پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نشست کمیسیون مشترک برجام ۲۶ آذر در وین برگزار می‌شود

اتحادیه اروپا روز دوشنبه دهم آذر در بیانیه‌ای اعلام کرد نشست آینده کمیسیون مشترک برجام روز ۲۶ آذر (۱۶ دسامبر) در وین، پایتخت اتریش، برگزار می‌شود.

این بیانیه می‌افزاید ریاست نشست ۲۶ آذر بر عهده هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواهد بود و نمایندگان تروئیکا (بریتانیا، آلمان و فرانسه) و همچنین چین، روسیه و ایران در این نشست حضور دارند.

حاضران در این نشست قرار است درباره اقدام‌های جاری به منظور حفظ توافق هسته‌ای ایران موسوم به «برجام» و چگونگی تضمین اجرای کامل و موثر این توافق توسط همه طرف‌ها گفت‌وگو کنند.

بر همین اساس، ایجاد آمادگی برای تبادل نظرهای آتی در سطح وزیران نیز در دستور کار این نشست قرار دارد.

آخرین نشست اعضا به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا با سه ماه تاخیر شهریورماه گذشته برگزار شد.

اتحادیه اروپا در ماه‌های اخیر بارها بر لزوم پایبندی کامل ایران به اجرای تعهدات هسته‌ای تاکید کرده و مقام‌های جمهوری اسلامی را به توقف عدول از توافق هسته‌ای فراخوانده است.

هفته گذشته نیز نشستی اضطراری در همین راستا با حضور وزیران خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان با هدف حل مناقشات درباره توافق هسته‌ای ایران برگزار شد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز ۲۸ آبان منتشر شد، ایران تزریق گاز هگزافلوراید اورانیوم یا همان یواِف۶ به دستگاه‌های سانتریفوژ نسل دو را آغاز کرده است.

آمریکا اردیبهشت ۹۷ از برجام خارج شد، با وجود این، جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، که قرار است از بیستم ژانویه زمام امور را در کاخ سفید به‌دست بگیرد، احتمال بازگشت دولت آینده ایالات متحده به برجام را رد نکرده است.

آقای بایدن می‌گوید دولت او در صورتی به برجام می‌پیوندد که ایران به این توافق به طور جدی پایبند باشد.

https://akhbar-rooz.com/?p=95515 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x