پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

گزارشی از اعتصاب بزرگ در فرانسه – نامه دبیر کل س ژ ت به سندیکای کارگران شرکت واحد

در پاسخ به اعلام همبستگی سندیکای کارگران شرکت واحد با اعتصابات فرانسه علیه اصلاحات رئیس جمهور این کشور، دبیرکل ث. ژ. ت پاسخ تشکرآمیزی برای سندیکای کارگران شرکت واحد ارسال داشته است

در پاسخ به اعلام همبستگی سندیکای کارگران شرکت واحد با اعتصابات بزرگ و گسترده فرانسه علیه اصلاحات رئیس جمهور این کشور، دبیرکل ث. ژ. ت از بزرگترین سندیکاهای کارگری فرانسه پاسخ تشکرآمیزی برای سندیکای کارگران شرکت واحد ارسال داشته است. متن این نامه را در زیر می خوانید:

سازمان شما از آغاز حرکت اعتراضی درجهت پس گرفتن اصلاحات در قانون بازنشستگی ، که بدون مذاکره واقعی توسط رئیس جمهور ماکرون و دولت وی اعمال شده است ،همبستگی خود با CGT را ابراز کرد. من می خواهم شخصا از طرف همه اعضای CGT از شما تشکر کنم. باید یادآورشوم که این اصلاحات به معنای اصلاح ریشه ای نظام فعلی ما ، که بر اساس تجدید توزیع و مبتنی بر همبستگی بین نسل ها قرار دارد، در جهت تبدیل آن به یک سیستم “مبتنی بر امتیاز” است که منجر به کاهش حقوق بازنشستگی می شود و از این رو برای تامین یک حقوق بازنشستگی حداقل ، نیازبه پس اندازبه صورت سرمایه شخصی را افزایش می دهد. با ایجاد خطر کاهش مستمری بگیران، به ویژه زنانی که مشاغل حرفه ای آنها به طور کلی با افت و خیز روبرواست. اما فراتر از این اصلاحات ریشه ای نظام بازنشستگی موجود، دولت معیار سن را هم اضافه کرد که می تواند سن استفاده از حق بیمه بازنشستگی کامل را به ۶۵ سال و سپس به ۶۷ سال افزایش دهد، با توجیه افزایش امید به زندگی طولانی تر. هیچکدام اینها برای CGT قابل قبول نیست. اکنون دو ماه است که یک اتحاد بین اتحادیه ای گسترده متشکل از CGT ، FO ، Solidaires ، FSU (اتحادیه اکثریت معلمان) و سه سازمان جوانان، برای پس گرفتن فوری این پروژه اصلاحات می جنگند. CFE-CGC – سازمان اکثریت در بین کارمندان رده بالا، به ویژه در بخش خصوصی، نیز به این ائتلاف پیوست. این وضعیت بسیار نادر است و سزاوار آن است که برجسته شود: دولت و کارفرمایان “موفق” به ایجاد جبهه اتحادیه ای گسترده در مقابل این پروژه برای خنثی سازی سیستم بازنشستگی فعلی در فرانسه شده اند. این جنبش ازحمایت توده ای گسترده ای برخوردار شده است.

در حقیقت، همه نظرسنجی ها نشان می دهد که از ابتدا تا به امروز، این حمایت به بالاتر از حدود ۶۰٪ افزایش یافته است. به همین ترتیب، بیش از ۶۰٪ مردم فرانسه بر این باورند که رئیس جمهور باید به این اعتراض گوش داده و پروژه اش را پس بگیرد. CGT صندوق اعتصاب ندارد و اعضا و فعالان آن به لطف صندوق های همبستگی توانسته اند این حرکت را ادامه دهند. به عنوان مثال، کارگران راه آهن و کارمندان مترو پاریس بیش از ۴۵ روز از جمله در طول تعطیلات در اعتصاب ماندند.

امروز سایر بخش های دیگر کارکنان برای ادامه فشار بر دولت به این جنبش پیوسته اند. این مورد کارگران انرژی، معلمان، آتش نشانان و کارگران حوضه و همچنین سایر متخصصان است که به ندرت در اعتصاب می روند، مانند وکلا، کارمندان اپرای پاریس و متخصصان بیمارستان، که تصمیم به “اعتصاب اداری” گرفته اند. طی دو ماه گذشته، اعضا و فعالان ما برای حفظ سیستمی که از حقوق ضعیف ترین افراد محافظت می کند، برای حفظ حقوق بازنشستگی مناسب برای همه، به دور از سیستم های درنده ای که در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد، تلاش می کنند. در بسیاری از مواقع، CGT پیشنهادات روشنی برای بهبود سیستم بازنشستگی موجود ارائه داده است. یک نفر گوش نکرد، چه رسد به شنیدن. تنها “امتیاز”ی که دولت ماکرون داد تشکیل کنفرانس ملی بودجه بازنشستگی بود. اما چهارچوب تحمیل شده توسط دولت برای گفتگوی واقعی مضر خواهد بود. اولین جلسه این همایش ملی روز پنجشنبه ۳۰ ژانویه برگزار شد. CGT با حسن نیت درین جلسه شرکت کرد تا دوباره پیشنهادات خود را ارائه دهد.

در این جلسه، دو دیدگاه به وضوح پدیدار شد: CGT ، FO ، CFE-CGC و FSU ، که “مجدداً مخالفت بر خود با اصلاحات مبتنی برامتیاز تأکید کرده و اعلام داشتند که آنها پیشنهادهایی دارند، حتی به دور از چارچوب تعیین شده در کنفرانس”، و در مقابل اتحادیه های CFDT ، UNSA و CFTC ، که “مسئولیت های خود را از نظر نحوه تعیین بودجه پذیرفته و لزوم “تلاش مشترک بین کارفرمایان، دولت و کارگران” را توجیه کردند. نخست وزیر در نتیجه گیری خود موافقت کرد تا CGT پروژه خود را برای بهبود طرح فعلی بازنشستگی از جمله با کمک متخصصان مورد نظر خود را ارائه دهد. ما شما را از تحولات آینده آگاه خواهیم کرد.

لطفاً یک بار دیگر، گرمترین تشکر ما را به خاطر اعلام همبستگی خود بپذیرید.

ارادتمند شما
فیلیپ مارتینز – دبیرکل س ژ ت .

https://akhbar-rooz.com/?p=21000 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x