شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقش خانه کارگر در سرکوب تجمع روز جهانی کارگر روبروی وزارت کار

دیکریشن: همدستی خانه کارگر و عوامل امنیتی این نهاد ضدکارگری در برهم زدن تجمع روز جهانی کارگر مقابل وزارت کار و مشارکت در سرکوب این تجمع روشن است!

امروز طبق فراخوان کارگران و بازنشستگان برای حضور در مقابل وزارت کار و همزمان ادارات کار و مراکز کار در شهر‌های متعدد، تعدادی از مزدبگیران، بازنشستگان و فعالین کارگری قصد برگزاری تجمع داشتند که با دخالت نیروهای امنیتی و عوامل سرکوب‌گر به درگیری و خشونت کشیده شد.

این اولین بار نیست که تجمع مسالمت آمیز طبقه کارگر با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت و پرونده‌سازی منتهی می‌شود.

امروز اما این سرکوب با همکاری و مشارکت عوامل رده بالای «خانه کارگر» و عوامل امنیتی این نهادِ پلیسی و ضدکارگری صورت گرفت.

این عوامل مزدور طبق روال همیشگی از طرف رٸیس یا همان پدر معنوی و امنیتی خود اجیر شده بودند. در مرحله اول سعی کردند با تجهیزاتی که با خود داشتند، بزرگداشت روز جهانی کارگر از سوی کارگران و فعالین آزادی‌خواه را به حاشیه و انحراف بکشانند. در ادامه عوامل پلیسی «خانه کارگر» همراه با افراد لباس شخصی سعی در شناسایی تجمع‌کنندگان داشتند که در نهایت حدوداً ۳۰ نفر از تجمع‌کنندگان بازداشت شدند.

اینکه عوامل خانه کارگر در چه سطحی با نیروهای امنیتی و همینطور مدیران وزارت کار هماهنگ شده عمل می‌کنند دیگر بر هیچ کارگر آگاهی پوشیده نیست، بخصوص فعالین کارگری تجربیات زیادی از اعمال امنیتی و ضد کارگری نهادهایی مانند «خانه کارگر» و «شوراهای اسلامی کار» با خود همراه دارند. روز جهانی کارگر سال ۹۴ بود که همین عوامل مزدور با شعارهای ارتجاعی و ناسیونالیستی علیه کارگران افغانستانی در تجمع پلاکارد بالا بردند و شعار نفرت‌پراکنِ «کارفرما حیا کن  افغانی را رها کن» سر دادند و تا توانستند علیه این کارگران که در بدترین شرایط شغلی و زیستی گذران زندگی میکنند شانتاژ کرده و برای افزایش تفرقه در صف کارگران تلاش کردند.

اما آنچه این جماعت مزدور که نان در خون مزدبگیران می‌کنند را همیشه رسوا کرده و نتیجه‌ی اعمال و رفتارشان را ناکام گذاشته است، آگاهی و اتحاد کارگران است که در برابر این دشمنان طبقاتی همچون سدی محکم قد علم کرده است.

امروز بار دیگر ثابت شد که ترس حاکمیت و همینطور این عوامل خودفروخته از اتحاد و همبستگی و اعلام حضور این زنجیره‌ی طبقاتی کارگران و زحمت‌کشان واقعی و در میدان است و اصرار بر سرکوب و حق‌کشی، دلیلی بر این هراس است.

امروز بار دیگر نشان دادیم هر زمان اراده کنیم می‌توانیم شرایط را تغییر دهیم و دولت و عوامل مزدورش را به چالش بکشیم، و این همبستگی ماست که پیروزی طبقاتی را تضمین می‌کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=111988 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x