جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نهادهای همبستگی: از اعتراضات خیابانی اخیر در ادامه خیزش آبانماه ۹۸حمایت کنیم!

با سقوط هواپیمای مسافربری اوکرائینی توسط جمهوری اسلامی اعتراضات خیابانی در سطح وسیعی در شهرهای مختلف در ایران دوباره به صحنه آمد. جمهوری اسلامی با استفاده ازکشته شدن قاسم سلیمانی جنایتکاربدنبال این طرح و نقشه بود که با میلتیاریزه نمودن فضای سیاسی جامعه  چهره خیزش آبان و جنایت رژیم درسرکوب آن را پاک کند و با استفاده از احساسات ناسیونالیستی و مذهبی زمان لازم را برای سازماندهی نیروی نظامی خود وسرکوب و آماده نمودن فضا برای انتخابات آینده بخرد.

سقوط عامدانه هواپیما توسط جنایتکاران سپاه بدستور سران حکومتی و پیگیری این مسئله در سطح بین المللی بار دیگر بر جنایات جمهوری اسلامی صحه گذاشت، در ابتدا این ماجرا را انکار کردند. اما سرانجام طی شواهد و مدارکی مجبور به اعتراف این فاجعه شدند. طی یک افشاگری سیاسی در داخل و خارج و به بار آوردن رسوایی هر چه بیشتر تمام معادلات و       نقشه های شوم جمهوری اسلامی نقش بر آب و بر ملا شد. از سوی دیگر، مردم خشمگین پس از روی دادن این سانحه و سرکوب وحشیانه آبانماه ۹۸ از طریق اراذل و اوباش سپاه و نیروهای انتظامی، فرصت را غنیمت شمرده، با کینه و نفرت و سر دادن شعاراز جمله: “کشته های آبان ١۵٠٠ نفر”، “کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل رو ستایش کنیم”، “سلیمانی قاتله، رهبرشم قاتله”، “جمهوری اسلامی نابود باید گردد”، “مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر”، “برابری آزادی  اداره شورایی”، نان کار ازادی   شادی  رفاه  آبادی، “از تهران تا بغداد شعار ما انقلاب” و … بار دیگر لرزه بر اندام سران جمهوری اسلامی انداختند. در اعتراضات خیابانی در پی شلیک راکت های جمهوری اسلامی به هواپیمای مسافربری اکرائینی و کشتارتمامی سرنشینان آن از دانشگاهها شروع شد و توانست استفاده رژیم ازقتل قاسم سلیمانی را به حاشیه ببرد وخامنه ای و کل رژیم را نشانه بگیرد. در این میان اصلاح طلبان دوباره به جنب و جوش افتاده اند، کروبی طی نامه ایی به خامنه ایی خواستار برکناری او شد، و او را متهم نموده است که در سانحه هواپیما، قتلهای زنجیره ایی، سرکوب خیزشهای توده ایی ۹۶ و ۹۸ دست داشته است. در این اعتراضات خیابانی اصلاح طلبان با شعار ” رفراندوم، رفراندوم، راه نجات مردم” ظاهر شده اند اما این دغلکاران، بدون مراجعه به حافظه  تاریخی شان در خیزش توده ایی دیماه ۹۶ فراموش کرده اند که مردم به خشم آمده کلیت نظام جمهوری اسلامی را با سر دادن شعار ” اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا” به زیر سوال بردند و ضمن اینکه توهمی به هیچکدام ازجناح های حاکم نداشتند خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی شدند.

خیزش ها ی اجتماعی در چندین مرحله با تمام قوا به میدان آمده و با سرکوب شدید مزدوران جمهوری اسلامی به عقب رانده شده است، اما تعطیل نشده و نخواهد شد، تازه شروع کار است! این خیزش ها ماحصل سالها مبارزه و اعتصابات جنبش کارگری و دیگر جنبشهای اجتماعی است، وهر بار که به میدان می آید شکاف اکثریت مردم زحمتکش را با ارتجاع حاکم عمیق تر می کند. هدایت این خیزش ها و سازمان دادن آن در جهت یک جنبش وسیع اجتماعی ویک دگرگونی بنیادی فقط در توان جنبش کارگری در اتحاد با دیگر جنبشهای اجتماعی است که بدرستی با شعار” دانشجو! کارگر! اتحاد! اتحاد!” مفهوم طبقاتی خود را در اعتراضات خیابانی نشان داده است. 

ما نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران- خارج کشور ضمن همبستگی خود با این اعتراضات مردمی به هر شکل ممکن که بتوانیم از مبارزات مردم ایران در صحنه برعلیه نظام سرمایه داری اسلامی فعالانه حمایت نموده و با افشاگری اعمال جنایتکارانه این رژیم و سازمان دادن حمایت از جنبش اجتماعی و تغییر توازن قوا، افکار عمومی مترقی جهانی را به شرایط و مبارزات بر حق مردم در ایران جلب خواهیم نمود.

نابود باد جمهوری اسلامی

                     برابری آزادی اداره شورایی

نان  کار آزادی ـ شادی  رفاه  آبادی

ژانویه ۲۰۲۰

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران ـ خارج کشور

https://akhbar-rooz.com/?p=18334 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x