پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نامه سرگشاده به آنا لینده وزیر امور خارجه سوئد- مهرداد درویش پور

جلوی اجرای احکام اعدام معترضان آبان ماه را بگیرید!

نامه سرگشاده به آنا لینده وزیر امور خارجه سوئد

توضیح: درپی صدور حکم اعدام علیه سه تن از معترضان آبان ماه، “جمعیت پشتیبانی از مبارزات مردم ایران در سوئد” تماس های گسترده ای را به قصد تشویق سوئد و اتحادیه اروپا به عکس العمل آغاز کرد. از جمله نامه ای سرگشاده به وزیر امور خارجه سوئد ارسال کرد. همچنین در تماس با یوته گوته لاند نماینده پارلمانی حزب سوسیال دمکرات سوئد و عضو هیئت مربوط به ایران در پارلمان اروپا خواستار واکنش فعال تر سوئد، پارلمان و اتحادیه اروپا برای تحت فشار قرار دادن حکومت ایران و ملغی کردن  احکام اعدام این افراد و آزادی زنداینان سیاسی شد. علاوه بر آن در تماس با وزارت امور خارج سوئد خواست دیدار برای پیگیری این مسئله مطرح شد. منشی وازرت امور خارجه سوئد در بخش خاورمیانه و شمال آفریقا نیز در نامه ای ضمن اشاره به واکنش وزیر امور خارجه سوئد در ابراز نگرانی از حکم اعدام ها، بر جدی تلقی کردن موضوع از سوی سوئد و پیگیری آن در هماهنگی و رایزنی با اتحادیه اروپا تاکید کرد. قرار شد طی هفته آینده دیداری نیز بین مسئولان امور خارجه با هئیت نمایندگی “جمعیت…” انجام گیرد. در زیر متن نامه سرگشاده به وزیر امور خارجه را می خوانید.

خانم وزیر آنا لینده! باخبر شدیم که سه تن از معترضان بازداشت شده خیزش آبن ماه  1398  به نام های امیرحسین مرادی و محمد رجبی ۲۵ ساله‌ و سعید تمجیدی ۲۷ ساله با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به اعدام محکوم شدند. تنها جرم این جوانان شرکت در اعتراضات مدنی است که از ابتدایی ترین حقوق شهروندی در تمام دنیا است. این احکام به گفته غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی از سوی دیوان عالی کشور تایید شده و به بخش اجرای احکام  دادسرای انقلاب و عمومی تهران ارسال شده است.

صدور احکام اعدام توسط قوه قضائیه جمهوری اسلامی در طی ماه گذشته برای روح اله زم  و اجرای احکام اعدام رضا عسگری به اتهام جاسوسی در تهران، صابر شیخ عبدالله و دیاکو رسول‌زاده، دو زندانی سیاسی کرد در محوطه زندان ارومیه ، اعدام یک زندانی در مشهد به اتهام نوشیدن مشروبا ت الکلی و…جملگی نشان از آن دارد که جمهوری اسلامی ایران عزم خود را برای تشدید سرکوب و نقض هرچه بیشتر حقوق بشر در ایران و تولید هراس در جامعه به قصد جلوگیری از خیزش های آینده جزم کرده است. این احکام در حالی صادر شده است که وکلای این افراد بارها به نحوه رسیدگی به پرونده اعتراض از جمله فقدان دسترسی وکلا به پرونده و نقض جقوق متهمان سخن گقتند.

همان گونه که در جریان هستید در دیدارمان در ژانویه امسال با مسئولان وزارت امور خارجه سوئد و در نامه به شما نگرانی خود را از وضعیت حقوق بشر و دستگیر شدگان خیزش آبان در میان گذاشتیم. اوضاع اکنون به مراتب نگران کننده تر شده است. هم از این رو بار دیگر از شما تقاضا می کنیم که در یک واکنش جدی برای لغو حکم اعدام این سه نفر  و آزادی متعرضان آبان اقدام کنید و با هماهنگی با اتحادیه اروپا حکومت ایران را برای آزادی این جوانان و  رعایت حقوق بشر تحت فشار قرار دهید!

با درودهای صمیمانه

مهرداد درویش پور و امیر نیلو

از طرف جمعیت پشتبانی از مبارزات مردم ایران ۱۵ ژولای ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=40266 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جمشید
جمشید
3 سال قبل

چرا دیدگاه مرا منتشر نکردید که نوشتم نام خانم وزیر امور خارجه‌ی سوئد را غلط نوشته‌اند؟ نام ایشان آن است و نه آنا. «Ann Linde»؟

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x