروهای انتظامی به اعتصاب کارگران این کارخانه در روز یکشنبه ی گذشته ۲۳ نفر از کارگران بازداشت شدند. چند تن از این کارگران همچنان در بازداشت به سر می برند.

در نامه ی والتر سانچ دبیر کل اتحادیه ی جهانی صنایع به حسن روحانی آمده است:

اتحادیه جهانی صنایع خواستار آزادی همه کارگران آذرآب است که در حمله خشونت آمیز توسط نیروهای امنیتی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز در اراک دستگیر شده اند ، آقای رئیس جمهور حسن روحانی ، من این نامه را به عنوان دبیرکل اتحادیه جهانی صنایع برای شما می‌نویسم، که نماینده بیش از پنجاه میلیون کارگر در بخش های معدن ، انرژی و تولید در بیش از ۱۴۰ کشور از جمله ایران است ، از شما می خواهم مداخله کنید تا آزادی فوری کلیه کارگران آذرآب را که در حمله وحشیانه بازداشت شده‌اند ، تضمین کنید. حمله‌ی نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان مسالمت آمیز در اراک در تاریخ ۲۰ و ۲۱ اکتبر بسیار نگران کننده است که دقیقاً یک ماه پس از ارسال نامه دیگری مبنی بر ابراز نگرانی از حملات وحشیانه به کارگران هپکو ، که آنها نیز حق قانونی خود را با اعتراض مسالمت آمیز مطالبه می‌کردند به شما ارسال کردم ، حال مجبور به تماس دوباره با شما در مورد حمله وحشیانه نیروهای امنیتی به اعتراض صلح آمیز کارگران آذرآب در اراک شده‌ام.

کارگران آذراب به درستی تجمع کرده‌اند تا مخالفت خود را با تحولات جاری در شرکت نشان دهند که به وخامت جدی شرایط کار منجر شده است. بسیاری از کارگران شغل خود را از دست داده‌اند و حقوق آنها ماه هاست که پرداخت نشده است. بنابراین ، یک بار دیگر ، اتحادیه جهانی IndustriALL از دولت ایران می خواهد تا از استانداردهای اصلی کار ملی و بین المللی پیروی کند و به تبع آن ، به سرکوب کارگران که از حق قانونی خود برای تجمع مسالمت آمیز در ملاء عام استفاده می کنند ، خاتمه داده و فوراً تمام کارگران آذرآب را آزاد کنید. کارگرانی که در ۲۰ و ۲۱ اکتبر در اراک بازداشت شده اند .
در انتظار اقدام فوری و پاسخ شما.

در همین زمینه:

حمله ی نیروی انتظامی به کارگران اعتصابی آذرآب

۲۱ کارگر آذرآب دستگیر شده اند

https://akhbar-rooz.com/?p=9548 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مازیار گیلانی نژاد
مازیار گیلانی نژاد
4 سال قبل

هر چند می دانم سایت اخبار روز از گذاشتن متن اصلی اینداستریال خوداری خواهد کرد

مازیار گیلانی نژاد
مازیار گیلانی نژاد
4 سال قبل

این اطلاعیه تحریف شده است. در این اطلاعیه نام سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران و سخنگویش مازیار گیلانی نژاد حذف شده است. اینکه چرا افرادی از قدرتمندی سندیکایی در ایران می هراسند تعجب آور است
متن اصلی که می توانید در سایت اینداستریال هم بیابید را ترجمه اش را می گذارم

کنفدراسیون سندیکایی جهانی اینداستریال (IndustriALL) خواهان آزادی ۲۱ کارگر در ایران شد

کنفدراسیون سندیکایی جهانی اینداستریال با نوشتن نامه‌ای به رئیس جمهور ایران خواستار آزادی ۲۱ کارگر شد که در اعتراضات مسالمت آمیز کارگری صنایع آذرآب اراک دستگیر شده بودند و سرکوب بی رحمانه کارگران معترض این کارخانه را محکوم کرد.
کارگران آذرآب که از تاریخ ۱۴ مهر در اعتصاب می باشند، درتاریخ ۲۸ مهر در حمله پلیس ضد شورش به طرزوحشیانه‌ ای مصدوم شدند. تعدادی از مجروحین به بیمارستان منتقل شدند ولی، بنا بر گزارش ها، از ترس دستگیری بیمارستان را ترک کردند.
کارگران خواستار پرداخت دستمزد معوقه و بازگرداندن این واحد تولیدی صنایع نیروگاه ها به بخش دولتی شدند. کارگران می گویند که کارخانه صنایع آذرآب به طور غیرقانونی به مالک فعلی احمد قلعه بانی فروخته شده، که با مشکلات کارگران بیگانه می باشد ودستمزد کارگران را پرداخت نمی کند.
طبق گزارشات واصله دادستان اراک، عباس قاسمی، در ۲۹ مهر ، دستگیری و بازداشت ۲۱ کارگر را تایید نمود. در عین حال، اراک در شرایط امنیتی می باشد و خواسته های کارگران هنوز برآورده نشده است.
والتر سانچز، دبیر کل اینداستریال، در نامه ای که در روز اول آبان به رئیس جمهور حسن روحانی نوشت، متذکر شد: “این بسیار نگران کننده است که دقیقاً یک ماه پس از ارسال نامه به شما در مورد حملات وحشیانه به کارگران هپکو، که برای احقاق حقوق خود اعتراض مسالمت آمیز کرده بودند، ما مجبور هستیم دوباره توجه شما را به سرکوب وحشیانه اعتراضات مسالمت آمیز کارگران آذرآب اراک توسط نیروهای انتظامی جلب کنیم”.
کنفدراسیون سندیکایی جهانی اینداستریال از دولت ایران می خواهد تا ضمن پیروی از قوانین و معاهدات بین المللی کارگری، به سرکوب کارگرانی که برای احقاق حقوق قانونی خود در تظاهرات و اعتراضات عمومی مسالمت آمیز شرکت می کنند، پایان دهد و کارگران بازداشتی آذرآب اراک را که در تاریخ ۲۸ و ۲۹ مهر دستگیر شدند فورا آزاد کند.
مازیار گیلانی نژاد سخنگوی سندیکای کارگران فلزکار مکانیک ایران (UMMI) خواستار بازگشت کارخانجات تولیدی و صنعتی به بخش دولتی شد و از دولت خواست که خصوصی سازی صنایع آذراب را لغو کند. او افزود:
“دولت باید صنایع آذرآب را متعهد کند که هرچه زودتر همه حقوق و دستمزدهای معوقه کارگران را پرداخت نماید. ما تقاضا داریم که پلیس نباید در مسائل مربوط به کارگران یا در اعتصابات اعتراض آمیز کارگران مداخله کند.”
گیلانی نژاد از وزیر کار خواست تا از حقوق کارگران مطابق مفاد قانون اساسی و قانون کار دفاع کند و قبل از اینکه نارضایی های کارگری به یک وضعیت بحرانی برسند، با هدف احقاق حقوق کارگران معترض در مناقشه مداخله نماید.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x