جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نسرین ستوده جایزه انجمن قضات آلمان را به چهار معترض محکوم به اعدام اهدا کرد

نسرین ستوده

نسرین ستوده: جایزه‌ی خود را به ۴ تن از کسانی که حکم اعدام برایشان صادر شده است تقدیم می‌دارم: امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی، محمد رجبی و نوید افکاری.

روز سه‌شنبه، ۱۸ شهریور (هشتم اوت) جایزه حقوق بشر کانون قضات آلمان طی مراسمی به‌طور رسمی به نسرین ستوده اهدا شد. نسرین ستوده در پیامی که از زندان اوین به این مراسم فرستاده بود اعلام کرد که جایزه‌ ی خود را به چهار زندانی معترضی که زیر حکم اعدام هستند اهدا می کند.

نسرین ستوده در زندان اوین دربند است و روز سه شنبه جایزه حقوق بشر انجمن قضات آلمان را منصوره شجاعی  پژوهشگر و فعال حقوق زنان به نمایندگی از وی دریافت کرد.

جایزه حقوق بشر کانون قضات آلمان هر سه سال یک بار به شخصیت‌ها یا نهادهایی از دادگستری، دادستانی یا وکلا اعطا می‌شود که برای اجرای عدالت در دستگاه قضایی سلامتی و آزادی‌شخصی خود را به خطر می‌اندازند.

نسرین ستوده از ۲۰ مردادماه گذشته در اعتراض به شرایط زندانیان سیاسی دست به اعتصاب زده است. او این شرایط را «ناعادلانه» خوانده و تاکید کرده که شیوع ویروس کرونا اوضاع را «بدتر» نیز کرده است.

متن پیام نسرین ستوده به مراسم اعطای جایزه حقوق بشر:

ریاست محترم انجمن قضات آلمان و اعضای محترم

با درودهای بی‌پایان برای شما قضات محترم از زندان اوین، اخیرا مطلع شدم که آن انجمن با اختصاص جایزه‌ی سالانه خود به اینجانب، مرا از این افتخار بهره‌مند ساخته است. از این بابت لازم می‌دانم مراتب تشکر خود را تقدیم یکایک اعضای محترم آن شورا کنم و صمیمانه اذعان کنم که این حمایت‌ها تا کجا به ادامه‌ی حرکت‌های مدنی کمک می‌کند. من و جامعه مدنی ایران هرگز چنین حمایت‌هایی را که در شرایط سخت از فعالان ایرانی شده است فراموش نمی‌کنیم.

از این فرصت اندک برای ابراز قدرانی خویش استفاده می‌کنم و ضمن جلب توجه افکار عمومی بین‌الملی به احکام اعدامی که برای معترضین صادر شده است؛ جایزه‌ی خود را به ۴ تن از کسانی که حکم اعدام برایشان صادر شده است تقدیم می‌دارم: امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی، محمد رجبی و نوید افکاری.

به امید آن که هر چه زودتر به خشونت‌های قضایی پایان داده شود و حکم این هموطنان شکسته شود.

با درودهای بی‌پایان
نسرین ستوده
اوین – شهریور ۹۹

دستگاه قضائی جمهوری اسلامی نسرین ستوده را به ٣٣ سال حبس محکوم کرده است. این وکیل آزادیخواه و مبارز از خردادماه سال ١٣٩٧ تاکنون در اوین به سر می برد.

https://akhbar-rooz.com/?p=45986 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x