شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نامه همبستگی‌ جمهوری خواهان ایران به نخست وزیر ژاپن

عالیجناب شینزو آبه، نخست‌وزیر محترم ژاپن

 مطلع شده‌ایم که شما در آینده‌ی نزدیک با حسن روحانی، رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران ملاقات خواهید کرد.

مطمئناً ما در موقعیتی قرارنداریم که از شما بخواهیم از شرکت در این جلسه امتناع ورزید اما امیدواریم نگرانی خود را درباره وقایع اخیر در ایران نشان دهید و از رئیس جمهور، خواستار مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی و تغییر رویه‌ها شوید.

همانطور که می‌دانید در هفته‌های گذشته اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم بخاطر افزایش چند برابری بهای بنزین به‌صورت وحشیانه‌ای سرکوب شده است.  براساس گزارش‌ها صدها نفر از هموطنان ما کشته شده‌اند، صدها نفر زخمی شده‌اند و بنابر اعتراف منابع خود حکومت ۷۰۰۰ تن دستگیر و به زندان فرستاده شده‌اند. آنها برای متوقف کردن جریان اطلاعات به خارج از کشور، امکان دسترسی عموم مردم ایران را به اینترنت قطع کردند. با توجه به برخی از گزارش‌های رسیده از ایران، به نیروهای امنیتی دستور داده شده بود که با هدف کشتار تیراندازی کنند.

در بیانیه‌ای که توسط کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد “میشل باچلت” منتشر شده است، ایشان اظهار داشته‌اند: “فیلم‌های تصویری تأیید شده، حاکی از خشونت شدید علیه معترضین است؛ از آن جمله تصاویری است که در آن، نیروهای مسلح امنیتی از پشت‌بام ساختمان دادگستری در یک شهر به سوی معترضین بی‌دفاع تیراندازی می‌کردند.در تصاویر دیگری مشاهده می‌شود که از هلیکوپترهای در حال پرواز به سوی معترضین بی‌گناه آتش‌گشوده می‌شود.”

وی افزود: “ما همچنین فیلم‌هایی دریافت کرده‌ایم که به نظر می‌رسد نیروهای امنیتی در حالی که تظاهرکنندگان غیرمسلح فرار می‌کنند ، به آنها شلیک می‌کنند و در تصاویر دیگر مشخص است که در تیراندازی‌ها مستقیماً سر و صورت و سایر اندام‌های حیاتی هدف شلیک قرار می‌گیرند (به عبارت دیگر تیراندازی با هدف کشتن!).

این موارد نقض آشکار هنجارها و معیارهای بین‌المللی در مورد استفاده از زور و نقض جدی حقوق بشر است.”

جناب آقای نخست‌وزیر؛

آقای روحانی که با قول اصلاحات به قدرت رسیده، از این قول عدول کرد و عملا نشان داد که تفاوتی‌ با جناح تندرو در سیاست ایران ندارد.

ما عمیقا نگران امنیت افراد دستگیر شده هستیم و نمی‌خواهیم شاهد قتل‌عام دیگری همانند سال ۱۹۸۸ باشیم که هزاران زندانی سیاسی به دستور مستقیم آیت‌الله خمینی، رهبر جمهوری اسلامی اعدام شدند.

به عنوان رئیس‌جمهور ایران، آقای روحانی مسئولیت امنیت شهروندان ایران را برعهده دارد؛ با این وجود او در محکوم کردن اعتراضات مسالمت‌آمیز در کنار تندروها ایستاد.

در این هفته‌ی مهم، هنگامی که مردم دنیا روز جهانی حقوق‌بشر را جشن می‌گیرند، مردم ایران مردگان خود را دفن می‌کنند!

نکته قابل توجه این است که ایران هرگونه بازدید گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران را رد کرده است.

عالیجناب؛

به عنوان رئیس اجرایی سرزمین بزرگ و بافرهنگ ژاپن، امیدواریم که شما اجازه ندهید که خون مردم ایران اینگونه پایمال شود.

ما از شما استدعا داریم که به دنبال آزادی همه زندانیان سیاسی باشید و از رئیس جمهور نظام اسلامی حاکم بر ایران بخواهید اجازه ورود گزارشگر ویژه به ایران را صادر نماید.

لطفاً آزادی، دموکراسی و نجابت انسانی مردم ایران را در ازای هرگونه دستاورد اقتصادی معامله نفرمایید.

مردم ایران به روح والا و اهداف متعالی شما برای نوع بشر چشم امید دارند.

با احترام،

مهدی امینی

همبستگی‌ جمهوری خواهان ایران

دسامبر ۱۱، ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=14918 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x