پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری: احضار علی نجاتی کارگر بازنشسته و از اعضای هیئت مدیره نیشکر هفت تپه قویاٌ محکوم است!

جمهوری اسلامی از وحشت پیشرویهای جنبش کارگری و نارضایتی میلیونی توده های کارگر و زحمتکش که با فقر و گرسنگی دست و پنجه نرم میکنند بار دیگر به وحشت افتاده و به احضار، دستگیری، ضرب و شتم فعالین کارگری و آزادیخواهان متوسل شده است.

هراس رژیم در مقابل اعتصابات و اعتراضات کارگری و حرکت پر شکوه و سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی در اکثر شهرهای ایران او را ناگزیر از یورش به فعالین کارگری و دیگر جنبشهای اجتماعی نموده است. موج وسیع احضارها و دستگیری و زندان کردن حدت یافته است، طی هفته ها گذشته سه تن ازفعالان بازنشسته سندیکای کارگران شرکت واحد، آقایان داود رضوی، عطا باباخانی و علی قربانیان و نیز به تازگی علی نجاتی چهره خوشنام جنبش کارگری بار دیگر مورد تعقیب و احضار حکومت سرمایه داری جمهوری اسلامی قرار گرفته است. مسدود کردن حساب بانکی این فعال کارگری از عجز و ناتوانی حکومتی نشئت می گیرد، که امروز حق معیشت را از میلیونها انسان کارگر و زحمتکش سلب نموده و قادر به پاسخگوئی کوچکترین خواستهای کارگران و زحمتکشان نیست. رژیم امروز در آستانه تعیین دستمزدها، حرکت سراسری و مصمم بازنشستگان و ۸ مارس، روز جهانی زن با موج وسیعی از نارضایتی و اعتراض و اعتصاب روبرو است، تنها راه رهایی خود را همانند همیشه در سرکوب، احضار، زندان، شکنجه و اعدام فعالین کارگری و آزادیخواهان جستجو میکند.

حمله عوامل جمهوری اسلامی به فعالین کارگری، همانگونه که هیچگاه بی جواب نمانده است، اینبار هم برای رژیم حاکم بی درد سر نخواهد بود. اینبار جنبشی در میدان است که هر روز پر توانتر ظاهر میشود و بنیان مبارزه اش را بر نابودی نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی بنا نهاده است. امروز تضمین کننده جان و آزادی علی نجاتی و دهها فعال کارگری در گرو پیشروی این جنبش است. جنبش کارگری و دیگر جنبشهای اجتماعی در روند رو به جلو خود برای تحقق اموری که در دستور دارند این سیاستهای وحشیگرانه احضار، دستگیری و زندان را نیز با شکست روبرو خواهند کرد.

فعالین جنبش کارگری ایران در این امر تنها نخواهند بود،  در حمایت از آنها نهادها و تشکلهای بین المللی نیز وحشیگری قرون وسطایی جمهوری اسلامی را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران- ضمن محکوم کردن احضار علی نجاتی فعال بازنشسته کارگری ، همواره برای آزادی دیکر کارگران زندانی و زندانیان سیاسی تلاش می نماید. ما از تمام نیروهای چپ و آزادیخواه، از هر طریق ممکن           می خواهیم در افشاء و محکوم نمودن این عمل شنیع  کوتاهی نکنند. همچنین از تشکلها و نهادهای کارگری بین المللی می خواهیم   این عمل ضد کارگری جمهوری اسلامی را محکوم نموده و مانع احضار و  اجرای حکم باطل ۵ سال زندان برای این فعال کارگری شوند.

پیگرد ، احضار و دستگیری فعالین کارگری موقوف!

رژیم با سرکوب و زندان هرگز نخواهد توانست جنبش را از حرکت باز دارد!
کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی باید آزاد گردند!

۱۷ فوریه ۲۰۲۱ –  ۲۹بهمن ۱۳۹۹

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران – خارج کشور

https://akhbar-rooz.com/?p=104580 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x