چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ناپولی با شکست یوونتوس قهرمان شد؛ جشنواره گل اتلتیکومادرید

جشنواره گل اتلتیکومادرید در پامپلونا

نازک بین: فینال جام حذفی ایتالیا چهارشنبه شب بین دو تیم یوونتوس و ناپولی برگزار شد و شاگردان جناروز گتوزو با پیروزی ۴ بر ۲ در ضربات پنالتی فاتح این رقابت‌ها شدند. در نیمه نخست بهترین فرصت متعلق به ناپولی بود و ضربه لورنزو اینسینیه به تیرک دروازه برخورد کرد. همچنین دیگو دمه فرصت خوبی برای گلزنی داشت که جانلوئیجی بوفون ضربه‌اش را مهار کرد.

ناپولی با شکست یوونتوس قهرمان جام حذفی شد

در مقابل کریستیانو رونالدو دو بار با مانعی همچون الکس مرت روبرو شد و در گلزنی ناکام بود.ناپولی در نیمه دوم هم خطرناک تر ظاهر شد اما نتوانست از موقعیت‌هایش بهره ببرد. هر دو تیم به دنبال باز کردن دروازه حریفشان بودند ولی تا دقیقه ۹۰ توپی از خط دروازه‌ها رد نشد. داور سه دقیقه وقت اضافه گرفت که در این لحظات دوباره ناپولی تیرک دروازه یوونتوس را لرزاند. پس از ارسال توپ از نقطه کرنر ابتدا بوفون ناجی دروازه تیمش شد و سپس توپ برگشتی که به شاگردان جنارو گتوزو رسید به تیرک برخورد کرد. در نهایت سوت پایان به صدا درآمد تا ضربات پنالتی قهرمان را تعیین کند.

نخستین ضربه را دیبالا از دست داد و مرت آن را مهار کرد. سپس اینسینیه نتیجه را یک بر صفر به نفع ناپولی کرد. دنیلو توپ را به آسمان زد تا یوونتوس هر دو ضربه‌اش از دست برود. در ادامه متئو پولیتانو گلزنی کرد. لئوناردو بونوچی اولین گل یوونتوس را به ثمر رساند. سپس ماتیاس ماکسیموویچ توپش را به گل تبدیل کرد تا ناپولی به قهرمانی نزدیک شود. رمزی گل دوم یوونتوس را به ثمر رساند. با این حال میلیک چهارمین ضربه ناپولی را هم به گل تبدیل کرد تا این تیم با پیروزی ۴ بر ۲ عنوان قهرمانی را به دست آورد.

جشنواره گل اتلتیکومادرید در پامپلونا

اتلتیکومادرید با یک پیروزی پر گل برابر اوساسونا سه امتیاز مهم این بازی را به دست آورد. اتلتیکومادرید بامداد پنجشنبه در هفته بیست و نهم لالیگا برابر اوساسونا قرار گرفت و میزبانش را با پنج گل شکست داد.گل نخست بازی را ژائو فلیکس در دقیقه ۲۷ به ثمر رساند. سپس اوساسونا به دنبال جبران بود اما نتوانست به هدفش برسد و شاگردان دیگو پابلو سیمئونه با پیروزی به رختکن رفتند.

در نیمه دوم شرایط کاملا متفاوت بود. فلیکس در دقیقه ۵۶ دبل کرد. پاس خوب آنخل کورئا با فرار دیگو کاستا همراه شد. مهاجم اسپانیایی-برزیلی به فلیکس پاس داد تا بازیکن جوان پرتغالی دومین گلش را به ثمر برساند. مارکوس یورنته در یک حرکت زیبا و با دریبل چند بازیکن میزبان نتیجه را در دقیقه ۷۹ توانست ۳ بر صفر کند اما این پایان کار نبود. آلوارو موراتا دقایقی بعد گلزنی کرد. داور آن را آفساید اعلام کرد اما VAR نظرش را تغییر داد تا گل چهارم اتلتیکو هم به ثبت برسد. یانیک کاراسکو که در دقیقه ۸۵ به جای سائول نیگس به زمین رفته بود در یک توپ گیری یورنته را در موقعیت گل قرار داد. بازیکن اتلتیکو به سمت دروازه میزبان حرکت کرد و به کاراسکو پاس داد تا گل پنجم روخی بلانکو هم به ثمر برسد.

اتلتیکو با یک جشنواره گل علاوه بر کسب سه امتیاز بازی، تساوی مقابل اتلتیک بیلبائو را در بازگشت لالیگا فراموش کرد. تیم مادریدی با این پیروزی ۴۹ امتیازی شد و به طور موقت به جایگاه چهارم جدول صعود کرد.

پیروزی قاطع سیتی در شروع لیگ برتر

منچسترسیتی در شروع دوباره لیک برتر انگلیس توانست آرسنال را با ۳ گل شکست دهد. در ادامه دیدارهای عقب افتاده لیگ برتر انگلیس منچسترسیتی توانست در خانه با ۳ گل آرسنال را شکست دهد و ۳ امتیاز ارزشمند خانگی به دست بیاورد.
رحیم استرلینگ، کوین دی بروین هافبک بلژیکی و فیل فودن برای سیتی گلزنی کردند.قبل از  این دیدار نیز استون ویلا و شفیلد یونایتد به تساوی بدون گل رضایت دادند.

فیفا شرکت عربستانی را به خاطر پخش بدون مجوز محکوم کرد

فدراسیون جهانی فوتبال با تأیید گزارش سازمان تجارت جهانی، حق پخش مسابقات فوتبال توسط شرکت عربستانی را محکوم کرد.به نقل از روزنامه الرایه قطر، فیفا گزارش نهایی سازمان تجارت جهانی را در موردنداشتن اجازه حق پخش شرکت «بی.اوت.کیو» عربستان تصویب کرد.

در بیانیه فیفا آمده است که این نهاد بین المللی گزارش نهایی سازمان تجارت جهانی را مبنی بر دریافت غیر قانونی حق پخش تلویزیونی این شرکت طی سه سال گذشته تأیید می‌کند.فیفا تأکید کرده که این عمل حق پخش مسابقات فوتبال را یک فعالیت غیرقانونی می‌داند که در هیچ سطحی قابل قبول و تحمل نخواهد بود.فدراسیون جهانی فیفا همچنین تأکید کرد که نقض حقوق مالکیت معنوی را جدی می‌گیرد و با شرکای جهانی خود برای مبارزه با آن همکاری می‌کند.

عکس روز- شاه کوچک

عکس روز/ شاه کوچک

فرشته قاضی-رقابت های اسب سواری Royal Ascot پس از ۳۰۹ سال با چهره‌ای عجیب آغاز شد. نه هواداری وجود دارد و نه تجملاتی. این بازی‌ها که به خانواده سلطنتی انگلیس مربوط است با حضور ملکه برگزار می‌شد و یکی از جذابیت‌هایش تماشاگران با کلاه‌های عجیب بودند که امسال خبری از آنها نیست. در چنین شرایطی هوادار خردسال انگلیسی مانند یک پادشاه کوچک به تماشای این مسابقات پرداخت. او در خانه‌اش در حالی که روی اسب خود نشسته بود رقابت‌ها را از طریق تلویزیون نگاه کرد. پل میشل جان چایلدز، عکاس رویترز این لحظه را به ثبت رساند. 

قرعه‌کشی قهرمانی فوتبال نوجوانان آسیا/ هم‌گروهی ایران با بحرین، کره‌شمالی و قطر

در پایان مراسم قرعه کشی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، تیم ملی ایران با تیم‌های بحرین (میزبان)، کره شمالی و قطر در گروه نخست هم‌گروه شد.این مراسم به علت شیوع کرونا بدون حضور نمایندگان کشورهای حاضر در مقر AFC در کوالالامپور برگزار شد.تیم ملی ایران به علت نتایج ضعیف در دوره گذشته و حذف در مرحله گروه، در سید سوم این قرعه کشی قرار داشت.این رقابت‌ها به میزبانی بحرین و با حضور ۱۶ تیم برتر آسیا برگزار می‌شود که ۴ تیم نخست مجوز حضور در مسابقات جام جهانی نوجوانان را به دست می‌آورند.نوجوانان ایران دو دوره قبل با کسب عنوان نایب قهرمانی راهی جام جهانی شدند و با صعود به مرحله یک چهارم نهایی، بهترین عنوان تیمی فوتبال را در جام‌های جهانی کسب کردند. 

قرعه کشی مسابقات قهرمانی فوتبال جوانان آسیا/ ایران در گروه میزبان

قرعه کشی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا انجام شد و تیم ملی فوتبال جوانان ایران در گروه نخست این رقابت ها با تیم‌های کامبوج، اندونزی و ازبکستان هم گروه شد.این مسابقات با حضور ۱۶ تیم به میزبانی ازبکستان از ۲۳ مهر تا ۱۰ آبان سال جاری برگزار می‌شود.  

۴ تیم نخست مجوز حضور در مسابقات جام جهانی جوانان را در کشور اندونزی به دست می‌آورند.تیم ملی فوتبال جوانان با هدایت سیروس پورموسوی توانست در تهران مجوز حضور در مرحله نهایی را به دست آورد اما در ادامه پورموسوی از مربیگری این تیم خودداری کرد و در حال حاضر کمیته فنی فدراسیون به دنبال انتخاب سرمربی دیگری است.

پاندمی کرونا باعث شد یوفا در قوانین مالی خود تغییرات گسترده ای اعمال کند.

با تغییرات جدی مواجه شد. می توان گفت تقریبا باشگاه ها برای یک فصل از قید و بند فیرپلی رها شدند.به گزارش سایت رسمی یوفا، اعضای رسمی کمیته فیرپلی مالی یوفا، امروز از طریق نشست ویدئویی به بحث و گفتگو پرداختند و تصمیم بر این شد با توجه به جوانب منفی ویروس کووید-۱۹ که باعث ضررهای مالی باشگاه های اروپایی شده، فیرپلی مالی برای یک فصل با تغییرات روبرو شود.

قوانین جدید فیرپلی مالی یوفا

قوانین جدید ضمن انعطاف پذیری بیشتر، به باشگاه ها اجازه بدهد به تعهدات مالی شان در قبال بازیکنان و نقل و انتقالات عمل کنند

تاثیر منفی ویروس کرونا را خنثی کرده و به باشگاه ها اجازه بدهد ترازنامه مالی شان برای سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را به راحتی محاسبه و مثبت کنند اما در عین حال از هرگونه سوءاستفاده از این سیستم هم جلوگیری به عمل بیاید

زمان کافی به باشگاه ها ارائه بدهد تا ضررهای مالی این فصل را جبران کنند

این قوانین به باشگاه ها فرصت خواهد داد در شرایط مساوی با تاثیرات منفی ویروس کرونا مبارزه کنند

باشگاه ها فرصت خواهند داشت کمبود درآمد را با استفاده از فرصت بیشتر، جبران کنند

در چنین شرایطی روحیه بازی جوانمردانه و البته رعایت قوانین فیرپلی مالی در دراز مدت رعایت خواهد شد

بررسی ترازنامه مالی سال ۲۰۲۰ برای یک سال به تعویق می افتد و ترازنامه جدید در سال ۲۰۲۱ مورد بررسی قرار خواهد گرفت

سال مالی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ قرار است به عنوان یک سال مورد بررسی قرار بگیرد و جدا از هم نخواهد بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=36681 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x