جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نامه سرگشاده فوروم دموکراتیک ایرانیان آلمان به خانم کوفلرمسئول حقوق بشر آلمان فدرال

حضور محترم خانم کوفلر

شما بارها اظهار داشته اید که وظیفه کمیساریای حقوق بشر دولت آلمان فدرال این است: “حمایت از حقوق بشر و حرکت در جهت اجرای حقوق بشر در سرتاسر جهان. این مسئله وظیفه محوری سیاست خارجی آلمان است. اما در محور عملکردهای بین المللی دولت آلمان تنها تمرکز برحمایت از حقوق بشر و ایجاد فضای سیاسی  بین المللی  در این رابطه قرار ندارد، بلکه مهمتر از همه حرکت برای محافظت از کسانی است که از نقض حقوق بشر در معرض تهدید و آسیب قرار گرفته اند. “

ما توسط این نامه سرگشاده از شما تقاضا داریم که برای جلوگیری از اعدام های بیشتر در ایران، هر کاری ممکن را انجام دهید. شما می دانید که نقض آشکار حقوق بشر در ایران رایج و بخشی از سیاست رژیم ایران است.  این هم مشخص است که ایران بخاطر اعدام ها در چه ردیفی در جهان قرار گرفته است.
 رژیم جمهوری اسلامی ایران اکنون می خواهد جوانانی را که هیچ چشم اندازی برای آینده ندارند و در نوامبر ۲۰۱۹ ، بخاطر گران شدن قیمت بنزین و اوضاع اقتصادی بهتر علیه رژیم ایران به خیابان ها رفتند، اعدام کند. آنها دستگیر شده، شکنجه شده اند و اکنون باید اعدام شوند. از جمله این دستگیر شدگان می توان از سه جوان بی گناه بنام های سعید تمجادی، امیر حسین مرادی و محمد ربابی از تهران نام برد که در اعتراضات دی ماه دستگیر شده اند، و اکنون رژیم ایران می خواهد از آنها برای گسترش جو ترس و وحشت در جامعه استفاده کند. در ایران هرگونه فریادی برای آزادی در گلو خفه می شود و رژیم هیچگونه ترسی از تمامی این قدامات علیه مردم ندارد.
 خانم کوفلر محترم
"تماس منظم با نهادهای اتحادیه اروپا، و ارگان همکاری های اروپا، شورای اروپا و سازمان ملل، که به حمایت از حقوق بشر یا موضوعات کمک های بشردوستانه می پردازند بسیار مهم است تا بدین وسیله برای سیاستهای موفق بین المللی حقوق بشر حرکت شود. این کمیساریا هم در اینجا به همان اندازه متعهد است که در جلسات شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو، جایی که ریاست هیئت آلمانی را بر عهده دارد، برای حمایت از حقوق بشر حرکت کند".
 شما می دانید که جمهوری فدرال آلمان با ایران روابط سیاسی و اقتصادی دو جانبه ای دارد که با یک "دیالوگ انتقادی" مهم نیز آغاز شد. ما می خواهیم از شما بعنوان نماینده حقوق بشر جمهوری فدرال آلمان بخواهیم که هر کاری ممکن است انجام دهید تا از اعدام مردم ایران جلوگیری شود و رژیم توتالیتر در ایران محکوم شود. ما نگران بسیاری از زندانیان سیاسی در ایران هستیم که پس از دستگیری یا با زندان و شکنجه روبرو هستند یا اعدام می شوند. این مسئله کاملا با منشور حقوق بشر جهانی ناسازگار است که رژیم ایران از طریق فشار اقتصادی بر گرده فقرا غنی شده و با مردم این کشور چنین برخورد می کند.
 تقاضا داریم از گزینه های خود استفاده کنید تا این افراد بی گناه اعدام نشوند. لطفاً در درون دولت آلمان فعالانه و شفاف برای حمایت از حقوق بشر در جهان و به ویژه در ایران حرکت کنید. نقض حقوق بشر در چارچوب روابط سیاسی و اقتصادی نباید متحمل شود.
با احترام فراوان
از سوی فوروم دمکراتیک ایرانیان آلمان
بهروز اسدی

https://akhbar-rooz.com/?p=38461 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نانی یزدانی
نانی یزدانی
3 سال قبل

ایکاش هیئتی ک ب ایران سفر می‌کند ,بدون جانبداری ‌فکر منافع خود واقعا نباشد وبه منافع ملت آسیب ما فکر کند.و توان عنوان کردن این جنایات را با رژیم جمهوری اسلامی داشته باشد

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x