جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نمی توانیم شاهد این همه فجایع باشیم و سکوت کنیم

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان: ما به عنوان معلم نمی توانیم شاهد وارونه سازی حقیقت و اشرار و اغتشاشگر خواندن مردم معترض و کشتار دانش آموزان، دانشجویان و مردم تنگدست و جان به لب رسیده کشورمان باشیم
جان باختگان قیام آبان ماه 98

شورای صنفی فرهنگیان کشور با انتشار بیانیه ی شدیدالحنی علیه حکومت، ضمن سرکوب مبارزات مردم و ابراز همبستگی با این جنبش از اقشار و اصناف مختلف، معلمان، دانش آموزان و دانشجویان و تشکل های صنفی و مدنی خواسته است با ساماندهی نیروهای مردمی از خانواده های جانباختگان، مجروحان و بازداشت شدگان دلجویی کرده و آنان را یاری و حمایت نمایند.

معلمان عزیز
دانش آموزان گرامی

همانطور که می دانید با سه برابر شدن ناگهانی قیمت بنزین با تصمیم سران قوا و حمایت رهبری، موجی از اعتراضات مسالمت آمیز مردمی در سراسر ایران شکل گرفت اما با کمال تاسف سران نظام به جای توجه و پاسخگویی به مطالبات و خواست مردم ، راه سرکوب و کشتار را پیش گرفتند و بر خلاف تمام پروتکلهای جهانی شهروندان معترض را هدف سلاح جنگی قرار دادند که منجر به جانباختن صدها تن و زخمی و بازداشت هزاران نفر گردید که در میان جانباختگان و افراد آسیب دیده و بازداشتی تعداد قابل توجهی کودک و دانش آموز وجود دارد.
انتشار روزانه اخبار بازداشتی های جدید و عکس شهدا نشان از عمق این سرکوب خونین دارد.
شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران حکومت را مسئول جان مردم می داند و این کشتار بیرحمانه را به شدت محکوم می کند و خواهان مجازات آمران و عاملان این فاجعه دردناک است.

شورای هماهنگی ضمن ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان وقایع آبان ماه ۹۸ و ابراز نگرانی شدید به خاطر وضعیت زخمی ها و بازداشت شدگان این رویداد تاریخی، خواهان آزادی بی قید و شرط بازداشت شدگان است و نسبت به ادامه خط سرکوب و خشونت به حاکمیت هشدار جدی می دهد.

ما به عنوان معلم نمی توانیم شاهد وارونه سازی حقیقت و اشرار و اغتشاشگر خواندن مردم معترض و کشتار دانش آموزان، دانشجویان و مردم تنگدست و جان به لب رسیده در شهرهای مختلف کشورمان باشیم.
ما نمی توانیم شاهد بایکوت خبری و بستن اینترنت، تبدیل مدارس به بازداشتگاه و پادگان و استفاده از دانش آموزان به عنوان نیروی نظامی سرکوب باشیم .
ما نمی توانیم شاهد این همه فجایع باشیم و سکوت کنیم.

مردم عزیز ایران!

همانطور که خود با تمام وجود حس می کنید، از مهمترین عوامل ناکارآمدی حکومت، مدیریت دولتی باندی، رانتی و فساد آلودی است که با سیاستگذاری غلط و غیرعلمی شرایط امروز را رقم زده است.
تاکید بر خصوصی سازی بی رویه در تمام عرصه ها بخصوص آموزش و درمان، سرکوب مستمر تشکل های صنفی و مدنی، فقدان آزادی های فردی و اجتماعی، واگذاری ثروت و منابع ملی به باندهای قدرت و ثروت، ارزان سازی نیروی کار، تخریب محیط زیست، آزادسازی قیمت ها، حذف یارانه های کالاهای اساسی و انرژی، عدم تخصیص عادلانه بودجه عمومی به نیازهای واقعی مردم و هزینه سرمایه ملی در کشورهای دیگر با اهداف سیاسی و نظامی و… از جمله سیاست های بعد از انقلاب است که باعث شده روند تحولات به گونه‌ای رقم بخورد که اینک زندگی برای اکثریت مردم بسیار دشوار و حتی غیرممکن شود به طوری که بنابر اخبار رسمی بیش از بیست میلیون نفر در ایران حاشیه نشین شده اند و جامعه به یک اقلیت برخوردار و ثروتمند و یک اکثریت تحت ستم تبدیل شده است.
گران نمودن بنزین غیرعقلانی ترین تصمیم ممکن در جامعه ای با این مختصات است. سه برابر کردن قیمت بنزین و اتخاذ سیاستهای ریاضتی در چنین شرایطی یعنی تعرض و دست اندازی آشکار به سفره های مردم و فشار بیشتر بر معیشت و زندگی اکثریت جامعه است که ابتدایی‌ترین اثرات آن گسترش هرچه بیشتر فقر، فساد، فحشا، از هم گسستن خانواده ها و رانده شدن تعداد بیشتر کودکان از مدرسه به سوی خیابان و کار خواهد بود.

از همین رو شورای هماهنگی خواهان توقف این سیاست های ضدانسانی است و تنها راه نجات کشور را یک حاکمیت مردمی در سایه مشارکت آزاد شهروندان در سرنوشت خود با گسترش تشکل های صنفی و مدنی و احزاب سیاسی مستقل می داند.

در پایان از مردم هشیار ایران، اقشار و اصناف مختلف، معلمان، دانش آموزان و دانشجویان و تشکل های صنفی و مدنی عزیز انتظار می رود با ساماندهی نیروهای مردمی از خانواده های گرامی جانباختگان، مجروحان و بازداشت شدگان دلجویی کرده و آنان را یاری و حمایت نمایید.

۱۴ آذر ماه ۹۸

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

https://akhbar-rooz.com/?p=14312 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کرامت سلیمی
کرامت سلیمی
4 سال قبل

با سلام 
چند بار مطالبی را برایتان فرستادم اما بی اعتنا از کنار ان گذشتید.
یکی از مقالاتی که خدمتتان فرستادم با این عنوان بود:  
چند دلیل ساده که نشان می دهد سلاح اتمی مطلقا”وجود خارجی ندارد و فقط برای ایجاد ترس در دل ملتها وبه بردگی گرفتن انها عنوان میشود :

بی تفاوتی در انتشار مطالب دیگران در شان یک رسانه ازاد نیست و به وجهه ان لطمه می زند و همچنین مغایر با اساسنامه خبرگزاری شماست.
شاید باورش سخت باشد اما چنین چیزی مطلقا” وجود ندارد و فقط برای ترساندن ملتها و حکومت کردن بر انها عنوان می شود.
بدون پیش داوری و تعصب مقاله ارسالی را بخوانید.
همچنین مقاله در قالب ویدئو نیز تهیه شده است که لینک ان را در زیر قرار می دهم.
لینک ویدئو دروغ بودن سلاح اتمی:

https://www.youtube.com/watch?v=3iTpi-0kI20&t=57s 

همچنین  سازمان انرژی اتمی در بولتن خبری این سازمانمقاله دروغ بودن وجود سلاح اتمی و خیالی بودن ان را منتشر نموده است: لینک بولتن خبری: https://www.aeoi.org.ir/portal/file/?271451/-__-%D8%B3%D9%87-%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87-1397.7.17-(1).pdf 
اگر اعتقادی به سلاح اتمی داشتند هیچ اعتنایی به این مقاله نمی کردند.
 منتظر پاسخ شما هستم.

موفق باشید.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x