پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نامه سرگشاده فوروم دمکراتیک ایرانیان آلمان- ماینز به وزیر داخلی آلمان

نامه سرگشاده فوروم دمکراتیک ایرانیان آلمان – ماینز به وزیر داخلی آلمان آقای زه هوفر در باره دیپورت پناهندگان ایرانی به ایران 

Mainz, ۰۱.۰۴.۲۰۲۱ 

دیپورت پناهندگان به ایران را متوقف کنید!

حضور محترم جناب آقای زه هوفر وزیر داخلی آلمان فدرال،

ما با این نامه شما را مورد خطاب قرار میدهیم، تا بدینوسیله توجه شما را به وضعیت غمناک پناهندگان و پناهجویان از ایران جلب نمائیم.

مردم ایران به دلایل مختلف از ایران فرار می کنند و به دنبال محیطی امن میباشند. تنها تعداد کمی از این پناهجویان موفق میشود به شمال اروپا و آلمان برسند. تصمیم فرار برای بسیاری تصمیمی سخت دشوار بود، با این حال در ابتدا آنها از سوی دفتر فدرال پذیرفته نمیشوند و پاسخ منفی دریافت می کنند که به باور ما این پاسخ منفی با تصمیم کمیسیون پناهدگان ژنو و همچنین ماده ۱۶ الف قانون اساسی آلمان  سازگار در تضاد است.

نکته قابل ذکر:

در روند بررسی تقاضای پناهندگی درفرودگاه، تقاضای پناهندگی ایرانیان حتی تا نیمی از موارد پاسخ منفی داده میشود. در حالیکه این مسئله در روند پناهندگی منظم برای ایرانیان چیزی حدود دودرصد است. این توسعه نگران کننده، این پرسش را به وجود می آورد که آیا تقاضا های پناهندگی در روند کار فرودگاه و روند بعدی خارج از فرودگاه به حد کافی و با دقت بررسی می گردند؟

فرودگاه فرانکفورت: اگرچه ایران یکی از کشورهایی است که بیشتر در معرض بیماری همه گیر کرونا قرار دارد، اما در مارس ۲۰۲۰ تلاش شد دو زن پناهجوبه ایران بازگردانده شوند. از آنجا که دیگر هیچ پرواز منظمی با ایران وجود ندارد، باید یک هواپیما اجاره میشد. خوشبختانه سرانجام دو زن آسیب دیده از بازداشت آزاد شدند و آنها اجازه ورود مجدد به جمهوری فدرال را گرفتند و اکنون اقدامات قانونی بعدی در آلمان انجام میگیرند. پناهندگان از ایران نباید از آلمان اخراج شوند! بسیاری دوست دارند در اینجا زندگی خود را بسازند و در جامعه سهمی داشته باشند و از تجربه و مهارت های خود استفاده کنند. باید فرصتی برای آموزش آنها یا ایجاد شغل ایجاد شود.

اجازه اقامت برای اشتغال (دولدونگ) اغلب با وجود شواهد کافی داده نمی شود. الزام به همکاری و تهیه گذرنامه موجب بازداشت آنها در بازداشتگاه های مخصوص دیپورت برای اخراج می گردد.با وجود اینکه دستگیری ها، اعدام های روزانه و سرکوب همه فریادهای آزادی و دموکراسی، اوضاع در ایران به شدت زیاد شده است، اما به رسمیت شناختن درخواست های پناهندگی به شدت کاهش یافته است.

موارد دیگر:

آقای ایکس از هامبورگ دوره آموزش خود را به پایان رسانده است و می خواهد حال کار خود را با یک شغل جدید ادامه دهد و حال به او گفته می شود که باید به ایران برگردد و او را تحت فشار قرار می دهند زیرا او از رفتن به کنسولگری ایران خودداری می کند. پروسه جذب در جامعه و فرصت های برابر به هیچ وجه در نظر گرفته نمی شود. ایرانی دیگر از توبینگن به مسیحیت گرویده و در همان وضعیت قرار دارد، اگرچه هیئتی از کلیسا وی را همراهی کردند و تأیید کردند، که او چه ارزشی برای کلیسای آنها دارد. از کلن یکی از اقلیت های کرد ایران، تهدید به اخراج می شود. در حالیکه دستگیری و آزار و اذیت سیاسی هر روز در اقلیم کردستان صورت می گیرد.

خانواده دیگر از دوسلدورف با آیین بهائیت، که به طور سیستماتیک در معرض انتقام جویی های گسترده در ایران قرار می گیرند و هیچ گونه چشم اندازی برای زندگی در ایران را نمیبینند، با وجود اینکه آنها گواهی بهائیت را ارائه داده اند، که نشان می دهد که آنها در معرض خطر قرار دارند اما اثری نداشت. این خانواده کاملاً جذب جامعه شده اند و تا همین اواخر در شرایط کاری خوبی بسر می بردند. ولی از آنجا که این خانواده نخواسته است با نمایندگی ایران همکاری کند، اجازه کار آنها پس گرفته شد و اکنون این خانواده تهدید به اخراج به ایران می شود.

ایران یک کشور کثرالملل است و اقلیت های مذهبی و همجنسگرایان  هم وجود دارند. در صورت اخراج، این افراد درمعرض خطر جدی قرار میگیرند، به همین دلیل آنها باید هم در اینجا و هم در ایران با احساس ترس و ناامنی زندگی کنند. صدها مورد دیگر وجود دارند که ما می توانیم برای شما به آنها اشاره کنیم .

لذا ما از شما تقاضا داریم نگرانی ها و ترس های پناهجویان را جدی بگیرید و بجای دیپورت آنها را بپذیرید.

جناب آقای وزیر،

هر فریادی برای دموکراسی در ایران در گلو خفه میشود و کسانی که متفاوت فکر می کنند، کسانی که دگر اندیشند و اقلیت ها و…. دستگیر، بازجویی، شکنجه و حتی اعدام می شوند. اعدام ها دائما در دستور کار رژیم قرار دارد. افرادی که فرار کرده اند نیاز به محافظت دارند. بسیاری از کسانی که به دلایل مختلف فرار می کنند، افرادی هستند که اعتقادات مذهبی مختلف را می پذیرند و بصورت داوطلبانه و در مجامع مسیحی تغییر دین می دهند. با تغییر مذهب، خطر آزار و اذیت سیاسی هنگام بازگشت به ایران وجود دارد. متأسفانه، ما متذکر می شویم که دفتر فدرال برای امور پناهدگی (بامبف) مجدداً فعال شده وبه تأیید نامه های رد شده ایرانیان مجددا مهر تائید می زند. مسائل مربوط به اقلیت های ایران و سرنوشت تک تک افراد از سوی اداره پناهدگی فدرال مورد توجه قرار نمی گیرد و پذیرفته نمی شود. در طول اجازه اقامت (دولدونگ)، افراد به سفارش اداره  امور  خارجی ها دستگیر می شوند و برای اخراج به بازداشتگاه دیپورت منتقل می شوند.

مقامات اداره مهاجرت در حال حاضر واکنش محدودی از خود نشان می دهند و از اختیارات خویش برای ایجاد فرصت ها استفاده نمی کنند، حتی اگر پناهندگان کاملاً جذب جامعه شده باشند. لطفاً نگاهی به موضع دولت فدرال در مورد وضعیت بهائیان و دراویش در ایران بیندازید.

اگر رژیم ایران پی ببرد که آنهائی که اخراج شده اند، متفاوت فکر می کنند یا تغییر مذهب داده اند، بلافاصله آنها را دستگیر می کند و مورد انتقام گیری و آزار و اذیت شدید قرار می دهد. به ویژه زنان هنگام بازگشت هیچ امنیتی ندارند زیرا به دلیل جنسیت شان نیز مورد آزار و اذیت شدید قرار می گیرند. گزارشاتی که ما داریم نشان می دهند که زنان تحت فشار و آزار قرار گرفته اند.

جناب آقای وزیر،

به همین دلایل، ما از شما می خواهیم که بسیار حساس این موضوع را بررسی نمائید. اداره پناهدگی فدرال باید دلایل فرار تک تک افراد را مورد توجه قرار دهد و اجازه ندارد انسانها را مانند یک طرح  عمومی ببیند. از این روی ما از شما می خواهیم در این راستا عمل نمائید و مبانی قانونی مانند محافظت در مقابل اخراج را مطابق با قانون اجرا نمائید.

ما در باره وضعیت کنونی پناهندگان ایرانی که به دلایل مختلف درخواست پناهندگی داده اند بسیار نگران هستیم. بسیاری از سازمان های دیگرهم این نگرانی را دارند، به ویژه نهاد کار مشترک سراسری پروآزول، اعضای کلیساها و کشیش ها، سازمان های امداد رسانی و سازمان های در تبعید و غیره

در عین حال، ما از شما می خواهیم که موضوع را همه جانبه و با حساسیت بررسی نمائید تا بدین وسیله افرادی را که از کشورشان فرار کرده اند و دلایل محکم دارند را رد نکنند. هیچ ایرانی مجاز به اخراج نیست. رژیم ایران از چنین رویدادهایی برای امور داخلی خود استفاده می کند. به همین دلیل پناهجویان نیاز به محافظت در برابر اخراج دارند و این حمایت باید تضمین شود!

توقف اخراج به ایران!

با احترام فراوان

از سوی فوروم دمکراتیک ایرانیان آلمان/ماینز

بهروز اسدی

i.A. Behrouz Asadi

Demokratische Forum der Iraner C/O Initiativausschuss für Migrationspolitik in RLP

Albert-Schweitzer-Str 113-115

۵۵۱۲۸ Mainz 

کپی به وزیر دادگستری آلمان فدرال خانم لامبرشت، کمیساریای دولت فدرال برای حقوق بشر خانم دکتر کوفلر، کمیساریای دولت فدرال برای آزادی مذهبی در سراسر جهان آقای گروبل، مطبوعات، شورای پناهندگان در سراسر کشور، جوامع، سازمان های امدادی، احزاب و پروآزول

https://akhbar-rooz.com/?p=108861 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x