چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری: تعرض به مطالبه گری بازنشستگان بی پاسخ نخواهد ماند!

۱۹آبان در خاطر بازنشستگان،
این بازایستاده گان راستین خواهد ماند!

امروز یکشنبه ۱۹ آبان طبق فراخوانی که اعضای صندوق های مختلف بازنشستگی برای پیگیری مطالبات خود اعلام نمودند، جمعیت انبوهی از بازنشستگان بسمت مجلس و میدان بهارستان حرکت کردند ولی پیش از پیوستن به صفوف خود و آغاز تجمع با صحنه ای از آرایش نیروهای امنیتی و نظامی مواجه شدند بطوریکه خروجی های مترو و خیابانهای اطراف بهارستان مملو از نیروهای سرکوبگر، چه نظامی و چه لباس شخصی بود.

یکی دیگر از ویژه گی های قابل توجه حضور چشمگیر زنان پلیس بود که نشان از هراس آنان از حضور گسترده زنان در تجمعات است. طبق مشاهدات عینی، تعدادی از بازنشستگان تهدید، دستگیر وگوشی هایشان مصادره شد.

بازنشستگان که پس از سالها زحمت، با توجه به صندوق های غارت شده و معیشت چهار برابر زیر خط فقر، وضعیت نابسامان درمان و بهداشت زنده گی میکنند، چیزی برای از دست دادن ندارند که با این فشارهای سیستماتیک به عقب نشینی تن دهند.

( بخش هایی از بیانیه اتحاد بازنشستگان پس از سرکوب تجمع امروز)

ما ضمن حمایت از مطالبات بازنشستگان، معلمان و کارگران براین باوریم که رژیم اسلامی در ایران در مقابل اعتراضات اجتماعی ناتوان است و ابزار دائمی سرکوب تجمعات و دستگیری وبه زندان انداختن فعالین آن دیگربرایش کارایی ندارد. اعتراضات اجتماعی در ایران در رابطه با فقر و فلاکت حاکم بر معیشت اکثریت آحاد جامعه آنگونه که در سالهای اخیر مشاهد کرده ایم تنها می تواند با اتحاد و همبستگی بخش های مختلف گروههای اجتماعی به شکل جنبشی اجتماعی و قدرتمند درآید که نه تنها بر استبداداسلامی فائق آید، خود اداره امور جامعه را در جهت رفاه و سعادت و آزادی بدست گیرد.

نان، کار، آزادی ـ  رفاه، شادی، آبادی

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران ـ خارج کشور

۱۹ آبان ۹۸ ـ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=11701 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x