چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نامه ی روحانی به خامنه ای: اگر آقا صلاح و مصلحت می دانند کمک کنند!

حسن روحانی پیرامون نامه ای که در مورد رد صلاحیت ها به خامنه ای نوشته است گفت: دیروز خدمت مقام معظم رهبری نامه نوشتم که اگر ایشان می‌توانند درباره انتخابات کمک کنند. آنچه که ما می‌توانستیم انجام دهیم درخواست از ایشان بود که اگر ایشان صلاح و مصلحت می‌دانند در این زمینه اقدامی انجام دهند.

وی در جلسه ی دولت گفت: یک مرحله، مرحله احراز صلاحیت است که به عهده دولت نیست به عهده یک نهاد دیگری که البته مهم است و آنها تصمیم می‌گیرند. اینکه مقدمات این تصمیم آنها از کجا می‌آید و چگونه تصمیم‌سازی می‌شود بحث‌های جداگانه دارد که مورد بحث ما نیست اما به هر حال در اختیار دولت نیست، نهادی مستقل است که خود بررسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد که به هر حال تصمیم گرفت.

وی گفت: تصمیم شورای نگهبان که عصر روز دوشنبه از آن مطلع شدیم و بعد مشخص شد که چه کسانی مدنظر هستند. خیلی از سیاسیون و ما دلمان می‌خواست شورای نگهبان فرصت بیشتری داشت و افراد دیگری اضافه می‌شدند. جان انتخابات رقابت است. اگر این جان را از انتخابات بگیرید کالبد بی‌جان می شود. اصل انتخابات این است که یک رقابت فشرده باشد تا انتخابات واقعی شکل بگیرد.

روحانی با بیان اینکه دولت در این زمینه کار زیادی نمی‌توانست انجام دهد، گفت: من البته نسبت به اصل ۱۱۳ حتما متذکر هستم و اشکال دارم منتها هرزمانی درباره اصل ۱۱۳ به شورای نگهبان می‌نویسیم، آنها تفسیری از اصل ۱۱۳ دارند که طبق آن می‌گویند شما نمی‌توانید به ما تذکر بدهید. بنابراین به ناچار دیروز خدمت رهبر معظم انقلاب نامه‌ای فرستادم و آنچه در ذهن من بود که اگر ایشان در این زمینه بتوانند کمکی انجام دهند، خدمت ایشان تقدیم کردم. ایشان هم هر طور مصلحت می‌دانند و کار را شورای نگهبان انجام می‌دهد.

وی در عین حال گفت: آقا هم معمولا در دوره‌های گذشته کمتر وارد شدند. البته موردی بوده که ایشان با حکم و دستور حکومتی فرد یا افرادی را اضافه کردند که این مربوط به مصلحت خود ایشان است. آنچه که ما می‌توانستیم انجام دهیم، درخواست و تقاضا از ایشان بود که اگر ایشان صلاح و مصلحت می‌دانند در این زمینه اقدامی انجام دهند.

روحانی با بیان اینکه ممکن است ما گله و شکایت داشته باشیم ولی صندوق آرا را نمی‌توانیم رها کنیم، ‌گفت: جای صندوق آرا چه می‌خواهید بگذارید و. اینکه صندوق آرا دیگه کارایی ندارد، خیلی خطرناک است و اگر نظام ما در این ۴۲ سال در تمام فراز و نشیب‌ها قدرتمند در برابر خارجی و توطئه حفظ شد و ایستاد،  علاوه بر بسیاری از مسائل، حضور و فداکاری مردم موثر بوده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=114549 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x