جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نهال پیروزی قد می‌کشد – دیکریشن

لحظه‌ای که کارگران #اسماعیل_بخشی را بر دوش خود نشاندند، به سکوی سخنرانی آوردند و “بخشی خوش آمدی” سردادند، یک پیام مشخص تن و بدن طبقه حاکم را به لرزه انداخت؛ تمام تلاش اسدبیگی‌ها و حامیانش برای بدنام کردن اسماعیل، آب در هاون کوبیدن بود.

اسماعیل بخشی در روز جشن خلع ید از بخش خصوصی میان همکارانش سخنرانی بُرایی داشت و مثل همیشه نوک تیز نقد را به سمت ریشه‌ی همه فلاکت‌ها، یعنی نظام سرمایه‌داری هدف گرفت.

او به روشنی بیان کرد که تمامی ارزش‌ها و مناسبات موجود در نظام سرمایه‌داری بر محوریت سود سرمایه است. بخشی تاکید کرد که بخش خصوصی هم زاده همین دولت است و دولت هم مدافع و حافظ منافع سرمایه‌داران.

او بارها گفته است که خصوصی‌سازی خوب و بد نداریم و حاکمیت بسیار دیر حکم نهایی خلع ید را صادر کرد.

یکی از مهمترین ویژگی‌های اسماعیل بخشی تمرکز او روی بحث‌های اثباتی و راهکارهای عملی و متمایز او برای طبقه کارگر است. او همچنان بر ضرورت حرکت به سمت اداره شورایی تاکید دارد و بحث می‌کند اما روی زمین قدم برمیدارد و نقشه شکست ارائه نمی‌دهد. در این مرحله گذار دخالت‌گری تمامی کارگران و زنان کارگر در #نیشکر_هفت_تپه به صورت متشکل ضرورت دارد و پویایی تشکل مستقل به همین مشارکت‌‌ها است که تضمین می‌شود.

راه اندازی کمیته انتخاباتی برای انتخاب نمایندگان هر بخش و حرکت به سمت راه اندازی مجامع عمومی و تشکیل کارگروه فنی برای به دست گرفتن امور فعلی در دستور کار فعالین کارگری در هفت تپه است و با وجود تمام سنگ اندازی‌ها و موانع موجود از جمله غارت اموال شرکت و کم آبی، ابتکار عمل با قدرت بیشتری به دست کارگران و رهبران عملی‌ آنان می‌افتد.

کارگران هفت تپه و بسیاری از فعالین آزادی‌خواه و مردم فرودست حامی او هستند و باید یادمان باشد که برای رسیدن به اهداف بزرگ نیاز به نیروی بزرگ، اتحاد وسیع و اراده سخت و آهنین است.

رابطه کارگران هفت تپه با جامعه و حامیانشان دوطرفه است و هرگز حامیان حقیقی خود را تنها نخواهند گذاشت. سخنگویان کارگران بارها از علی نجاتی، فرزانه زیلابی به عنوان وکیل سال و از سپیده قلیان و هیراد پیربداقی به عنوان حامیانشان یاد کرده‌اند و تمامی متحدین حقیقی خود را در پیروزی‌هایشان شریک می‌دانند.

اسماعیل بخشی ها در این راه تنها نیستند. همانطور که کارگران و متحدینشان نمایندگانشان را از زندان آزاد کردند و حکمشان را لغو کردند در روزهای آتی اسماعیل و دیگر کارگران اخراجی را به کار بازمی‌گردانند.

در آخر لازم به ذکر است که در چند روز گذشته پرونده‌سازی‌ها و بازداشت‌های متعددی از فعالین کارگری صورت گرفت که بخش مهمی از آن مربوط به متحدین کارگران هفت تپه بوده است. نیروهای سرکوب عملاً خود را برای شروع موج جدید بازداشت کارگران و حامیانشان آماده کرده‌اند و مشخص است که همچنان انتقام خود را از نیروهای ترقی‌خواه هفت تپه نگرفته‌اند. با این حال نیروهای امنیتی نباید گذشته را فراموش کنند و قدرت دفاع از خود کارگران را نادیده بگیرند، چراکه اگر چشم بسته عمل کنند، پاسخ درخوری از طرف کارگران و آزادی‌خواهان خواهند گرفت. حامیان کارگران هفت تپه همچنان طلبکار هستند و مسببین وضع موجود باید به دلیل بازی کردن با جان و نان و امنیت کارگران تاوان پس بدهند.


https://akhbar-rooz.com/?p=113841 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x