پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نامه جمعی از زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ، در حمایت از اعتراضات مردم خوزستان و لرستان

جمعی از زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ، با نگارش نامه‎‌ای ضمن حمایت از اعتراضات مردم خوزستان و لرستان، سرکوب معترضین را محکوم کردند. در بخشی از این نامه با اشاره به پیشینه مشکلات در استان خوزستان آمده است، “گلوله، سرب داغ و دروغ، پاسخ جمهوری اسلامی به هر اعتراض و فریادی است. اهمیتی ندارد از چه گروه، قومیت، دین و مذهب باشی و در اعتراض به چه موضوعی فریاد زده باشی، سرکوب گلوله و دروغ در انتظار ماست. مردم رنج دیده و تحت ظلم خوزستان در این ۴۳ سال شوم از بدیهیات یک زندگی عادی محروم بوده اند و تنها سهمشان از سفره انقلاب جنگ، بی آبی، هوای آلوده، خشکسالی سیل و فقر بوده است.”

متن کامل این نامه در ادامه می‌آید:

گلوله، سرب داغ و دروغ، پاسخ جمهوری اسلامی به هر اعتراض و فریادی است. اهمیتی ندارد از چه گروه، قومیت، دین و مذهب باشی و در اعتراض به چه موضوعی فریاد زده باشی، سرکوب گلوله و دروغ در انتظار ماست.

مردم رنج دیده و تحت ظلم خوزستان در این ۴۳ سال شوم از بدیهات یک زندگی عادی محروم بوده اند و تنها سهمشان از سفره انقلاب جنگ، بی آبی، هوای آلوده، خشکسالی سیل و فقر بوده است.

کمتر کسی هست مسلسل های آغشته به خون را بر فراز نیزارهای ماهشهر، در بحبوبه آبان‌ماه خونین ۹۸ فراموش کرده باشد. اما با وجود این سرکوب وحشیانه مجددا مردم خوزستان برای گرفتن حق بدیهی خود فریاد زده اند و پاسخ، گلوله، سرکوب و دروغ و پروپاگاندای جمهوری اسلامی با تقلید از سیستم پروپاگاندای روسی مانند همیشه برای یاری رساندن به سیستم سرکوب با ایجاد دو گانه مضحک مردم معترض و خواسته به حقشان و اشرار مسلح، تجزیه طلبان، منافقین و اهداف شوم و ضد ایران، به دنبال توجیه کشتار و سرکوب مردم خوزستان و لرستان است.

ما زندانیان سیاسی شکنجه گاه تهران بزرگ، با محکوم کردن سرکوب مردم و دروغ علیه مردم خوزستان و لرستان از مردم مظلوم خوزستان و لرستان حمایت کرده و خواستار حمایت مردم  و سازمان های بین المللی حقوق بشری از مردم خوزستان و لرستان هستیم.

اسامی امضا کنندگان:

علی نوری زاد، حسین هاشمی، میلاد ارسنجانی، حسین قشقایی، محمد ترکمان، اکبر فراجی، اکبر باقری، علیرضا خیری، میثم غلامی، احسان دولت خواه، شهاب سلطانیان، فرزاد قهرمانی، رضا صلواتی، آتبین جعفریان، مسیب رئیسی یگانه، مسعود وظیفه.

https://akhbar-rooz.com/?p=120612 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x