جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نماینده مستقل کارگران هفت‌تپه :تا تحقق مطالبات به تجمع اعتراضی ادامه می‌دهیم

نه دولت و نه بخش خصوصی، هفت‌تپه ملک کارگران است – میدان

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه , نماینده مستقل کارگران هفت‌تپه در گفتگو یی با امتداد یادآور شده است که تا تحقق مطالبات به تجمع اعتراضی ادامه خواهند داد

در زیر گزارش منتشر شده در کانال سندیکای نیشکر هفت تپه را می خوانید:

امتداد-محمد جعفری: گویی ماجرای قصه پرغصه کارگران شرکت کشت و صنت نیشکر هفت‌تپه، حتی با دستگیری اسدبیگی، مالک جنجالی آن هم تمامی نداشته و کارگران این شرکت، همچنان در گیر و دار اعتصاب، تحصن و اعتراض برای دریافت بدیهی‌ترین حقوق و مطالبات خود هستند.

در همین رابطه، یکی از نمایندگان مستقل کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با اشاره به جدیدترین تجمعات اعتراضی در این کارخانه در گفتگو با امتداد، اظهار داشت:

مطالبات جدی ما در مجموعه شرکت هفت تپه، اعم از پرداخت حقوق معوق سه ماهه، حق شیفت، خلع ید بخش خصوصی از شرکت، حق ایاب و ذهاب، حق تغذیه که بنا به تغییر آن از سال جدید بوده، پرداخت به وقع حقوق کارگران در موعد مقرر و برگشت به کار سه کارگر اخراجی به نام‌های اسماعیل بخشی، محمد خنیفر و ایمان اخضری پابرجا بوده و بر اساس اصل ۲۷قانون اساسی تا زمان عدم تحقق آن به تجمعات اعتراضی خود ادامه خواهیم داد.

حقوق کارگران شرکت هفت تپه از فروردین ماه سال جاری، معوق شده و این در حالی است که بر اساس توافق قبلی و وعده مسئولین شرکت، مقرر شده بود تا این مطالبات معوق تا قبل از عید فطر به حساب کارگران واریز شود.

پس از این خلف وعده بود که در جلسه‌ای با حضور امیلی، نماینده تام‌الاختیار اسدبیگی، مالک شرکت، وعده‌های جدیدی از سوی ایشان مطرح و عنوان شد که با اقدامات صورت گرفته، این مطالبات معوق تا ۱۲ خردادماه پرداخت شود که البته، این وعده هم به سایر وعده‌های بی‌سرانجام قبلی پیوست.

از آن جا که دادگاه اسدبیگی در دستگاه قضائی در حال برگزاری بود، کارگران برای جلوگیری از تحت‌الشعاع قرار گرفتن اعتراض خود از هرگونه تجمع اعتراضی صرف نظر کردند. چرا که به مانند گذشته، متاسفانه هرگاه تجمع اعتراضی یا تحصنی از سوی کارگران برگزار می‌شد، مالک بازداشتی شرکت با سواستفاده از این مسئله و وجه المصالحه قرار دادن اعتراض کارگران به بهانه تمهید پرداخت معوقات آن‌ها اقدام به آزادی موقت خود می‌کرد.

براین اساس نیز کارگران برای جلوگیری از این استفاده ابزاری از نام و مطالبات کارگری از سوی مالک سی ساله شرکت این تجمعات را تا اطلاع بعدی به تعویق انداختند. این تعویق تا ۲۵ خرداد ماه نیز ادامه داشت و این در حالی بود که به دلیل عدم دریافت سه ماهه حقوق، کارگران حتی برای تامین بدیهی‌ترین مایحتاج زندگی روزمره خود نیز با مشکلات جدی مواجه بودند.

تجمع ۵هزارنفره کارگران در “سنگر”

تا جایی که کارگران، نهایتا روز یکشنبه هفته جاری دست از کار کشیده و تنها در قسمت‌های فعالیت کاری خود به شکل اعتراضی مستقر شدند. پس از این اعتراض نیز با توجه به عدم کوچکترین توجهی به اعتراض و مطالبات کارگری، از روز دوشنبه و در ادامه آن روز سه‌شنبه بالغ بر ۵ هزار کارگر شرکت در مقابل دفتر مدیریت کارخانه که در بین کارگران به “سنگر” مشهور شده دست به تجمع اعتراضی زدند.

این در حالی است که با وجود همه این ناملایمتی‌ها و ظلمی که روا داشته شده، باز هم تعدادی از کارگران در شیفت شب بر اساس تعهد اخلاقی خود به آبیاری و سایر برنامه‌ها به شکل موقت می‌پردازند.

سوال اساسی کارگران این است که چرا فردی که در مظان اتهام جدی دستگاه قضائی قرار داشته، با لباس رسمی و بدون لباس زندان در مقابل مقام قضائی حاضر شده و آن گونه با بی‌پروایی به حاضرجوابی به نماینده دادستان می‌پردازد؟

چرا با وجود زندانی بودن متهمین بعدی، متهم ردیف اول آزاد است؟

سوال جدی ما این است که در حالی که متهمین ردیف دوم و پس از آن در زندان به سر می‌برند، چطور متهم ردیف اول پرونده با آن حجم از اتهامات اکنون آزادانه زندگی کرده و کوچکترین توجهی نیز به خواست و مطالبه کارگران ندارد؟

به هر حال باید مشخص شود که پشتوانه ایشان چه کسی بوده و چه حاشیه امنی، مجال اینگونه رفتار را به اسدبیگی می‌دهد؟ فردی که آزادانه به به فعالیت روزمره خود مشغول بوده و در جواب این همه مطالبه کارگران، تنها ادعا کرده که پول‌های ما بلوکه بوده و تا رفع آن باید صبر کنیم!

با این همه، ما برای پیگیری مطالبات کهنه و جدیدمان از هر دستگاه و نهاد و ارگانی که بود، از مجلس گرفته تا دستگاه قضائی سراغ گرفتیم و هنوز با این حجم از مطالبات معوق مواجه هستیم. هر زمان هم که کارگری لب به اعتراض باز کند نیز با انواع و اقسام اتهامات ریز و درشت مواجه خواهد شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=37224 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x