جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نامه مادران صلح ایران به دبیر کل سازمان ملل در مورد وقایع اخیر در فلسطین

جناب آنتونیو گوترش دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

شما نیک می دانید قطعنامه ۳۳۷۹مجمع عمومی سازمان ملل، مصوب سال ۱۹۷۵ تصریح داشته، صهیونیسم نوعی از انواع نژاد پرستی و تبعیض نژادی است. دولت صهیونیست اسراییل با تاکید بر پروژه ایجاد اسراییل بزرگ ظرف سه دهه اخیر با انواع و اقسام جنگ افروزی ها برای گسترش مرزهای جغرافیایی خود از نیل تا فرات عمل کرده است و با نادیده گرفتن عامدانه تمامی خطوط قرمز اخلاقی و حقوق بشری با هدف افزایش قدرت از طریق افزایش جمعیت با طرح های دقیق و حساب شده، شهرها ومناطق فلسطین را بمباران می کند. آن ها برای بیرون راندن مردم از خانه هایشان در های خانه فلسطینیان را منفجر و در صورت امتناع ساکنان از خروج از خانه، کودکان را از پنجره به خیابان پرتاپ می کنند و با محاصره محلات فلسطینی مانع رساندن آب، غذا و دارو به زخمی ها می شوند. دولت اسراییل به واسطه کمک های مالی و نظامی آمریکا توانسته است بیش از ۹۳% اراضی فلسطین را اشغال نماید. دولت های بنیاد گرای اسراییل با تخریب زیر ساخت های شهر های فلسطینی و با ترور رهبران مقاومت و حبس و شکنجه مخالفان و ایجاد نا امنی روانی و بی ثباتی شغلی و معیشتی توانسته اند بیش از ۵۰% فلسطینیان را از سرزمین خود بیرون کنند و با ستاندن همه امکانات زندگی، میلیون ها فلسطینی توانمند و شاغل در سرزمین آبا و اجدادی شان را در فقر و استیصال کامل آواره و ساکن اردوگاه ها در حاشیه شهر ها و دیگر کشور های همسایه سازند. آنها پس از تخریب شهرها وخانه ها، زمین های فلسطینیان را غصب و اقدام به ساخت شهرک های یهودی نشین و سپس با دادن امتیازات چشمگیر به یهودیان ساکن در کشورهای جهان آنان را تشویق به مهاجرت و سکونت در این شهرک ها می کنند. به طوری که ظرف دو دهه جمعیت یهودیان ده ها برابر اضافه شده است. دولت اسراییل این بار به بهانه این که زمین های قدس شرقی از هزاران سال پیش در مالکیت یهودیان بوده است، قریب یک هفته است که با حملات مکرر به مسجد الاقصی و حمله به محله شیخ جراح و با شلیک مستقیم گلوله به سر جوانان و کودکان در خیابان، خانه، بیمارستان و مسجد و به قتل رساندن آنان تلاش می کند تا آنها را از اندک خاک باقیمانده از سرزمین آبا و اجدادی شان بیرون و همین تکه اندک را نیز غصب کند. صحنه زشت و شنیع پایکوبی و رقص نظامیان اسراییلی بر پشت دیوارهای آتش گرفته مسجدی که زنان و کودکان در آن پناه گرفته اند؛ وجدان مردمان جهان را به درد آورده است. مبارزه و مقاومت مردم فلسطین که در سرزمین خودشان مانند غریبه ها با آنها برخورد می شود، مبارزه ای جهت دستیابی حق به سرزمین و تمامی حقوق شهروندی و حقوق بشری است. نسبت دادن مبارزات مردم فلسطین به جناح ها، گروه ها و شخصیت های سیاسی، در اصل تقلیل دادن مبارزات هفتاد ساله مردمی، برای دستیابی به آزادی و دموکراسی در سرزمین خویش و بهانه ای برای سرکوب شدیدتر این مقاومت ها است .

عالیجناب، بی شک بر اساس اهداف تعریف شده، وظیفه سازمان ملل برخورد فعال با این جنایات و خاتمه دادن به جنگ طلبی دولت اسراییل است.

مادران صلح ایران با توجه به جایگاه پر اهمیت و موثر جنابعالی در مقام دبیر کلی سازمان ملل متحد از شما و اعضای شورای امنیت، مصرانه می خواهند؛ هر چه زودتر با اعلام فراخوان صلح و با قاطعیت تمام از طریق قطع نامه های موثر، دولت اسراییل را به دلیل جنایت علیه بشریت محکوم و دست صهیونیست های نژاد پرست و غاصب را از کشتار فلسطینان کوتاه و طرفین را به مذاکره دعوت نمایید.

مادران صلح ایران
۱۴۰۰/۲/۲۴

https://akhbar-rooz.com/?p=113358 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x