جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نمایندگان خامنه ای جلودار سرکوب معترضین

اعتراضات مردم در ایران وارد چهارمین روز خود شده است. در شیراز که تظاهرات پرتلفاتی را از سر گذرانده، نماینده ی خامنه ای شورای تامین استان را تهدید کرده که اگر تظاهرات را «جمع» نکند، او شخصا با بسیجی ها «وارد میدان خواهد شد»
تظاهرات علیه گرانی بنزین

اعتراضات مردم در ایران وارد چهارمین روز خود شده است و بسیاری از شهرها و مناطق کشور ناآرام و شاهد درگیری بین مردم معترض و نیروهای پلیس و گارد ویژه است. در شیراز که تظاهرات پرخشونت و پرتلفاتی را تجربه کرده، نماینده ی خامنه ای شورای تامین استان را تهدید کرده که اگر تظاهرات را «جمع» نکنند، او شخصا با بسیجی ها «وارد میدان خواهد شد». در یزد دامنه ی اعتراض ها به دفتر و محل زندگی نماینده ی خامنه ای کشیده و پلیس گروهی را دستگیر کرده است.

حمله به دفتر و منزل نماینده ی خامنه ای در یزد

در یزد معترضین به خانه و دفتر کار نماینده ی علی خامنه ای حمله کرده اند. ایسنا که این خبر را مخابره کرده، معترضین را «تعدادی از اشرار مسلح به سلاح سرد» خوانده است که قصد حمله به منزل و بیت آیت‌الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد را داشتند. به گزارش این خبرگزاری دولتی عده ای از مهاجمین دستگیر و عده ی دیگری که این خبرگزاری آن ها را «شرور» خوانده است، متواری شده اند.

دفتر نماینده خامنه ای در استان یزد اعلام کرده، شب گذشته ۲۶ آبان ماه تعدادی از «اراذل و اوباش» با سلاح سرد قصد تعرض و سوءقصد به منزل و دفتر آیت‌الله ناصری یزدی را داشتند که  با مداخله مأمورین امنیتی ناکام ماندند.

برپایه ی این گزارش چهار نفر از معترضین توسط نیروهای حفاظت دفتر امام جمعه و نیروهای امنیتی مستقر در محل، شناسایی و دستگیر شدند.

نماینده ی خامنه ای در شیراز: بساط معترضین را جمع نکنید، خودم به میدان می آیم!

در شیراز نماینده ی خامنه ای شورای تامین این استان را تهدید کرده است که اگر نمی تواند اعتراضات را جمع کند، وی فردا شخصا و به همراه بسیج به میدان خواهد آمد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر دوشنبه ۲۸ آبان در جمع گروهی از علما و بسیجیان استان فارس در شیراز تاکید کرد که دیشب و امروز به شورای تامین و مسئولان امنیت فارس صراحتا اعلام کرده است که یا شورای تامین قادر به جمع کردن عده قلیل اغتشاشگران است یا از فردا شخصا وارد میدان خواهد شد.

وی با اشاره به آمادگی بسیجیان انقلابی، خطاب به معترضان گفت: ما انقلاب، دیانت، اسلامیت خود را حفظ خواهیم کرد.

او اضافه کرد: اگر آنهایی که مسئولیت مستقیم دارند می توانند باید اقدام لازم را انجام دهند؛ زیرا مردم و بسیجیان که از مردم هستند مسئولیت مستقیم ندارند، اما اگر نمی توانند، خودمان می دانیم که چه بکنیم.

شیراز از جمله شهرهایی است که اعتراضات در آن با شدت جریان یافته است. شب گذشته و امروز مردم بخش هایی از شهر را تصرف کردند و بنابر گزارش ها هنوز نیز کنترل نقاطی از شهر در دست تظاهرکنندگان است. بنابر گزارش ها و ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی تعداد نامعلومی از معترضان با شلیک مستقیم نیروهای پلیس و امنیتی کشته شده اند.

دستگیری تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران

سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، تایید کرد «روز گذشته تعدادی از دانشجویان معترض به حوادث اخیر و همچنین مشکلات روز جامعه در دانشگاه تهران تجمع کردند که بنابر اخبار رسیده، چند نفر از دانشجویان بعد از پایان تجمعات در بیرون از دانشگاه دستگیر شدند.»


وی در ادامه اظهار کرد: «ما در حال بررسی این موضوع که دانشجویان توسط چه سازمان یا نهادی دستگیر شدند، هستیم.»

استاندار تهران: ۲۲ استان «درگیر» اعتراضند

۲۲ استان درگیر اعتراضات

انوشیروان محسنی‌ بندپی، استاندار تهران گفته است در روز اول اعتراض‌های مردم به افزایش قیمت بنزین در ایران از ۳۱ استان، «۲۲ استان درگیر بودند».

به گفته ی او در روز دوم این درگیری‌ها به ۱۱ استان کاهش یافته و در حال حاضر در چهار استان درگیری وجود دارد. استاندار تهران به نام این استان‌ها اشاره نکرده است.

استان تهران از جمله نقاطی است که تظاهرات و جنگ و گریزهای خیابانی با ماموران حکومت در آن بی وقفه ادامه داشته است.

آلمان و فرانسه: ایران حق اعتراض مردم را به رسمیت بشناسد

دولت آلمان از حکومت جمهوری اسلامی خواست اعتراضات مشروع را به رسمیت بشناسد و حق تجمع معترضان را رعایت کند.

خانم اولریکه دمر، سخنگوی صدراعظم آلمان روز دوشنبه ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) گفت: «اعتراض شجاعانه مردم به شرایط نامناسب اقتصادی و سیاسی خودشان، مشروع و احترام برانگیز است.»

سخنگوی آنگلا مرکل در نشست مطبوعاتی هفتگی گفت، دولت آلمان اوضاع ایران را با نگرانی دنبال می‌کند و  بهتر است تهران با ابراز آمادگی جهت دیالوگ، به اعتراض‌های جاری واکنش نشان دهد: «ما از دولت ایران می‌خواهیم به حق برگزاری تجمع و حق آزادی بیان احترام بگذارد.»

همزمان، وزیر خارجه فرانسه نیز اعلام کرد که حوادث ایران را با دقت و از نزدیک دنبال می‌کند. سخنگوی این وزارتخانه نیز از جمهوری اسلامی خواست حق تجمع مسالمت‌آمیز و حق آزادی بیان تظاهرکنندگان را رعایت کنند.

https://akhbar-rooz.com/?p=12548 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x