پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نماهنگ “ای ایران، ای مرز پرگهر” – فریب ناسیونالیستی حکومت اسلامی

نازک بین: نماهنگی از سرود “ای ایران ای مرز پرگهر” با صدای شادروان غلامحسین بنان و بازخوانی تعدادی از درگذشتگان فوتبال ایران، توسط فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی، که به بروشور اطلاعاتی ارسالی به کنفدراسیون فوتبال برای میزبانی جام ملتهای آسیا سال ۲۰۲۷، ضمیمه شده، منتشر شده است.

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، یکی از چهار نامزد نهایی میزبانی جام ملت‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۷، از اواخر تابستان سال جاری در حال تکمیل مدارک و آماده‌سازی شرایط لازم برای جلب نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا است. برای کسب مجوز برگزاری بزرگ‌ترین فستیوال فوتبالی آسیا با کشورهای قطر، عربستان و هند رقابت خواهد کرد. بعد از ارسال مدارک  و تعهدنامه‌های دولتی، (در تعدادی از این مدارک تقلب و جعل اسناد از سایر کشورها) صورت گرفته که طی چند روز گذشته منجر به افشای بخشی از آن در رسانه ها شد، قرار است بازرسان AFC ظرف سه ماه آینده برای بررسی زیرساخت‌ها و امکانات ایران به تهران سفر کنند و در ادامه بازدیدی از شهرهای مختلف داشته باشند.

اقدام فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی برای درخواست میزبانی  جام ملتهای آسیا، یک بازی تبلیغاتی و فریبکارانه است و مصرف داخلی دارد. زیرا کشورهائی مثل ژاپن، کره جنوبی، جمهوری خلق چین، عربستان سعودی، ازبکستان که دارای امکانات زیربنائی و تجهیزات مدرن نرم افزاری پیشرفته هستند، بخاطر هزینه های سنگین و مطالبات متعدد کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب میزبان جام ملتهای آسیا، از کاندیدا شدن، انصراف دادند. از طرفی، وقتی امارات متحده و قطر، که میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است و تحولی شگفت انگیز در نرم و سخت افزاری میزبانی  مسابقات ورزشی بوجود آورده که در آینده تبدیل به الگوئی برای سایر میزبانان خواهد شد، کاندیدای میزبانی جام ملتهای ۲۰۲۷ هستند، عقل سلیم و منافع ملی و پرهیز از هزینه های زاید، حکم می کند که نمی توان با این دو کشور رقابت کرد! آن هم، دو کشوری که دارای نفوذ و صاحب کرسی های معتبر در کنفدراسیون فوتبال آسیا، کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا و هم چنین از حامیان مالی و اقتصادی این سازمان ها، هستند!

طبق اعلام فدراسیون فوتبال نظام (که اعتمادی به مطالب و اخبار آنان نیست) این فدراسیون  اقدام به انتشار نماهنگ‌هایی با موضوعات مختلف کرده است. این فدراسیون نماهنگی از سرود “ای ایران، ای مرز پرگهر” با صدای شادروان غلامحسین بنان و بازخوانی درگذشتگان فوتبال ایران منتشر کرده است.

اینجا کاری با نوع گزینش ها در این ویدئو نیست بلکه اصل آن اهمیت دارد. آن چه که در این نماهنگ بزرگنمائی شده و فریبکارانه تر است، برجستگی حس ناسیونالیستی و توجه به قهرمانان ورزشی و تعداد کمی از رسانه های ورزشی در نظام جمهوری اسلامی است. قهرمانانی که اکثریت شان تحت عناوین- طاغوتی- چپگرا، لیبرال و غیرمکتبی، الکلی و… مورد عناد و ستم نظام جمهوری اسلامی قرار گرفتند، از مشاغل خود اخراج شدند، دستگیر، بازجوئی، زندانی و هتک حرمت شدند و تعدادی نیز اعدام شدند. زندگی در فقر و نداری را به سختی ادامه دادند، از هیچ امکانات دولتی و ملی سهم و بهره ای نبردند، زندگی در تبعید بر ماندن در ذلت و بدبختی در وطن را ترجیح دادند، از همه مهمتر، نتوانستند حاصل یک عمر زحمت، کوشش، علم و تجربه خود را به نسل جدید منتقل کنند، و خود را بیگانه در میهن شان دیدند.

این نماهنگ نشانه اوج فریبکاری و توهین به شعور جامعه و بخصوص هواداران راستین فوتبال است! هنوز داغ اعدام جوانان ورزشکار رعنا نوید افکاری، تازه است! یا مردم فراموش نکرده و نمی کنند که حکومت جمهوری اسلامی با استاد آواز ایران زنده یاد شجریان چه بی احترامی ها کرد!

این نماهنگ را در زیر مشاهده می کنید:

https://akhbar-rooz.com/?p=98945 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x