دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

نانسی پلوسی بار دیگر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

پلوسی بار دیگر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

نانسی پلوسی در نخستین نشست یکصد و هفدهمین مجلس نمایندگان آمریکا، بار دیگر به عنوان رئیس این مجلس انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، اعضای جدید مجلس نمایندگان آمریکا که در انتخابات ۱۳ آبان امسال تعیین شدند، روز یکشنبه گرد هم آمدند تا علاوه بر ادای سوگند، رئیس این مجلس را انتخاب کنند.

ابتدا هاکیم جفریز عضو دموکرات این مجلس از نیویورک و مدیر دفتر این حزب در مجلس نمایندگان، نامزد مورد حمایت دموکرات‌ها یعنی نانسی پلوسی را برای تصدی این مسئولیت معرفی کرد.

پس از آنکه این عضو دموکرات، دلایل معرفی پلوسی برای تصدی این مسئولیت را برشمرد، لیز چنی عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان که رئیس اجرایی این حزب در مجلس محسوب می‌شود، در اظهاراتی علیه پلوسی، کاوین مک‌کارتی رهبر جمهوری خواهان در این مجلس را برای تصدی کرسی ریاست معرفی کرد.

پس از آن، یکصد و هفدهمین مجلس نمایندگان آمریکا وارد رای‌گیری برای انتخاب رئیس مجلس شد. این رای‌گیری به صورت شفاهی بود به گونه‌ای که اسم هر عضو مجلس توسط منشی صحن قرائت می شد و نماینده مجلس هم با نام نامزد مورد نظر خود برای این مسئولیت را اعلام می‌کرد.

به دلیل شرایط کرونا، در هر وهله از رای‌گیری بخشی از نمایندگان در صحن حضور می یافتند و پس از رای دادن، از صحن خارج شده و نوبت به نفرات بعدی می‌رسید. 

مجلس نمایندگان آمریکا ۴۳۵ عضو دارد که ۲ کرسی آن همچنان در انتظار انتخابات مرحله دوم است. در حال حاضر ۲۲۲ کرسی در اختیار دموکرات‌ها و ۲۱۱ کرسی هم در اختیار جمهوری‌خواهان قرار دارد.

جمهوری‌خواهان در این دور از انتخابات توانستند تعداد کرسی‌های خود را از ۱۹۶ به ۲۱۱ افزایش دهند و به همین نسبت هم دموکرات‌ها با از دست دادن تعداد کرسی‌های خود از ۲۳۴ به ۲۲۲ رسیده‌اند.

در رای‌گیری امروز، با توجه به اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا، پلوسی توانست از ۴۲۷ رای ماخوذه، با ۲۱۶ رای در برابر ۲۰۹ رای رقیب جمهوری‌خواه خود، برای ۲ سال دیگر، کرسی ریاست این مجلس را برعهده گیرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=99776 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x