پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نجف مهدی‌پور، روزنامه‌نگار زندانی به بیمارستان منتقل شد‎

نجف (کاوه) مهدی‌پور، روزنامه‌نگار و صاحب‌ امتیاز زندانی نشریه تعلیق شده «باخترزمین» به دلیل مشکلات حاد تنفسی به بیمارستانی در ایلام منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۲۶ شهریورماه ۹۸، نجف (کاوه) مهدی‌پور، صاحب امتیاز و مدیر مسئول دو‌‌هفته‌‌نامه تعلیق شده‌ «باختر زمین» که روز پنج‌شنبه ۷ شهریور از زندان شهرستان دره‌شهر به زندان مرکزی ایلام منتقل شده‌بود، به دلیل مشکلات حاد تنفسی به بیمارستان مصطفی خمینی ایلام منتقل شد و به دستور پزشک متخصص این بیمارستان در بخش مراقبتھای ویژہ بستری شد.

یک منبع مطلع در تایید این خبر به کمپین گفت: «آقای مهدی‌پور روزنامه‌نگار زندانی که اخیرا از زندان دره‌شهر به زندان مرکزی ایلام منتقل شده‌بود، در زندان دچار بیماری شده به حدی که قادر به راه رفتن نبود و روز گذشته نیز با مشکل حاد تنفسی به دستور پزشک متخصص در بیمارستان مصطفی خمینی ایلام در بخش مراقبت‌ھای ویژہ بستری شد۔»

این منبع افزود: «این روزنامه‌نگار زمانی که برای تحمل حبس به زندان منتقل شده‌بو، از لحاظ روحی و جسمی در شرایط خوبی به‌سر می‌بُرد و اکنون مقامات قضایی و مسئولان زندان باید پاسخگوی وضعیت سلامتی این زندانی باشند.»

آقای مهدی‌پور، که در حال سپری کردن حکم ۱ سال زندان خود در زندان شهرستان دره‌شهر بود پس از یک درگیری لفظی با رئیس کل زندان‌های ایلام، روز پنج‌شنبه ۷ شهریور به زندان مرکزی ایلام منتقل شده‌بود.

پیش‌تر یک منبع مطلع در خصوص دلیل انتقال این زندانی سیاسی به زندان ایلام به کمپین گفته‌بود: «روز چهارشنبه ۶ شهریورماه، آقای کشوری، رئیس کل زندان‌های ایلام برای سرکشی به زندان دره‌شهر می‌آید و آقای مهدی‌پور در حین سخنرانی او اعتراض کرده و محل سخنرانی را ترک می‌کند. فردای آن‌روز با دستور رئیس کل زندان‌های ایلام، او را به مکان نامعلومی منتقل می‌کنند. خانواده این روزنامه‌نگار زندانی در پیگیری‌هایی که می‌کنند متوجه شدند که او به زندان مرکزی ایلام منتقل شده‌است، اما از حق ملاقات محروم است.»

https://akhbar-rooz.com/?p=4219 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x