چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نامه وزیر امور خارجه سوئد به پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد در سالهای اخیر تعرض به حق آزادی بیان و تشکل را به دفعات به اطلاع مقامات دولتی سوئد، از جمله وزارت امور خارجه، رسانده است و خوهان اقدامات عملی در بازخواست جمهوری اسلامی ایران شده است. عکس ضمیمه مربوط به دیدار نمایندگان این نهاد به همراه رحمان جاوید گرارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران با وزیر امور خارجه است که در اوایل سال ۲۰۲۰ انجام گرفت. آن لینده وزیر امور خارجه سوئد اخیرا به این اقدامات با ارسال نامه ای پاسخ داده است که در زیر ترجمه این نامه منتشر میشود.

از راست به چپ رحمان جاوید گزارشگر ویژه سازمان ملل، آن لینده وزیر امور خارجه سوئد، سعید تقوی مسئول پلاتفرم و لیف ایساکسون مسئول بخش بین المللی سازمان مرکزی کارگران سوئد

دفتر وزارت دولتی
۲۰۲۰۰۹۲۸
UD2020/12595 MK lat .2

از: وزارت امور خارجه
به: سعید تقوی
پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد

وزیر امور خارجه
سلام سعید!

ممنون از ارسال امیل و ادامه گفتگو. خیلی مهم است که شرایط جدی حقوق بشر در ایران همچنان مورد توجه قرار گیرد.

موارد زیادی از نکاتی که تو در امیل ارسالی ذکر می کنی در گزارش اداره امور خارجه که در دسامبر ۲۰۱۹ منتشر شد، ذکر گردیده است.  تو از جمله به شرایط سخت مدافعین حقوق بشر و رهبران کارگری اشاره می کنی.  من و نخست وزیر در  سفر فوریه ۲۰۱۷ به ایران شرایط رهبران کارگری زندانی را بسیار جدی گرفتیم و خواستار آزادی آنها شدیم. هنگامی که َظریف وزیر امور خارجه ایران در آگوست ۲۰۱۹ به سوئد آمد گزارش داد که تعدادی از رهبران کارگری زندانی آزاد شده اند. ما به پیگیری دقیق در این مورد ادامه می دهیم.

من به مناسبت های مختلف و بطور رسمی به اهمیت احترام به آزادی بیان، آزادی تشکل و تجمع در ایران تاکید داشته ام. اخیرا پس از گزارش جامع عفو بین الملل در نوامبر ۲۰۱۹ در مورد نحوه برخورد با تظاهرکنندگان واکنش نشان دادم. من همزمان وضعیت وخیم تر شدن شرایط جسمی نسرین ستوده بر اثر اعتصاب غذا، شرایط زندانیان سیاسی در زندان را مورد توجه قرار داده و نگرانی شدید خود را در این مورد بیان کرده ام. همچنان که اتحادیه اروپا خواستار شده است حکم نسرین ستوده باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

دولت سوئد در ادامه نیز این نکات مهم را بطور متعهدانه با دولت ایران، درون اتحادیه اروپا و سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

با سلامهای دوستانه

آن لینده

Ann Linde

ترجمه از: پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد/ایران

https://akhbar-rooz.com/?p=49696 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x