جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نامه ی رسوا، بزرگان رسوا؛ اصلاح طلبان برای شرکت در نمایش انتخاباتی زمینه چینی می کنند

اصلاح طلبان که در گرماگرم عصبانیت از ردصلاحیت های شورای نگهبان اعلام کرده بودند چون همه ی کاندیداهای آن ها رد صلاحیت شده اند، در این انتخابات از هیچ کاندیدایی پشتیبانی نمی کنند، برخی از اصلاح طلبان مشغول نرم کردن این موضع اولیه ی خود هستند. برخی از احزاب و جناح های اصلاح طلب خواهان معرفی از همتی شده اند.

به دنبال ویدئویی که امروز از طرف بهزاد نبوی رئیس جبهه ی اصلاحات منتشر شد و در آن از اصلاح طلبان خواست مردم را تشویق به حضور در پای صندوق های رای کنند، امروز نامه ی دیگری از سوی جمعی از اصلاح طلبان اکثرا ناشناخته در خبرگزاری ها منتشر شد که خبرگزاری ایسنا آن را تحت عنوان «نامه‌ی جمعی از اصلاح‌طلبان به بزرگان اصلاحات درباره انتخابات» منتشر کرده است. در این نامه که «در راستای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری» نوشته شده، امضا کنندگان نوشته اند که عبدالناصر همتی «اصلاح طلب اصیل است» و از «بزرگان اصلاحات» خواسته اند که از او حمایت کنند. در این نامه آمده است:

 درست است که برخی از کاندیداهای اصلی که نمایندگی بخشی از جریان‌های سیاسی و اجتماعی کشور را به عهده داشته‌اند با تنگ‌نظری، از ورود به صحنه انتخابات بازمانده‌اند، که این امر موجب دلسردی و سرخوردگی بخشی از بدنه اجتماعی شده، اما با وجود کاندیدایی که اقتصاددانی متخصص و کارکشته، اصلاح‌طلبی توسعه‌طلب، تحول‌خواه، مترقی و ایران‌دوست است، جریان عقلایی کشور با نگاه به منافع ملی و به دور از نگاه‌های حزبی، همچنان کاندیدایی اصیل دارد.

آن چه مهم تر از این درخواست است، فهرست «بزرگان اصلاح طلب» است که در ابتدای این نامه ردیف شده است: سیدمحمد خاتمی؛ علی‌اکبر ناطق نوری؛ سیدهادی خامنه‌ای؛ سیدحسن خمینی؛ محمد هاشمی رفسنجانی؛ علی لاریجانی؛ محمدرضا عارف؛ بهزاد نبوی و مسعود پزشکیان.

در این فهرست «بزرگان اصلاح طلب» نام میرحسین موسوی و زهرا نورد به چشم نمی خورد. موسوی پیش از این حساب خود را از این دریوزگان قدرت جدا کرده و گفته است در کنار مردم معترض خواهد ایستاد.

https://akhbar-rooz.com/?p=116349 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x