جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نزاع پنهان آمریکا و آلمان بر سر انحصار تولید واکسن ضد کرونا

دولت آمریکا به موازات اقداماتی که شرکت های دارویی و محققان در این کشور انجام می دهند مشخصا روی فعالیت های یک شرکت دارویی آلمانی متمرکز شده و تلاش می کند با پیشنهاد مالی هنگفت انحصار واکسنی را که این شرکت در حال تحقیق و تولید آن است، به دست بیاورد

در بسیاری از کشورها دانشمندان با شتاب بی سابقه در پی تحقیق، ابداع و تولید واکسن ضد کرونا هستند. دولت آمریکا به موازات اقداماتی که شرکت های دارویی و محققان در این کشور انجام می دهند مشخصا روی فعالیت های یک شرکت دارویی آلمانی با نام CureVac  متمرکز شده و تلاش می کند با پیشنهاد مالی هنگفت انحصار واکسنی را که این شرکت در حال تحقیق و تولید آن است، به دست بیاورد. دولت آنجلا مرکل با اطلاع از این تلاش ترامپ برای به انحصار در آوردن حاصل تحقیق شرکت آلمانی، وارد ماجرا شده و می کوشد از اقدام ترامپ و انتقال انحصار واکسن تولیدی جلوگیری کند.

بنا بر گزارش روزنامه آلمانی “دی ولت”، دونالد ترامپ از این شرکت دعوت کرده فعالیت خود را به آمریکا منتقل کند و امتیاز تولید واکسن ضد کرونای آن در انحصار آمریکا باشد. دی ولت نوشته است در محافل دولتی آلمان گفته می شود ترامپ برای به دست آوردن واکسن ضد کرونا به هر کاری دست می زند و نظر او بر این است که واکسن فقط در انحصار آمریکا باشد.

دی ولت در گزارش خود نوشته است نزاع برلین و واشنگتن به طور مشخص روی شرکت CureVac  است که با همکاری انستیتوی دولتی پاول ارلیش Paul-Ehrlich در حال تحقیق و تولید آزمایشی واکسن ضد کرونا هستند.

در ارتباط با این خبر، سخنگوی وزارت بهداشت آلمان به “دی ولت” گفته است: دولت آلمان خیلی علاقمند است که مواد موثر و واکسن ضد ویروس کرونا در آلمان و اروپا تولید شوند و در همین رابطه در حال تبادل نظر و ارتباط تنگاتنگ با شرکت CureVac می باشد. خود شرکت تا به حال در باره خبر دی ولت، میزان پیشرفت تحقیق برای تولید واکسن ضد کرونا  و کشمکش آمریکا با آلمان برای کسب انحصار آن اظهار نظری نکرده است.

دولت آلمان اگرچه ممکن است در مقایسه با ترامپ حتی پول و تسهیلات بیشتری به شرکت CureVac بدهد اما قوانین وتشریفات اداری آلمان برای استفاده همگانی از یک دارو و واکسن جدید در مقایسه با آمریکا متفاوت است. در آمریکا شرکت های دارویی خیلی سریع تر و با میزان آزمایش بالینی کمتری می توانند داروی جدید را در بازارعرضه کنند.

*دی ولت

https://akhbar-rooz.com/?p=22788 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x