جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نامه به وزیر خارجه ی آمریکا – همبستگی جمهوری خواهان ایران

عالیجناب مایک پمپئو، وزیر محترم وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا:

امروزه تمامی ملت‌های دنیا با خطر ویروس کرونا که افراد بی‌‌شماری را آلوده کرده است روبرو هستند. این بیماری جان بسیاری را گرفته و شیوع آن همچنان نیز ادامه دارد. بنابر گفته‌های متخصصین، شرایط تا یافتن راه حل وخیم‌تر خواهد شد.

اگرچه تعداد دقیق تلفات در ایران  نا‌معلوم است اما تخمین زده می‌شود ایران دومین یا چهارمین رتبه‌ی شیوع بیماری را به خود اختصاص دهد.

متأسفانه به دلیل سومدیریت دولت جمهوری اسلامی، اوضاع ایران در حال تبدیل شدن به یک فاجعه بزرگ است. درعین حال تحریم‌های فعلی اعمال شده توسط ایالات متحده، امکان کمک شهروندان ایرانی خارج از مرزهای ایران را به مردمان ساکن در مرزهای جغرافیایی ایران را در مواقعی که نیاز شدید دارند دشوار می‌سازد.

ما به عنوان اساتید ایرانی، پزشکان، حقوقدانان و نمایندگان و مخالفان سیاسی دموکراسی‌خواهی که توسط جمهوری اسلامی ایران مجبور به تبعید شده اند در این شرایط نگران کشور خود هستیم و می‌خواهیم حمایت خود را از مردممان گسترش دهیم.

دولت ایران ادعا می‌کند که مجازات‌های اعمال شده توسط آمریکا، ایران را از دستیابی به وسایل و داروهای مورد نیاز پزشکی منع کرده است.

جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران اخیراً لیستی از دستگاههایی را منتشر نموده که دولت به دلیل تحریم‌های ایالات متحده، مستقیم و غیرمستقیم قادر به دستیابی به آنها نیست.

بنابراین ما از شما میخواهیم که بررسی جامعی در ارتباط با حدود تحریم‌های جاری علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهید و اگر محدودیت‌هایی با این ماهیت وجود دارد که مستقیم یا غیرمستقیم باعث دشواری دستیابی به اینگونه اقلام می‌شود استدعا داریم که اقدامات لازم جهت تسهیل دسترسی به تجهیزات پزشکی و درمانی ضروری انجام شود.

لطفاً پیشنهادات زیر را به عنوان اصلاحات در مورد مجازاتهای فعلی در نظر بگیرید:

اعطای مجوزهای فوری به مؤسسات بین‌المللی مالی و بیمه‌ای در جهت تسهیل صادرات کالاهای پزشکی و داروها به بخش‌های خصوصی ایرانی.

اعطای مجوز به شرکت‌های اروپایی  و ایالات متحده برای تجارت با مشاغل خصوصی ایرانی تا زمانی که همه گیری کووید-۱۹ دیگر یک تهدید جهانی نباشد.

اعطای مجوزبه سازمان‌های غیردولتی ایرانی و آمریکایی برای ایجاد مشارکت در راستای تشکیل یک کارگروه خاص کووید-۱۹

اعطای مجوز و تسهیلات برای گروهی از سازمانهای بهداشت و درمان و کارشناسان ایرانی‌تبار و آمریکایی جهت بازدید از ایران و ارائه کمکهای فنی به بیمارستانها و مراکز درمانی ایران.

ایالات متحده باید در نظر داشته باشد که مجوز آزادسازی وجوه ایرانی به ارزش پنج میلیارد دلار را که در بانکهای خارج از ایران توقیف شده است هر چه سریع‌تر صادر نماید. این مبلغ بایستی تحت نظارت مستقیم نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد ایرانی، بخش خصوصی یا یک موسسه بین المللی ثالث، صرفاً با هدف مصرف در راستای هزینه‌های مرتبط با کورنا ویروس در اختیار دولت ایران قرار گیرد.

همانطور که شما به خوبی می‌دانید ، این ویروس هیچ سیاست و مرزی نمی‌شناسد. هرچند این بیماری بر سطوح بالای حکومتی این رژیم تأثیر گذاشته است اما این یک واقعیت است که افرادی که با تأثیر فوری و غم انگیز کورونا روبرو هستند، افراد عادی هستند از جمله پرستاران و پزشکان و بسیاری از کسانی که کار روزانه‌ی آنها مراقبت از بیمارانی است به دلیل کمبود وسایل و تجهیزات کافی پزشکی، خود در معرض آسیب و ابتلا قرار گرفته‌اند.        

نامه خود را با بخشی از شعری از شاعر بزرگ ایرانی، سعدی پایان می‌دهیم.

بنی‌آدم اعضای یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به‌درد آورَد روزگار

دگر عضوها را نمانَد قرار

ما می‌خواهیم در کوتاهترین زمان با شما و یا نمایندگان شما ملاقات کرده تا نگرانی‌ و راه حل خود را با شما در میان بگذاریم.

با تشکر

مهدی امینی
همبستگی‌ جمهوریخواهان ایران

https://akhbar-rooz.com/?p=23654 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جواد رضایی میرقاید
جواد رضایی میرقاید
4 سال قبل

با سلام بنقل از یک دوست در خصوص این نامه باید گفت:
صراحتا اعلام می نمایم اینجانب با تحریمهایی که ناقض حقوق بشر و مداخله در امور دیگر کشورها می باشد تحت هر نام و بهر بهانه ای از جانب هر گروه و دولتی مخالفم تا از جانب مدافعان رنگارنگ حکومت غارتگر و جنایتکار اسلامی آماج اتهامهای مختلف قرار نگیرم. هرچند مقالات قبلی اینجانب تحت نام واقعی و یا با نام مستعار (نامدار بینام) در همین سایت اخبار روز گوای آن می باشد.
همین دیروز بود که وزیر امور خارجه آمریکا برای چندمین بار پیشنهادی را که یکماه پیش برای قبول ارسال بسته کمکی به ایران کرده بود را تکرار کرد ولی این رژیم ضمن رد کمک در جواب گفت: “ما آماده کمک به امریکایی ها هستیم و نیاز نداریم”. پزشکان بدون مرز هم که هنوز دارند از گیجی درک رفتار حکومت اسلامی و اخراجشون از ایران تلو تلو میخورند. ارسال کیت به ایران هم از یک ماه پیش هیچ منعی ندارد. برای تمام دنیا روشن شده است که ایران فقط “پول نقد” میخواهد تا مزدوران خود را در منطقه و در ایران تامین کند و از مردم سپر انسانی ساخته است.
ایران کمکهای ارسالی را یا به بازار سیاه داخلی وارد کرده و یا در بازار عراق و لبنان دیده شده اند. رژیم اسلامی نه کمک نقدی و نه کمک جنسی را صرف ایرانیان نخواهد کرد . سیاست های اتخاذ شده در مقابله با کرونا در ایران فقط بیانگر اینست که جان انسان برای رژیم اسلامی هیچ ارزشی ندارد و قصد کرده برای مظلوم نمایی و گرفتن ماهی از آب گل آلود از کشته ها پشته سازد.
شور بختانه پیام پر رنگ این نامه و نامه های مشابه تکرار یاوه های سردمداران رژیم و لابیست های آنان در خارج از کشور و همنوایی آشکار با خواست های رذیلانه آنان است. به جای نامه نگاری به امریکایی ها می بایست نامه را به سران حکومت اسلامی بنویسند و از آنان بخواهند به سیاستهای فاجعه بار خود در ایران و منطقه خاتمه دهند. عملی که می‌تواند نه تنها برای ایران بلکه برای تمام دنیا دستاورد مثبت داشته باشد.
بر خلاف آنچه که همیشه گفته می‌شد که مخالفان خارج از کشور فقط باید “منعکس کننده صدای مردم درون کشور باشند” صدای این جماعت دقیقا منعکس کننده صدای حاکمیت خونخوار و ارتجاعی در ایران است.
مردم با ارسال انواع گزارشات تصویری گواه می‌دهند که کمکهای ارسالی را با قیمت گزاف در بازار تهیه میکنند و فقر دهشتناک مردم هم نتیجه تجربیات قبل از سرازیر شدن پول نقد به کاسه بی ته رژیم در ایران تائیدی بر اینست که اینگونه درخواست‌ها باعث استحکام و بقای رژیم ضد مردمی و ضد منافع ملی در ایران خواهد شد.
عدم صداقت و شفافیت این جماعت تحت نام “همبستگی جمهوریخوان” تنها به همین موارد خلاصه نمی شود دارد آنها در پای نامه امضای مهدی امینی و همبستگی جمهوریخوان را آورده اند اما در متن خود را بعنوان اساتید و … از تبعیدیان با مشاغل مختلفی معرفی کردند که نه تنها نشانی از کمیت واقعی و نامی از اسامی و زیر مجموعه آنها در میان نیست بلکه بطور فرصت طلبانه خود را از اصناف “شاخص” شغلی در اپوزیسیون “دمکراسی خواه” و بطور عام معرفی می نمایند تا وزنی سنگین و کاذب بلحاظ “کمی و کیفی” از خود در ذهن مخاطب ایجاد نمایند انگار که دیگر بخشهای اپوزیسیون خود را غیر دمکراسی خواه معرفی می نمایند و یا بلحاظ شغلی و سواد آکادمیک در دوره آکابر بسر می برند و یا چنانچه نامی از راننده تاکسی، آشپز، پرستار، معلم و کلا کارگر و زحمتکش در میان آنها باشد به مذاق وزیرخارجه بزرگترین قدرت نظام سرمایه داری خوش نخواهد آمد!
در پایان با کلی زیکزاک برای رد گم کردن در نحوه استفاده از کمکهای … و مالی می نویسند: (… صرفاً با هدف مصرف در راستای هزینه‌های مرتبط با کورنا ویروس در اختیار “دولت ایران” قرار گیرد.)!
جای تعجب این است این جماعت که خود را اپوزیسیون نیز می نامند از حکومت جمهوری اسلامی و دولت در خدمت آن تحت نام دولت ایران نام می برند و ظاهرا این حکومت نزد آنها مشروعیت داشته و لذا برازنده نام و نمایندگی ایران را خواهد داشت!
این جماعت که بطور فرصت طلبانه خود را در پس یک نام پنهان نموده تا چهره واقعی خود را نزد اپوزیسیون علنی نکنند طوری برای آزادسازی ۵ میلیارد دلار و رساندن آن به حکومت له له میزنند که انگار صدها میلیارد دلار قبلی بکام مردم ایران و صرف زیرساخته شهری و توسعه صنعتی، آموزشی، بهداشتی و رفاه عمومی مردم در ایران هزینه شده است.

هادی شهاب
هادی شهاب
4 سال قبل

آقایان و خانمهای محترم همبستگی جمهوری خواهان ایران,

شما آگاهانه از این حکومت کثیف دفاع میکنید .

همه در اخبار خواندند که وزیر بهداشت ایران در جواب همتای فرانسوی خود گفت که او از اینکه
لوازم اهدایی پزشکی از فرانسه به ایران سر در عراق و لبنان در آورده هیچ دخالتی ندارد.
عاقبت بسته های ارسالی از چین , روسیه , زاپن به این حکومت بهتر نخواهد بود

هر انسان با شعور میداند که ظریف و حکومت اسلامی اش هر چه به دستشان برسد در بازار کشورهای دیگر به فروش میرسانند .
این همان کاری است که او و برادران آدم کشش تا به امروز کرده اند .

اما اگر مایک پمپو این قدر احمق باشد که به یکی از خواست شماها گردان بگذارد باید گفت

کسی که تا اینقدر احمق است وای به حال مردم کشوری که او وزیر امور خارجه آ ن است.

برای آدمهایی مثل من که همبستگی جمهوری خواهان ایران را میشناسند این همستگی
برای ادامه حکومت اسلامی است و با جمهوریت کاری ندارد.

سرنگون باد حکومت اسلامی و تمامی حامیانش

هادی شهاب

سام
سام
4 سال قبل

این جماعت مغز چی خورده اند، که اینقدر کج فهم هستند. آمریکا از کمک به مردم خودش عاجز هست، و این ها از آمریکا حل مشکل میطلبند.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x