جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نخستین اعتراض دولت بایدن به روسیه بر سر ماجرای ناوالنی

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اقدام دولت روسیه علیه معترضان حامی الکسی ناوالنی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، ند پرایس روز شنبه با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی در پی دستگیری این شهروند روسی مخالف دولت فعلی مسکو و برخورد با هواداران وی، افزود: ایالات متحده استفاده از تاکتیک‌های خشن علیه معترضان و روزنامه‎نگاران در شهرهای روسیه را به شدت محکوم می‌کند.

وی ادامه داد: پیش از وقایع امروز ، دولت روسیه با آزار و اذیت سازمان‌دهندگان اعتراض، تهدید به شبکه رسانه‌های اجتماعی و دستگیری پیشگیرانه شرکت‌کنندگان احتمالی در راهپیمایی‌ها، سعی در سرکوب حقوق تجمع مسالمت‌آمیز و آزادی بیان داشت. این به دنبال سال‌ها اعمال محدودیت‌ها و اقدامات سرکوبگرانه علیه جامعه مدنی، رسانه‌های مستقل و مخالفان سیاسی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: ادامه تلاش‌ها برای سرکوب حقوق روس‌ها در تجمع‌های مسالمت‌آمیز و آزادی بیان، دستگیری شخصیت مخالف الکسی ناوالنی و سرکوب اعتراض‌های بعدی نشانه‌های نگران‌کننده محدودیت‌های بیشتر در جامعه مدنی و آزادی‌های اساسی است.

پرایس اظهار کرد: حقوق روس‌ها برای تجمع‌های مسالمت‌آمیز و شرکت در انتخابات آزاد و عادلانه نه تنها در قانون اساسی کشور بلکه در تعهدات روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا، اعلامیه جهانی حقوق بشر و همچنین در تعهدات بین‌المللی آن تحت میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی قید شده است.

وی تاکید کرد: ما از مقامات روسی می‌خواهیم همه کسانی را که به دلیل استفاده از حقوق جهانی خود بازداشت شده اند، آزاد و بلافاصله و بدون قید و شرط الکسی ناوالنی را آزاد کنند. ما از روسیه می‌خواهیم که به طور کامل با تحقیقات جامعه جهانی در مورد مسمومیت الکسی ناوالنی همکاری کند و استفاده از سلاح شیمیایی را در خاک آن به طور معتبر توضیح دهد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ایالات متحده شانه به شانه هم پیمانان و شرکای خود در دفاع از حقوق بشر خواهد بود، چه در روسیه و چه در هر جایی که تهدید شوند.

https://akhbar-rooz.com/?p=101811 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x